Flashdisk med USB 1.1 - forældes hvornår?
Fra : Jakob Munck

Dato : 18-02-03 12:44

Jeg har købt en fin lille Flash-hukommelse på 128 MB. Den er på størrelse
med en nøglering. Den tilsluttes pcen via USB-porten, og den virker på USB
1.1. Men så tænker jeg, hvor lang tid der mon går, før der kommer USB
version 2.0 (den er vist allerede kommet) og senere versioner, og jeg
spekulerer om der kommer en tid (hvornår?), hvor min Flaskdisk ikke mere
kan bruges, fordi den er forældet m.h.t. USB-versionen. Derfor spørger jeg:

- er USA 2.0 (eller seneste version) kompatibel med USB 1.1 ?
- kan man forvente at fremtidige USB-versioner også vil kunne forbindes til
enheder der anvender USB 1.1?

v.h.
Jakob Munck

Fra : JAM

Dato : 18-02-03 13:45

> - er USA 2.0 (eller seneste version) kompatibel med USB 1.1 ?
> - kan man forvente at fremtidige USB-versioner også vil kunne
> forbindes til enheder der anvender USB 1.1?

Ja og ja.

Mvh
Jakob

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-02-03 13:49

> - er USB 2.0 (eller seneste version) kompatibel med USB 1.1 ?

Ja, du kan tilslutte USB 1.1 enheder til USB 2.0 porte. Ingen problem.

> - kan man forvente at fremtidige USB-versioner også vil kunne forbindes
til
> enheder der anvender USB 1.1?

Jeg vil næsten garantere dig, at indtil den dag kommer, hvor du griner af,
at du engang kunne nøjes med 128 MB, vil din nuværende memorystick virke
perfekt

mvh
Kim Jensen

Fra : Martin S.

Dato : 18-02-03 19:49

KLIP

> - er USA 2.0 (eller seneste version) kompatibel med USB 1.1 ?

USA 2.0 er vist ikke kompabitel med Irak 1.2 version SH

Mvh. Martin

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-02-03 09:18

> USA 2.0 er vist ikke kompabitel med Irak 1.2 version SH
>
> Mvh. Martin

Nej, det er vist rigtigt. Undskyld skivefejlen og tak for svarene.

v.h.
Jakob Munck