Hvor mange watt?
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 20-02-03 01:55

Jeg har lige invisteret i lidt SCSI-sjov...

Mit system, som det ser ud lige nu:

AMD T-bird 1333, 512 MB SD-RAM, Abit bundkort med chipssæt (glæder mig til
den dag, hvor det ryger ). Geforce 2 GTS 32 MB, Live 5.1 lydkort,
netkort, floppy.
Adaptec 29160N SCSI-kort, Seagte 15K 18 GB HDD, Plexter SCSI-brænder.
Der ud over, er der en midlertidig IDE-hdd i (Maxtor 60 GB 7200).

Men det kører simpelthen ikke! Computeren fryser efter MEGET kort tid!
SCSI-hdd'en laver et klik og stopper. Jeg har så hørt, at dette kan ske,
hvis den ikke får tilstrækkelig strøm.

Strømforsyningen er en billig 300W.
Og ganske rigtigt, hvis brænderen, lydkortet og floppy'en tages fra, så
kører systemet betydeligt bedre (men ikke 100%). Jeg kan ikke på nuværende
tidspunkt tage mere fra, da jeg så simpelthen ikke kan bruge/installere
computeren.

Jeg har invisteret i en Noise Control 460W strømforsyning, som jeg dog ikke
regner med at have før i næste uge, suk!

Men jeg ville gerne høre, om I har erfaringer på dette område.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : HSC

Dato : 20-02-03 15:01

Har du checket terminering på SCSI kæden - det kan også lave "sjove" ting.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 20-02-03 18:17

Ja, der er blevet sat en jumper på disken, så den skulle give strøm til
terminatoren. Det er lige blevet ordnet for kort tid siden. Er det den
korrekte måde at gøre det på?

Ny sidder det hele i computeren + et SCSI DVD-drev.
Den døede dog lige for lidt siden, da jeg fik rørt ved disken.

Jeg må bare køre lidt og se hvordan det går. I må meget gerne komme med
gode råd alligevel, da jeg er TOALT ny bruger af SCSI.

Mange tak!

- Lene

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 20-02-03 18:45

Harddisken slukker stadig - især ved belastning :-/
Den bliver ikke overophedet, da der er køler på.

- Lene