Hvilke RAM virker i min Compaq
Fra : Hans H. Pedersen

Dato : 16-02-03 00:27

Jeg har en Compaq Presario 5696 ( P3/500 Mhz ), som jeg skal have noget mere
RAM i.
Er der noget med at Compaq maskiner er særdeles kritisk med hvilke mærker af
RAM man bruger ?
Hvilke fabrikater vil virke ?
Der er jo ikke megen fornøjelse i at få købt en RAM stang som ikke virker

Fra : Brian

Dato : 16-02-03 11:46

Hans H. Pedersen wrote:
> Jeg har en Compaq Presario 5696 ( P3/500 Mhz ), >som jeg skal have
> noget mere RAM i.

Har en gammel maskine magen til...

> Er der noget med at Compaq maskiner er særdeles >kritisk med hvilke
> mærker af RAM man bruger ?

Det har jeg også hørt

> Hvilke fabrikater vil virke ?

Jooo.... måske har jeg fået en "Special Edition", men indtil videre har min
slugt alt jeg har puttet i den.
Lige nu sidder der den der sad fra start, plus to fra hhv. Veritech og
PQI.... men Kingston har også været omkring den.

> Der er jo ikke megen fornøjelse i at få købt en RAM >stang som ikke
> virker

Nope, men du kunne jo enten få en garanti fra forhandleren på at det virker
i din Compaq, eller få den byttet hvis den ikke gør....
--
Hilsen Brian

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-03 12:14

"Hans H. Pedersen" <hhkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilke fabrikater vil virke ?
> Der er jo ikke megen fornøjelse i at få købt en RAM stang som ikke virker

Hej !
Jeg kan tilslutte mig det Brian siger.
Jeg har 2 compaq presario'er som har virket med ALT jeg har sat i dem !
Faktisk er jeg imponeret over hvor kompatible de er / har været
Ikke bare RAM, men også alt muligt andet "isenkram"..

/Henning, Sydfyn.

Fra : Calle.

Dato : 16-02-03 15:39

Henning Sørensen wrote:
> [...]
> ! Faktisk er jeg imponeret over hvor kompatible de er / har været
> Ikke bare RAM, men også alt muligt andet "isenkram"..

Ja på nogle Compaqs, med f.eks 5861/62 som er med FIC SD11 bundkort er det
ikke ligegyldigt, de vil ihvertfald ikke æde kingstons 128Mb PC133. Ved godt
at den skal have PC100 men andre mærker PC133 virker OK???
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hans Thygesen

Dato : 29-03-03 17:51

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Faktisk er jeg imponeret over hvor kompatible de er / har været
> Ikke bare RAM, men også alt muligt andet "isenkram"..

Hej ...

Har du et forslag/erfaring til opgradering af en 5669 presario.

Har sat 2x256 kingston pc133 i den.
Hd kunne også godt skiftes til en hurtiger, men det skulle ikke være noget
problem.
Grafik kortet, har jeg hørt at det godt kan drille. Har du et forslag.... ?

På forhånd tak

Hans