Bios version
Fra : Nederbasse

Dato : 15-02-03 18:32

Hej
Hvorfan læser jeg denne Bios ID : 62-0429-001131-00101111-040201-SiS735

Lars

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-02-03 00:45

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev
> Hej
> Hvorfan læser jeg denne Bios ID :
62-0429-001131-00101111-040201-SiS735

Kopier strengen ind i Google og søg.
Første resultat viser at bundkortet er et ECS K7S5A med et SiS735
chipset.

mvh
Peter

Fra : Nederbasse

Dato : 16-02-03 01:16

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
> 62-0429-001131-00101111-040201-SiS735
>
> Kopier strengen ind i Google og søg.
> Første resultat viser at bundkortet er et ECS K7S5A med et SiS735

Det ved jeg men hvornår er bios'en født og er der flere ting jeg kan se ud
fra det nummer ?

Lars

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-02-03 01:36

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev
> Det ved jeg men hvornår er bios'en født og er der flere ting jeg kan
se ud
> fra det nummer ?

Du kan aflæse ud fra nummeret, at der er tale om en Bios, lanceret d.
2/4/2001 eller 4/2/2001 (sandsynligvis 2. april, grundet amerikanernes
fjollede måde at skrive datoer på.)

De øvrige informationer er interne numre, som ikke umiddelbart kan
tydes. Jeg vil dog gætte på at de mange 1-tallet i midten signalerer
noget om en bios version 1.xx, men det er et gæt.

Kør et program som Sisoft Sandra, eller gå en tur ind i
Bios-opsætningen, hvis du vil have flere oplysninger om din computer.

Er der informationer du søger af nogen specifik årsag, eller er du bare
nysgerrig?

Mere interessant er som regel hardwarens FCC ID nummer, som du finder
påtrykt et sted på selve motherboardet (og som nogen gange også vises
under opstart). Med dette i hånden kan du altid identificere producenten
gennem http://www.fcc.gov/oet/fccid/Welcome.html

mvh
Peter.

Fra : torben

Dato : 16-02-03 01:44

Chippen hedder sis735 og iflg
http://www.sis.com/products/chipsets/oa/socketa/735.htm er denne til 3 dimm
ddr. og max 1,5 GB men iflg.
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269 kan dette bundkort
tage 2 ddr og 2 sd-ram blokke og max 1,0 GB???????
Hvorfor det?

torben

Fra : Lars [2000]

Dato : 17-02-03 00:44

"torben" <75568799@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bundkort
> tage 2 ddr og 2 sd-ram blokke og max 1,0 GB???????

Fordi ECS har lavet bundkortet med kun 2 slots til DDR og 2 til SD-ram. Med
SIS735 kan der kun bruges memory moduler på op til 512 Mbyte og DDR og
SD-ram ikke kan bruges samtidig.

Bundkort understøtter ikke nødvendigvis alle funktioner på chipsættet. Det
er både et spørgsmål om plads og pris. F.eks. har dit bundkort 5 PCI slots,
mens chipsættet understøtter 6.

Lars