SDRam problemer
Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-02-03 12:55

Hej NG,

Jeg har netop investeret i 2 * 256MB normal PC133 SDram og 2 * 256MB
PC133 ECC SDram.

Når jeg sætter ikke-ecc rammen i en maskine får jeg 1-3-1 bip når jeg
sætter strøm til den og andet sker der ikke. Intet billede på
skærmen eller noget.

Med ecc rammen i en anden maskine får jeg 1-3-5 bip og den går
ligeledes død. Hvis jeg så fjerner det ram modul der sidder i maskinen
i forvejen sker der slet intet heller ingen bip.

Nogen der kan forklare mig hvad dette betyder?

Jacob Atzen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-02-03 13:01

Jacob Atzen <jaa@interflow.dk> writes:

> Jeg har netop investeret i 2 * 256MB normal PC133 SDram og 2 * 256MB
> PC133 ECC SDram.

Begge dele er Kingston value ram, hvis det har noget at sige?

Jacob Atzen

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 13:34

"Jacob Atzen" <jaa@interflow.dk> skrev i en meddelelse

> Begge dele er Kingston value ram, hvis det har noget at sige?

Hvis man skal tro "Valg af RAM mærke" startet af HT d. 18/2. Så er
Kingston ikke lige godt i alle motherboards.
Undrer mig lidt over hvorfor du har købt ECC og non-ECC. Var det for at
være garderet?

Du kan finde et par af dine beepcodes her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Et råd er at prøve om RAM er sat ordentligt i. Et andet er at udskifte
motherboardet (vent lidt med det).
Kører det upåklageligt med kun de gamle RAM installeret.

Hvilket motherboard har du?
Kan dit motherboard køre med ECC, langt fra alle er i stand til det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-02-03 13:41

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> writes:

> [...]
> Kingston ikke lige godt i alle motherboards.
> Undrer mig lidt over hvorfor du har købt ECC og non-ECC. Var det for at

ECC ram til en server og non-ECC til en workstation.

> [...]
> motherboardet (vent lidt med det).
> Kører det upåklageligt med kun de gamle RAM installeret.

Ja, det gør det.

> Hvilket motherboard har du?

Det er jeg ikke klar over. Det sidder i en IBM Netfinity 3000, men
IBMs hjemmeside nævner ikke, hvilket motherboard der benyttes.

> Kan dit motherboard køre med ECC, langt fra alle er i stand til det.

Ja, det kan det iflg. førnævnte side.

Jacob Atzen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-02-03 13:48

> Ja, det kan det iflg. førnævnte side.

Har selv 2 Netfinity 3000'ere stående.
De kan max. håndtere 128MB pr. slot.
Dvs. 384MB ialt.

Desuden er det langt fra alle mærker
der fungerer i Netfinity 3000
(in my experience) Endte med at købe
noget EZ Memory Ram specielt til Netfinity 3000.
--
Peter J

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-02-03 14:00

"Peter Jensen" <spateldask@spam.my.hotmail.com> writes:

> Har selv 2 Netfinity 3000'ere stående.
> De kan max. håndtere 128MB pr. slot.
> Dvs. 384MB ialt.

Iflg:
<http://www5.pc.ibm.com/us/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_847691U>

Kan den udgave jeg har klare op til 768MB. Den klods der sad i
forvejen er også på 256MB.

> Desuden er det langt fra alle mærker
> der fungerer i Netfinity 3000
> (in my experience) Endte med at købe
> noget EZ Memory Ram specielt til Netfinity 3000.

Jeg har en mistanke om at den ikke kan klare den 133MHz ram jeg har købt:

<http://www.kingston.com/support/faqs/memory/general.asp>

nederst "Why does my 133MHz ValueRam memory state that it is not
backward compatible with 100MHz systems?"

Jacob Atzen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-02-03 14:09

> Iflg:
> <http://www5.pc.ibm.com/us/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_847691U>
>
> Kan den udgave jeg har klare op til 768MB. Den klods der sad i
> forvejen er også på 256MB.

Oki doki - har kun erfaringer med de "gamle" modeller

> [...]
>
>nederst "Why does my 133MHz ValueRam memory state that it is not
>backward compatible with 100MHz systems?"

jeps - det må være det.
Har selv kæmpet en del med mine 3000'ere da de skulle opgraderes
til 384 MB Endte som sagt med at købe EZ Memory moduler som
er lavet specielt til Netfinity 3000 (er måske så meget sagt, men der står
Netfinity 3000 på kassen )
--
Peter J