/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Radeon 9700 Pro vs. Gforce TI4200
Fra : Mikael Lemberg-Peder~


Dato : 16-02-03 21:16

Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til. Bør
jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE
bundkort...

Med venlig hilsen
Mikael Lemberg-Pedersen


 
 
Taba (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 16-02-03 21:35

> Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
> ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til. Bør
> jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
> bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE
> bundkort...

Det kommer jo an på hvad du er villig til at slippe for kortet, men også
hvad du vil bruge det til. Spille en gang i mellem og lidt kontor arbejde
her og der, eller spille meget og/eller bruge tunge 3D programmer?

Et Radeon 9700 Pro er at foretrække (undertegnede har dog "kun" et GF4
Ti4200 som er nok til mit behov) pga. den bedre ydelse. Og du vil nok også
få mere ud af 9700 Pro'en end 4200'eren pga. din krafige maskine (medmindre
det er PC133 RAM der sidder på det, er ikke så hård til de forskellige P4
chipsæt/bundkort betegnelser)....

/Taba




Robert Jensen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Robert Jensen


Dato : 16-02-03 21:38


"Mikael Lemberg-Pedersen" <mikael_lemberg-pedersen@net.dialog.dk> wrote in
message news:fc.0073fb6b04ed836a0073fb6b04ed836a.4ed8487@net.dialog.dk...
> Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
> ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til. Bør
> jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
> bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE
> bundkort...
>
> Med venlig hilsen
> Mikael Lemberg-Pedersen
>
9700 understøtter directx 9
bare dette og så det at det sparker numse i forhold til ti4200 gør at jeg
klart ville vælge dette kort.
mener at det er mere fremtidssikkert...hvis der da er noget der er det inden
for it.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk



Olesen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 17-02-03 16:40


"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e4ff6bd$0$11027$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> 9700 understøtter directx 9
> bare dette og så det at det sparker numse i forhold til ti4200 gør at jeg
> klart ville vælge dette kort.
> mener at det er mere fremtidssikkert...hvis der da er noget der er det
inden
> for it.


Stabilitetsmæssig er jeg sikker på, Ti4200 er valget.
Ren ydelse, bortset fra pris, så er det Radeon'en.
Ydelse sammenlignet med prisen, så vil jeg igen ta' Ti4200.

Spiller du ikke døgnet rundt, så vil jeg ta' Ti4200.
Er du hardcore gamer, så er det 9700.

Du kan også få Ti4200 med 8X Agp hvis det betyder noget
for dig.

MVH



Jørgen J. (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen J.


Dato : 17-02-03 18:15

> Du kan også få Ti4200 med 8X Agp hvis det betyder noget
> for dig.

Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde linket
der dokumentere det (anyone?) :-/

Jørgen



**TwN** (17-02-2003)
Kommentar
Fra : **TwN**


Dato : 17-02-03 19:17

"Jørgen J." <jorgen@msn.nowhere.com> wrote in message
news:HM84a.89680$Hl6.8258758@news010.worldonline.dk...
>
> Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
> fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde
linket
> der dokumentere det (anyone?) :-/
>
Jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt...
men der er pt. ikke nogle spil eller andet der understøtter AGPx8, jeg ville
dog stadig mene at AGPx4 er hurtigere end x2... da AGPx4MHz jo køre 266 på
bussen, og AGPx2 kun køre 133MHz...
men hvis det kan dokumenteres, så kan jeg da godt overtales...

**TwN**



Kristian Espensen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Espensen


Dato : 17-02-03 20:53


"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
news:3e5126f9$0$198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jørgen J." <jorgen@msn.nowhere.com> wrote in message
> news:HM84a.89680$Hl6.8258758@news010.worldonline.dk...
> >
> > Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
> > fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde
> linket
> > der dokumentere det (anyone?) :-/
> >
> Jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt...
> men der er pt. ikke nogle spil eller andet der understøtter AGPx8, jeg
ville
> dog stadig mene at AGPx4 er hurtigere end x2... da AGPx4MHz jo køre 266 på
> bussen, og AGPx2 kun køre 133MHz...
> men hvis det kan dokumenteres, så kan jeg da godt overtales...

Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/26/6297087
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen



Povl H. Pedersen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 17-02-03 21:39

In article <3e513d8b$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kristian Espensen wrote:
>
> "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
> news:3e5126f9$0$198$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Jørgen J." <jorgen@msn.nowhere.com> wrote in message
>> news:HM84a.89680$Hl6.8258758@news010.worldonline.dk...
>> >
>> > Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
>> > fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde
>> linket
>> > der dokumentere det (anyone?) :-/
>> >
>> Jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt...
>> men der er pt. ikke nogle spil eller andet der understøtter AGPx8, jeg
> ville
>> dog stadig mene at AGPx4 er hurtigere end x2... da AGPx4MHz jo køre 266 på
>> bussen, og AGPx2 kun køre 133MHz...
>> men hvis det kan dokumenteres, så kan jeg da godt overtales...
>
> Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/26/6297087

Jo. Der er en fordobling af hastigheden ved dataoverførsel.
Nu mangler vi bare grafikkort der har båndbredde nok til at
følge med.

AGPx8 fejler ikke noget. RAM og grafikkortteknologi sokker.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Kristian Espensen (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Espensen


Dato : 18-02-03 13:02


"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
news:slrnb52i27.m9.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Jo. Der er en fordobling af hastigheden ved dataoverførsel.
> Nu mangler vi bare grafikkort der har båndbredde nok til at
> følge med.

Tjae, problemet er bare at AGP-porten stort set aldrig er flaskehalsen (og
hvis den er, så har man ikke nok gfx-ram og så snakker vi low-fps). Derfor
vil AGP8x ikke være en fordel før om MEGET lang tid, fordoblingen er rent
teoretisk.


> AGPx8 fejler ikke noget. RAM og grafikkortteknologi sokker.

Det eneste man kan bruge AGP8x til er som et salgstrick, overfor folk der
fejlagtigt tror, at AGP8x er dobbelt så godt som AGP4x.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen



**TwN** (17-02-2003)
Kommentar
Fra : **TwN**


Dato : 17-02-03 22:00

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message
news:3e513d8b$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/26/6297087
> --

neeej, det var også det jeg sagde, var det ik? :-/
det var ihvertfald det jeg mente
men jeg mente tilgengæld, at der er forskel på AGPx2 og AGPx4

**TwN**



David T. Metz (18-02-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-02-03 10:39

Mikael Lemberg-Pedersen skriblede:
> Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
> ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til.
> Bør jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at
> maskinen det bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på
> et Asus P4PE bundkort...

Hvad med at kigge på 9700? Den er ikke særligt meget langsommere end
pro'en, koster meget mindre og har stadig DirectX9. Den slår stadig klart
Ti4200.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Mads Holmer-Jensen (18-02-2003)
Kommentar
Fra : Mads Holmer-Jensen


Dato : 18-02-03 11:28

> Mikael Lemberg-Pedersen skriblede:
> > Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
> > ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til.
> > Bør jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at
> > maskinen det bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på
> > et Asus P4PE bundkort...

Jeg vil mene, at det her er alt rigeligt:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4069

--
Med venlig hilsen

Mads Holmer-Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste