Radeon 9700 Pro vs. Gforce TI4200
Fra : Mikael Lemberg-Peder~

Dato : 16-02-03 21:16

Jeg står foran at skulle købe mig et nyt kort, og tipper mellem de to
ovennævnte... Prisforskellen er jo unægteligt til at lægge mærke til. Bør
jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE
bundkort...

Med venlig hilsen
Mikael Lemberg-Pedersen

Fra : Taba

Dato : 16-02-03 21:35

> [...]
> jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
> bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE

Det kommer jo an på hvad du er villig til at slippe for kortet, men også
hvad du vil bruge det til. Spille en gang i mellem og lidt kontor arbejde
her og der, eller spille meget og/eller bruge tunge 3D programmer?

Et Radeon 9700 Pro er at foretrække (undertegnede har dog "kun" et GF4
Ti4200 som er nok til mit behov) pga. den bedre ydelse. Og du vil nok også
få mere ud af 9700 Pro'en end 4200'eren pga. din krafige maskine (medmindre
det er PC133 RAM der sidder på det, er ikke så hård til de forskellige P4
chipsæt/bundkort betegnelser)....

/Taba

Fra : Robert Jensen

Dato : 16-02-03 21:38

"Mikael Lemberg-Pedersen" <mikael_lemberg-pedersen@net.dialog.dk> wrote in
message news:fc.0073fb6b04ed836a0073fb6b04ed836a.4ed8487@net.dialog.dk...
> [...]
> jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at maskinen det
> bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på et Asus P4PE

9700 understøtter directx 9
bare dette og så det at det sparker numse i forhold til ti4200 gør at jeg
klart ville vælge dette kort.
mener at det er mere fremtidssikkert...hvis der da er noget der er det inden
for it.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Olesen

Dato : 17-02-03 16:40

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e4ff6bd$0$11027$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> klart ville vælge dette kort.
> mener at det er mere fremtidssikkert...hvis der da er noget der er det

Stabilitetsmæssig er jeg sikker på, Ti4200 er valget.
Ren ydelse, bortset fra pris, så er det Radeon'en.
Ydelse sammenlignet med prisen, så vil jeg igen ta' Ti4200.

Spiller du ikke døgnet rundt, så vil jeg ta' Ti4200.
Er du hardcore gamer, så er det 9700.

Du kan også få Ti4200 med 8X Agp hvis det betyder noget
for dig.

MVH

Fra : Jørgen J.

Dato : 17-02-03 18:15

> Du kan også få Ti4200 med 8X Agp hvis det betyder noget
> for dig.

Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde linket
der dokumentere det (anyone?) :-/

Jørgen

Fra : **TwN**

Dato : 17-02-03 19:17

"Jørgen J." <jorgen@msn.nowhere.com> wrote in message

> Tjoo.. men det giver absolut ingen hastigheds forøgelse at køre AGPx8
> fremfor AGPx4 eller for den sags skyld AGPx2. Jeg kan bare ikke finde
linket
> der dokumentere det (anyone?) :-/

Jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt...
men der er pt. ikke nogle spil eller andet der understøtter AGPx8, jeg ville
dog stadig mene at AGPx4 er hurtigere end x2... da AGPx4MHz jo køre 266 på
bussen, og AGPx2 kun køre 133MHz...
men hvis det kan dokumenteres, så kan jeg da godt overtales...

**TwN**

Fra : Kristian Espensen

Dato : 17-02-03 20:53

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bussen, og AGPx2 kun køre 133MHz...
> men hvis det kan dokumenteres, så kan jeg da godt overtales...

Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/26/6297087
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-03 21:39

In article <3e513d8b$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kristian Espensen wrote:

> "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message

> ville
>
> Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
> [...]

Jo. Der er en fordobling af hastigheden ved dataoverførsel.
Nu mangler vi bare grafikkort der har båndbredde nok til at
følge med.

AGPx8 fejler ikke noget. RAM og grafikkortteknologi sokker.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 18-02-03 13:02

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Jo. Der er en fordobling af hastigheden ved dataoverførsel.
> Nu mangler vi bare grafikkort der har båndbredde nok til at
> følge med.

Tjae, problemet er bare at AGP-porten stort set aldrig er flaskehalsen (og
hvis den er, så har man ikke nok gfx-ram og så snakker vi low-fps). Derfor
vil AGP8x ikke være en fordel før om MEGET lang tid, fordoblingen er rent
teoretisk.

> AGPx8 fejler ikke noget. RAM og grafikkortteknologi sokker.

Det eneste man kan bruge AGP8x til er som et salgstrick, overfor folk der
fejlagtigt tror, at AGP8x er dobbelt så godt som AGP4x.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : **TwN**

Dato : 17-02-03 22:00

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> Der er INGEN ydelsesmæssig fordel ved AGP8x fremfor AGP4x.
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/09/26/6297087
> --

neeej, det var også det jeg sagde, var det ik? :-/
det var ihvertfald det jeg mente
men jeg mente tilgengæld, at der er forskel på AGPx2 og AGPx4

**TwN**

Fra : David T. Metz

Dato : 18-02-03 10:39

Mikael Lemberg-Pedersen skriblede:
> [...]
> Bør jeg alligevel vælge Radeon? Til jeres info kan jeg oplyse at
> maskinen det bliver sat i er en P4 2.8Ghz med 1Gb Ram, der sidder på

Hvad med at kigge på 9700? Den er ikke særligt meget langsommere end
pro'en, koster meget mindre og har stadig DirectX9. Den slår stadig klart
Ti4200.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 18-02-03 11:28

> Mikael Lemberg-Pedersen skriblede:

Jeg vil mene, at det her er alt rigeligt:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4069

Mads Holmer-Jensen