Hvordan slettes passwor fra BIOS'en?
Fra : Zulfqar Ali

Dato : 20-02-03 20:27

En ven af mig har problemer med, at komme ind i windows ved start af PC. Nu
vil han reinstallere/reparere sin win2000 med sin CD.
Problemet er, at han ikke kan boote fra CD'en fordi det tilsyneladene ikke
sat til at gøre det i BIOS'en!
Men for at ændre dette i BIOS'en har han i sin tid selv lavet et password,
som han selvfølgellig har glemt.
Han har prøvet at tage batteriet ud af sit MB i ca. ½ time uden, at den
"glemt" password'et.

Derfor, er det store spørgsmål hvad gør man for, at slette den nævnte
password?

Nogle go'e bud på en løsning?

Mvh

Zulfqar Ali

Fra : JH

Dato : 20-02-03 20:32

Prøv at finde "clear cmos" jumperen som skal kortsluttes. Alternativt kan i
prøve at vente noget længere tid.

JH

<3e552c07$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

Fra : Morten Jensen

Dato : 20-02-03 21:55

Vist alt andet glipper så tag batteriet ud et minuts tid - det plejer at
gøre suset.

MVH
Morten

Fra : Calle.

Dato : 21-02-03 00:02

Morten Jensen wrote:
> Vist alt andet glipper så tag batteriet ud et minuts tid - det plejer
> at gøre suset.

Han skriver det har været ude i en halv time, uden at det hjalp, så 1 min.
vil nok heller ikke hjælpe >
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : **TwN**

Dato : 20-02-03 20:34

"Zulfqar Ali" <zulfqar_slet_dette@email.dk> wrote in message

> Derfor, er det store spørgsmål hvad gør man for, at slette den nævnte
> password?

Prøv at kigge i manualen, og se om der ikke er en jumper på motherboardet
der resetter BIOS'en, det burde hjælpe... hvad er det for et mobo btw?

**TwN**

Fra : Leony

Dato : 21-02-03 08:08

"Zulfqar Ali" <zulfqar_slet_dette@email.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor, er det store spørgsmål hvad gør man for, at slette den nævnte
> password?
> Nogle go'e bud på en løsning?

Du kan prøve dette:
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/8171.html
Ved dog ikke om det virker med en 2000'er.
Der står mange gode ting her:
http://www.labmice.net/articles/BIOS_hack.htm
Bl.a. at det på nogle computere er nødvendigt at have batteriet fjernet
i helt op til 24 timer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/