Valg af RAM-mærke?
Fra : HT

Dato : 18-02-03 16:14

Hej NG!

Prøv at gå ind på www.edbpriser.dk

Gå ind under hardware -> RAM-blokke -> DDR-SDRAM PC2100 -> 512MB

Hvad skal man vælge?? Det er til et ASUS bundkort med en P4-2,4 GHz cpu.

Hvilket mærke giver mest for pengene?? Umiddelbart ville jeg vælge PQI, men
det er der andre, der fraråder kraftigt, og anbefaler Kingston i stedet. Det
er der så andre, der fraråder? ER der nogen, der kan give mig noget konkret
at gå efter??

Btw : Skal man vælge ECC eller non-ECC?? Det er til en almindelig
desktopmaskine, der nogle gange skal lave lidt realtime harddiskrecording.

HT

Fra : **TwN**

Dato : 18-02-03 17:10

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message news:b2tijm$agg$1@sunsite.dk...

> [...]
Det
> er der så andre, der fraråder? ER der nogen, der kan give mig noget

sådan set kan det, IMO, være ligegyldigt hvad mærket er... men jeg ville nok
aligevel foretrække Kingston
de har jo også 'Lifetime Waranty'...

> Btw : Skal man vælge ECC eller non-ECC?? Det er til en almindelig
> desktopmaskine, der nogle gange skal lave lidt realtime harddiskrecording.

non-ECC.
ECC står for 'Error Correction Cabability'(mener jeg), dvs. at de kan
repererer sig selv, hvis der skulle opstå bit-errors. meget smart, men
absolut ikke nødvendigt til en alm. workstation...!
de koster også den del mere end non-ECC!

**TwN**

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-03 17:33

In dk.edb.hardware, **TwN** <wcrew2002@hotmail.com> says...
> absolut ikke nødvendigt til en alm. workstation...!

Er du helt blind eller?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Gissel

Dato : 18-02-03 21:25

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Er du helt blind eller?

Man behøver ikke ECC for at lave harddisk recording, og da slet ikke i en
P4 på 2,4GHz. Hovedsagen i DEN forbindelse er at diskene kan følge med og
til dels mængden af RAM, men selv 8 samtidige stereospor i 24b/96KHz tager
ca. 4MBps. Det kan de fleste maskiner vel følge med til..?

ECC står så vidt jeg ved for Error Checking and Correcting og er vist kun
nødvendigt i entreprise-servere hvor hvert millisekund tæller.

-A.

Fra : HT

Dato : 18-02-03 21:49

"Anders Gissel" <some@address> skrev i en meddelelse
> [...]
> til dels mængden af RAM, men selv 8 samtidige stereospor i 24b/96KHz tager
> ca. 4MBps. Det kan de fleste maskiner vel følge med til..?

Nå okay. Tak for info.

HT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-03 10:57

In dk.edb.hardware, Anders Gissel <some@address> says...
> ECC står så vidt jeg ved for Error Checking and Correcting og er vist kun
> nødvendigt i entreprise-servere hvor hvert millisekund tæller.

Du skal huske på at alternativet er at maskinen går kold. Jeg ved at HT
vil være meget ked af at maskinen hænger sig under en optagelse.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 08:23

HT wrote:

> [...]
> men det er der andre, der fraråder kraftigt, og anbefaler Kingston i
> stedet. Det er der så andre, der fraråder? ER der nogen, der kan give mig

Hvordan kan man ikke anbefale Kingston når du får noget af markedets bedste
kvalitet, hvor PQI bare er en billig opkomling med høj fejlprocent og
Kingston det modsatte?

Ja jeg fatter det ikke... :-/

> Btw : Skal man vælge ECC eller non-ECC?? Det er til en almindelig
> desktopmaskine, der nogle gange skal lave lidt realtime harddiskrecording.

Non-ECC.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-03 10:57

In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Ja jeg fatter det ikke... :-/

Kingston er generelt inkompatibelt med alt andet end Kingston selv.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 11:41

Jesper G. Poulsen wrote:

> Kingston er generelt inkompatibelt med alt andet end Kingston selv.

