PS/2 -> USB apdapter, findes det?
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 16-02-03 22:42

Skal bruge et keyboard til min X-Box og vil gerne slippe for at købe et
USB keyboard.
Hvis du ved hvor jeg kan købe sådan en adapter, og evt. pris.

Mange Tak.
--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : @nders Svejgård

Dato : 16-02-03 23:18

"Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> wrote in message
> [...]
> USB keyboard.
> Hvis du ved hvor jeg kan købe sådan en adapter, og evt. pris.

Et nyt USB-keyboard koster ikke så meget:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544607906

/ @nders

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-02-03 23:18

"Morten Fjendbo" skrev:
> Hvis du ved hvor jeg kan købe sådan en adapter, og evt. pris.

Du mener formentlig en USB -> PS/2 adapter, altså at du har et USB-stik du
vil have konverteret til et PS/2 stik.

Sådan en adapter kan du købe i de (computer-)butikker hvor de sælger
Sandberg tilbehør, og den koster 149,-

Se http://www.sandberg.net/ (vælg hardware og udvidelser til USB)

http://www.computercity.dk/ sælger Sandbergs tilbehør, men det er der
sikkert også mange andre butikker der gør.

Mvh, Lars

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 17-02-03 05:38

In 3e500e77$0$148$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Lars Ladingkaer <larl@et-soft.dkX> writes:

> [...]
>
> http://www.computercity.dk/ sælger Sandbergs tilbehør, men det er der
> sikkert også mange andre butikker der gør.

nej jeg mener PS/2 til USB. den anden vej kan man købe for 19kr på
edbpriser.dk.. eller bruge den der følger med næsten alle mus nu om
dage..

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-02-03 13:38

"Morten Fjendbo" skrev:
> nej jeg mener PS/2 til USB

Nu er jeg forvirret. Hvilken port sidder der i en X-Box, og hvilken type
keyboard har du ?

> eller bruge den der følger med næsten alle mus nu om dage..

Når Logitech m.fl. kan nøjes med at medlevere et lille simpelt omsætterstik,
så er det fordi musen er lavet til både PS/2 og USB. Der sker ingen
omsætning imellem de to standarder inde i det lille stik, og du kan ikke
tage en vilkårlig PS/2 mus og sætte den på en USB-port vha. en
Logitech-omsætter.

Mvh, Lars

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 17-02-03 16:25

In 3e50d807$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> Der sker ingen omsætning imellem de to standarder inde i det lille
> stik, og du kan ikke tage en vilkårlig PS/2 mus og sætte den på en

Hej igen...
X-Box bruger kun USB... og jeg har et par PS/2 keyboards... som jeg
gerne vil bruge i/til min X-Box.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-02-03 21:53

"Morten Fjendbo" skrev:
> X-Box bruger kun USB... og jeg har et par PS/2
> keyboards... som jeg gerne vil bruge i/til min X-Box.

Ok, men så er det jo den omsætter fra Sandberg som jeg omtalte tidligere du
skal have fat i. Den giver netop mulighed for tilslutning af PS/2 keyboard
(+evt.mus) til en USB port.

Det med de 15 kr. for en tilsvarende adapter på edbpriser.dk tror jeg ikke
på. Men jeg fulgte linket, og fandt en webbutik som også solgte ovennævnte
Sandberg-adapter til 149 kr.

Mvh, Lars

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 17-02-03 22:29

In 3e514bfd$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
>
> Det med de 15 kr. for en tilsvarende adapter på edbpriser.dk tror jeg
> ikke på. Men jeg fulgte linket, og fandt en webbutik som også solgte

okay.. vi har nok bare snakket forbi hinanden.. har du et link til en
forhandler?

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-02-03 22:42

"Morten Fjendbo" skrev:
> okay.. vi har nok bare snakket forbi hinanden..

Det kan jo ske

> har du et link til en forhandler?

http://www.sandberg.it/

Vælg enten "butikker" og indtast dit postnummer for nærmeste, eller vælg
""web køb" for en liste over web-butikker.

Adapteren har varenummer 133-09

===

Men du kan stadig risikere at disse standard-adaptere til PC'ere slet ikke
virker på en X-Box. Hvis nu at X-boxen ikke har de nødvendige drivere
installeret (ligesom Windows har det). Hvis jeg var dig, ville jeg sikre mig
at butikken tilbyder returret - så den kan retuneres såfremt den ikke virker
i en X-box.

Mvh, Lars

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 19-02-03 17:46

In 3e515799$0$129$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> ville jeg sikre mig at butikken tilbyder returret - så den kan
> retuneres såfremt den ikke virker i en X-box.

OK.. mange tak for info.