computer crasher mere og mere...HJÆLP!
Fra : Hellhamster

Dato : 16-02-03 15:14

Min bror har en computer som han fået af mig, men den har store
problemer!

specs:
ECS K7As5
AMD T-Bird 1400/266
640 MB SDRAM
ATI Radeon 8500
40 GB IBM
Silverado 50 køler
WinXP DK

Det startede med at den frøs når man gik ind i et spil. Nogen gange
gjorde den det med det samme andre gange efter 5 minutter! I windows
frøs den kun hvis man brugte visse applikationer såsom HP's printer
software!

Jeg gik igang med at opgradere alt!

-formatterede
-flashede bios til nyeste version
-installerede direct X 9
- Nyeste ATI drivere

Men lige lidt har det hjulpet. Så pludselig begynder den at slukke ned
lige pludselig midt i det hele. Det siger bare PUFF og så er strømmen
gået. I starten kan jeg lige nå ind i windows før den går ud igen, men
nu er det så slemt at den slukker næsten med det samme efter at blive
tændt!

Det er tydeligt at det er hardwaren der er noget galt med, men mit
problem er at jeg ikke har en reserve computer som jeg kan teste delen
fra én ad gangen, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvor I
tror problemet ligger. Strømforsyning, mobo, CPU, RAM oder was??

på forhånd tak

p.s det er ikke temp'en den er galt med, det har jeg tjekket!

Fra : Robert Jensen

Dato : 16-02-03 15:18

"Hellhamster" <allans@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> på forhånd tak
>
> p.s det er ikke temp'en den er galt med, det har jeg tjekket!

strømforsyning, ville være mit bud.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-02-03 15:24

"Hellhamster" <allans@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra én ad gangen, så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvor I
> tror problemet ligger. Strømforsyning, mobo, CPU, RAM oder was??

Hej.

Hvis jeg var dig ville jeg pille rammen ud og prøve kun med en blok i, k7s5a
har ry for at have problemer med at køre med 2 sd ram blokke , jeg har selv
haft det bundkort og fik det byttet til et andet og opgraderet samtidig til
ddr ram.

Hilsen Søren Jensen

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 16-02-03 16:21

Det er nogle strømslugende komponenter du har der, og mit første bud ville
være strømforsyningen.

Rune

Fra : MaRk

Dato : 16-02-03 17:45

Hej

Jeg har haft samme problem næsten.

Det er dit bundkort der giver problem (har også det bundkort)

Der er et par ting du kan gøre.

1. Når du har haft formateret så husk bundkort driverne, de skal ind som det
første.
2. Dine ram, kun 1 blok sdram i.
3. opgarder bios, til nyeste eller realese 8/9 den kan køre sdram.
4. skift til ddr, de er billige for tiden.
5. Sæt cpu til 100/100 i bios.

Jeg har selv lavet et par pcer med dette bundkort, den ene køre fint med
sdram (1 blok, 512mb, xp1800) bios version 08/09.

Min eget kørte af lort med sdram. Først havde jeg 2 blokke, ganske enkelt
umiligt.
Så havde jeg en blok, det var heller ikke godt, lidt bedre end før.
Så opgraderede jeg bios i denne uge til nyeste, funkede stadig.
Fredag fik jeg ddr ram istedet for sd. Nu funker det! Det skal lige siges
jeg havde glemt at installere bundkort driverne, det gjorde jeg først da jeg
fik ddr.
Jeg har haft det siden november.

Håber du får det op at køre.

Mvh
Mark

Fra : @nders Svejgård

Dato : 16-02-03 23:33

Tjek at alle kølere virker.
Jeg kender til samme problem, her var det en chipset køler, som var stået
af.

/ @nders