Er det noget du kan dokumentere? Fordi i alle de år jeg har brugt Kingston
på mange forskellige konfigurationer har jeg ikke oplevet andet end 113%
effektivitet...

Så det du siger tror jeg ganske enkelt ikke på... :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-03 15:03

In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Er det noget du kan dokumentere? Fordi i alle de år jeg har brugt Kingston

Jeg _har_ haft Kingston RAM. Never ever again...

> på mange forskellige konfigurationer har jeg ikke oplevet andet end 113%
> effektivitet...

Har der så været andet end Kingston i de maskiner også?

> Så det du siger tror jeg ganske enkelt ikke på... :)

Det er mine dyrtkøbte erfaringer.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 15:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> Har der så været andet end Kingston i de maskiner også?

Ja, der har været alt muligt andet end Kingston.

> Det er mine dyrtkøbte erfaringer.

Okay fair nok. Dog... tror jeg ikke de er repræsantive for Kingston. Det er
det samme med min far.. han har en Panasonic VHS maskine. Han har haft en
del bøvl med den - og det på trods af at Panasonic laver nogle af verdens
bedste VHS'er med lav fejlprocent. Han siger også never-ever-Panasonic...
pga. en maskine. Jeg kan kun ryste på hovedet for det er jo tydeligt han
bare har været uheldig og at det ikke kan gælde for alt hvad Panasonic
laver. (mandagsmodel)

Som tidligere PC forhandler af løsdele og saml-selv løsninger kan jeg kun
underbygge min påstand om at Kingston er kvalitet også sammen med andet.

Sagt på en anden måde... dit eksempel står alene ved siden af en masse
positive.. hvis du forstår hvad jeg mener? Lang smøre jeg ved det :)

Og jeg har da også Kingston nu - det spiller 113%.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-03 21:43

In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Sagt på en anden måde... dit eksempel står alene ved siden af en masse
> positive.. hvis du forstår hvad jeg mener? Lang smøre jeg ved det :)

Har du været på Fidonet?

Fra : Calle.

Dato : 19-02-03 22:04

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
>
> Kingston er generelt inkompatibelt med alt andet end Kingston selv.

Hørt. Vi er fire kammerater med hver sin type PC. INGEN vil æde Kingston,
den ene læser en 128Mb som 64Mb???
Alle andre typer ram virker.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 08:12

"Calle." <Calle@jyde.danmark> skrev i en meddelelse

> Kingston, den ene læser en 128Mb som 64Mb???

Umiddelbart vil jeg mene at du ikke vil få maskinen til at virke med
andre blokke med samme chiparkitektur (enkeltsidet eller dobbeltsidet
osv). Det er en bundkorts/chipset begrænsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-02-03 09:54

In dk.edb.hardware, Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> says...
> Umiddelbart vil jeg mene at du ikke vil få maskinen til at virke med
> andre blokke med samme chiparkitektur (enkeltsidet eller dobbeltsidet
> osv). Det er en bundkorts/chipset begrænsning.

Du læste ikke hele hans indlæg, kan jeg se.

Fra : Leony

Dato : 20-02-03 13:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Du læste ikke hele hans indlæg, kan jeg se.

Tjo, men "alle andre typer RAM" kan jo tolkes på forskellig måde.
Når nogle siger alle, så mener de i virkeligheden et par stykker og det
kunne jo være de par stykker netop havde den rigtige arkitektur Det var
også mest ment på den maskine som kun ser halvdelen, kan godt se at de
prøvede i 4 maskiner.

Tvivler på at Calle har prøvet med alle RAM blokke, men skal
selvfølgelig ikke kunne sige det. Derfor valgte jeg at gøre opmærksom på
ovenstående, udelukkende som en service, selv om jeg godt tror at Calle
er klar over det.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-03 16:49

>Hørt. Vi er fire kammerater med hver sin type PC. INGEN vil æde Kingston,
> [...]
I de små 20 PC maskiner jeg har ejet har jeg uden problemer kørt
med både Kingston, Samsung og Hyundia, jeg har dog altid sørget
for at bruge ens moduler i samme maskine.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S