Allergi over for blæk/toner
Fra : Mads

Dato : 20-02-03 21:01

Hej

Jeg er ved at undersøge hvilke alternativer der er når man
er allergisk over for blæk/toner fra print, aviser o.l.
Problemet er at man ikke kan læse aviser/blade, breve skrevet
med inkjet og laser printere før de har ligget i ca. 3 måneder.
Dvs. relativt "friske" print giver en allergisk reaktion.

Er der nogen der kender en printer som ikke bruger alm
blæk/toner?

En anden mulighed er at bruge en tablet lignende pc,
og gå helt væk fra print, men de er meget nye endnu.

Håber i har nogle forslag.

Mvh Mads

Fra : KsNa

Dato : 20-02-03 21:15

"Mads" <2mjSPAMMO@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blæk/toner?
>
> En anden mulighed er at bruge en tablet lignende pc,
> og gå helt væk fra print, men de er meget nye endnu.

Hvad med en nåleprinter, den bruger farvebånd ligesom en skrivemaskine.

Mvh.
Kim

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 20-02-03 21:25

> Håber i har nogle forslag.

En voksprinter evt.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-03 21:36

In article <3e553401$0$122$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Mads wrote:

> [...]
> blæk/toner?
>
> En anden mulighed er at bruge en tablet lignende pc,
> og gå helt væk fra print, men de er meget nye endnu.

De ting du taler om anvender vidt forskellige metoder/teknikker
og kemikalier.

Hvis du ser på blækprintere, så er der Epson der anvender kold
blækpåføring, og de andre anvender varm.

Ved laserprint anvendes ikke kemikalier der kan fordampe, her
brændes tonere på. Der vil dog ofte i samme omgang udskilles
en del O3 (Ozon). OKIs LED printere har mindre af dette end andre
modeller.

Aviser bruger igen noget helt andet blæk.

Umiddelbart kunne det lyde som om problemet i stedet er papiret ?

Fra : Mads

Dato : 21-02-03 17:30

Snip...

> [...]
> Writing to the above address will blacklist your mailserver.
> Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Ok, tak for svaret.
Jeg vil prøve at teste de forskellige typer af blæk/toner kontra papir.

Mads