mere hukommelse i digitalt kamera?
Fra : @nders Svejgård

Dato : 16-02-03 21:21

Hej brugere af nyhedguppen!

Jeg prøver at hjælpe en ven med mere hukommelse til hans digitale kamera, et
HP PhotoSmart 720.
I manualen står der: "Secure digital (SD) hukommelseskort (128 MB er den
største kapacitet, der kan udnyttes)".
Dette er en noget tåget formulering, synes jeg. Nu ligger landet nemlig
sådan at der også findes SD-hukommelseskort på 256MB. Vil det virke i
kameraet??? - eller kan det evt. tænkes at kameraet bare genkender kortet
som 128MB?

Jeg håber, at I kan hjælpe os!

Venlig hilsen
@nders Svejgård

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-03 21:47

In dk.edb.hardware, @nders Svejgård <news@svejgaard.com> says...
> Jeg prøver at hjælpe en ven med mere hukommelse til hans digitale kamera, et
> HP PhotoSmart 720.

Prøv i dk.fritid.foto

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : @nders Svejgård

Dato : 16-02-03 22:01

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.hardware, @nders Svejgård <news@svejgaard.com> says...
>
> Prøv i dk.fritid.foto
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Men nu er det jo også et hardware spørgsmål?

Hilsen
@nders

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-02-03 22:07

"@nders Svejgård" <news@svejgaard.com> skrev i en meddelelse news:3e4ffbfc$0$71710$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men nu er det jo også et hardware spørgsmål?
Ja, fotohardware. I fotogruppen bliver alle emner vedr. fotografi og foto-udstyr behandlet. Også (eller måske rettere) mest
digital-foto.

FUT news://dk.fritid.foto

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-03 22:10

@nders Svejgård wrote:

> [...]
> nemlig sådan at der også findes SD-hukommelseskort på 256MB. Vil det
> virke i kameraet??? - eller kan det evt. tænkes at kameraet bare

Jeg forstår ikke helt problemet. Hvorfor ikke bare købe et ekstra 128 mb
kort? Og så er halvdelen af billederne (i teorien) alligevel reddet, hvis
det ene kort går i stykker.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : @nders Svejgård

Dato : 16-02-03 22:34

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
> det ene kort går i stykker.
>
> --
> Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)

Det er selfølgelig korrekt. Men man køber jo heller ikke to harddiske på
40GB hvis en 80GB er mere rentabel?
Pt. er der intet kort i kameraet men kun 16mb indbygget.

/ @nders

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-03 07:54

@nders Svejgård wrote:

> Det er selfølgelig korrekt. Men man køber jo heller ikke to harddiske
> på 40GB hvis en 80GB er mere rentabel?

Dårlig sammenligning. Men ok. Jeg foretrækker at have flere fysiske
enheder, netop for at minimere risikoen for 100% datatab. Og så ofrer jeg
gerne de ekstra penge, for at spare mig nogle af ærgrelserne.

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-03 07:56

@nders Svejgård wrote:

> Pt. er der intet kort i kameraet men kun 16mb indbygget.

Anyway. Da jeg købte et nyt smartcard kort, tog jeg kameraet med ned til
fotomanden, for at tjekke om mit digicam overhovedet kan bruge et 128 mb
kort inden jeg betalte. Det samme synes jeg, du skulle gøre, når du køber
et større kort.

Fra : @nders Svejgård

Dato : 17-02-03 19:37

> [...]
> kort inden jeg betalte. Det samme synes jeg, du skulle gøre, når du køber

Problemet for mig er jo at jeg ikke gidder at betale en 4-længet bondegård
ekstra for et kort hos en fotomand. Derfor handler jeg på internettet, hvor
man jo desværre ikke kan prøve tingene først. Jeg har dog i mellemtiden fået
tilsendt link til denne side:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp720.html
Her står hvidt på sort at det understøtter 256MB, så jeg tager chancen

Hilsen
@nders

Fra : Peter T.

Dato : 18-02-03 07:51

@nders Svejgård wrote:

> Problemet for mig er jo at jeg ikke gidder at betale en 4-længet
> bondegård ekstra for et kort hos en fotomand. Derfor handler jeg på
> internettet, hvor man jo desværre ikke kan prøve tingene først.

Så skal du benytte dig af dine 14dages returret, hvis det ikke virker.

Fra : Leony

Dato : 18-02-03 09:34

> Problemet for mig er jo at jeg ikke gidder at betale en 4-længet
> bondegård ekstra for et kort hos en fotomand. Derfor handler jeg på
> internettet, hvor man jo desværre ikke kan prøve tingene først.

Bare fordi du går ned til en fotomand og prøver kortet betyder det jo
ikke at du er tvunget til at købe det. Det står dig frit for at takke
nej. Du akn også sige at han er for dyr i forhold til de priser du har
set andre steder, måske kan du få fotomanden ned i pris.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars [2000]

Dato : 17-02-03 00:18

> [...]
> sådan at der også findes SD-hukommelseskort på 256MB. Vil det virke i
> kameraet??? - eller kan det evt. tænkes at kameraet bare genkender kortet

Hej Anders

Jeg har også kigget på dette kamera, men endte med at købet et andet. Jeg
kan imidlertid huske at jeg direkte så at det kunne køre med 256 MB SD kort.
Jeg husker ikke hvor jeg så det dengang, men f.eks. på
www.hp.com/itrc_pdi/products/pdfs/ps720.pdf kan man læse på 2. side under
"Memory": 16 MB internal plus a Secure Digital (SD) memory card slot (for up
to 256 MB memory card). Også på andre HP sider er 256 MB angivet

www.speicherkarte.de/hp.html er den også angivet til at kunne bruge 64,
128 og 256 MB.

Når fabrikanterne nogle gange angiver et lavere tal skyldes det at de ikke
selv sælger de store kort, eller at de ikke var tilgængelige dengang
kameraet blev lanceret, 720'eren er jo fra forrige århundrede.

m.v.h.

Lars

Fra : @nders Svejgård

Dato : 17-02-03 00:35

"Lars [2000]" <internetsalg@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> selv sælger de store kort, eller at de ikke var tilgængelige dengang
> kameraet blev lanceret, 720'eren er jo fra forrige århundrede.

Hej Lars

Tak for svaret !

Jeg har fundet denne side:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp720.html

Her står hvidt på sort at det understøtter 256MB.

Så det lyder jo godt

Hilsen
@nders

Fra : @nders Svejgård

Dato : 17-02-03 00:36

"@nders Svejgård" <news@svejgaard.com> wrote in message
> [...]
> sådan at der også findes SD-hukommelseskort på 256MB. Vil det virke i
> kameraet??? - eller kan det evt. tænkes at kameraet bare genkender kortet

Hej Alle

Jeg har fået tilsendt link til denne side:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-02-03 22:07

> [...]
> http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp720.html
>
> Her står hvidt på sort at det understøtter 256MB.

Nu har du jo sagt det samme 3 gange!

Fra : @nders Svejgård

Dato : 17-02-03 22:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message