Printer med 1 eller 3 farvepatroner
Fra : Steffen

Dato : 18-02-03 23:19

Jeg leder efter en god printer, der kan udskrive flotte billeder. Det gør
ikke noget noget, den koster, men den skal være relativ billig i drift.
Hvad er bedst - en model, hvor der kun sidder 1 farvepatron i, eller en
model hvor der sidder 3 farvepatroner i (gul, magenta og cyan er det vist)?
Steffen

Fra : Martin S.

Dato : 18-02-03 23:30

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er bedst - en model, hvor der kun sidder 1 farvepatron i, eller en
> model hvor der sidder 3 farvepatroner i (gul, magenta og cyan er det

Billigst er en printer hvor hver farve har sin egen patron. Når du løber tør
for en af farverne så køber du bare den pågældende farvepatron. Med en "3 i
1" farvepatron, udskiftes hele patronen når en farve er løbet tør, med
mindre man selvfølgelig bruger nogle refillkits hvis funktionalitet og
anvendelighed kan diskuteres.

Martin S.

Fra : Calle.

Dato : 19-02-03 22:00

Steffen wrote:
> [...]
> drift. Hvad er bedst - en model, hvor der kun sidder 1 farvepatron i,
> eller en model hvor der sidder 3 farvepatroner i (gul, magenta og

Canon er vistnok de eneste hvor du kan skifte farvepatroner enkeltvis. Der
er 4 stk. (sort/rød/blå/gul)
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Steffen

Dato : 19-02-03 23:08

Hvordan med Epson printere, er der nogle af disse, hvor man kan skifte
farvepatroner enkeltvis?

Fra : Martin S.

Dato : 20-02-03 09:29

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan med Epson printere, er der nogle af disse, hvor man kan skifte
> farvepatroner enkeltvis?

tag et kig på www.epson.dk eller www.edbpriser.dk . Printere med
enkeltpatroner er som regel lidt dyrere.
For en god printer skal du kigge i prisklassen 1000-1500 som minimum,
Epson Stylus c82 har 4 patroner. 1 sort og 3 farvede.