/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hvad er en SPDIF-port?
Fra : Unen


Dato : 15-02-03 16:54

Hej!

Jeg har købt et nyt bundkort og i æsken ligger der en SPDIF port. Der har
vist noget med lydkortet at gøre, men hvad bruges sådanne en port til?





 
 
Peden (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Peden


Dato : 15-02-03 17:08

Det er så vidt jeg ved en optisk udgang, meget smart hvis man er indehaver
af en minidisc afspiller.
--
Peter Risager
"Please fasten your seatbelts as we begin our terminal descent into
oblivion."
-Chuck Palahniuk



Søren Steinmetz (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Steinmetz


Dato : 15-02-03 17:14

"Unen" <**REMOVE**duper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4e629a$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg har købt et nyt bundkort og i æsken ligger der en SPDIF port. Der
har
> vist noget med lydkortet at gøre, men hvad bruges sådanne en port til?
>

SPDIF står for Sony Philips Digital InterFace

Det er en digital udgang du kan bruge hvis pc'en skal tilsluttes et
stereoanlæg med digital indgang

Har set der er flere og flere mærker af pc højtalere, som har en spdif
indgang, derved bliver lyden først lavet til analog
i højtaleren, og dermed væk fra evt. interferens inde i maskinen.

Hygge
Søren Steinmetz



Martin S. (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin S.


Dato : 15-02-03 18:17


"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> skrev i en meddelelse
news:b2lom4$13to$1@news.cybercity.dk...
> "Unen" <**REMOVE**duper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4e629a$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej!
> >
> > Jeg har købt et nyt bundkort og i æsken ligger der en SPDIF port. Der
> har
> > vist noget med lydkortet at gøre, men hvad bruges sådanne en port til?
> >
>
> SPDIF står for Sony Philips Digital InterFace
>
> Det er en digital udgang du kan bruge hvis pc'en skal tilsluttes et
> stereoanlæg med digital indgang
>
> Har set der er flere og flere mærker af pc højtalere, som har en spdif
> indgang, derved bliver lyden først lavet til analog
> i højtaleren, og dermed væk fra evt. interferens inde i maskinen.
>

Sikkert, men konverteringen sker også med en dårligere D/A converter. Lyden
skulle ikke være speciel fremragende i de højttalere der lige nu er ude på
markedet..





Jesper G. Poulsen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-02-03 20:55

In dk.edb.hardware, Martin S. <real_warhawk@[removedette]hotmail.com>
says...
> Sikkert, men konverteringen sker også med en dårligere D/A converter. Lyden
> skulle ikke være speciel fremragende i de højttalere der lige nu er ude på
> markedet..

Det er der ikke mange der bemærker. Mange PC-brugere har ikke gyldne
ører.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Peter T. (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 15-02-03 21:51

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er der ikke mange der bemærker. Mange PC-brugere har ikke gyldne
> ører.

Det tør siges. Folk tror, at de får ren hifi via de 5punkts
højtalersystemer, man kan købe i enhver computerbutik. Hemmeligheden
består i at de snyder folks høresans så det brager.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

Martin L. Johansen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-02-03 23:22

Peter T. wrote:

> Det tør siges. Folk tror, at de får ren hifi via de 5punkts
> højtalersystemer, man kan købe i enhver computerbutik. Hemmeligheden
> består i at de snyder folks høresans så det brager.

Enig, men sig det ikke højt. Du får samtlige gamers på nakken

--
Martin L. Johansen

Søren Steinmetz (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Steinmetz


Dato : 15-02-03 23:32

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:W3z3a.88802$Hl6.8092810@news010.worldonline.dk...
> Peter T. wrote:
>
> > Det tør siges. Folk tror, at de får ren hifi via de 5punkts
> > højtalersystemer, man kan købe i enhver computerbutik.
Hemmeligheden
> > består i at de snyder folks høresans så det brager.
>
> Enig, men sig det ikke højt. Du får samtlige gamers på nakken

Er det nu man skal bryde sammen og fortælle man bruger et studie lyd
kort til ca. 5KKr.
(med både optisk og coaxial spdif udgang)

hygge
Søren Steinmetz



Martin L. Johansen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-02-03 23:54

Søren Steinmetz wrote:

> Er det nu man skal bryde sammen og fortælle man bruger et studie lyd
> kort til ca. 5KKr.
> (med både optisk og coaxial spdif udgang)

Nej nej, du skal bare køre det over et rigtigt anlæg og lade de små
plastikæsker være for konfirmander der ikke ved bedre og alligevel bruger
99% af deres tid på CS... *GG*

--
Martin L. Johansen

Søren Steinmetz (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Steinmetz


Dato : 16-02-03 01:23

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:Yxz3a.88819$Hl6.8095969@news010.worldonline.dk...
> Søren Steinmetz wrote:
>
> > Er det nu man skal bryde sammen og fortælle man bruger et studie lyd
> > kort til ca. 5KKr.
> > (med både optisk og coaxial spdif udgang)
>
> Nej nej, du skal bare køre det over et rigtigt anlæg og lade de små
> plastikæsker være for konfirmander der ikke ved bedre og alligevel
bruger
> 99% af deres tid på CS... *GG*

Hmmm er en NAD 3020A med et par Dali 2A en "rimelig" erstatning
*lol*

Hygge
Søren



Jesper G. Poulsen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-02-03 10:53

In dk.edb.hardware, Søren Steinmetz <steine@reopos.dk> says...
> Hmmm er en NAD 3020A med et par Dali 2A en "rimelig" erstatning

Absolut.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-02-03 23:31

In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Enig, men sig det ikke højt. Du får samtlige gamers på nakken

Jeg er altså ikke ene om at synes at PC-højttalere er en latterlig
investering til en fuldblods-PC...?!


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Martin L. Johansen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 15-02-03 23:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg er altså ikke ene om at synes at PC-højttalere er en latterlig
> investering til en fuldblods-PC...?!

Nej jeg er ihvertfald af samme støbning...

--
Martin L. Johansen

Povl H. Pedersen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 16-02-03 08:35

In article <MPG.18b8de1cef907d67989ba6@news.tele.dk>, Jesper G Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
>> Enig, men sig det ikke højt. Du får samtlige gamers på nakken
>
> Jeg er altså ikke ene om at synes at PC-højttalere er en latterlig
> investering til en fuldblods-PC...?!

Hvis man synes MP3 er en acceptabel kvalitet, selvom dynamikken er helt
smadret, og hvad der nu ellers sker, så synes man vel også disse
PC højttallere er gode.

Jeg må indrømme jeg selv har 5+1 til min PC, er bedre til spil end
hovedtelefoner, da man får mere retningsbestemt lyd ved spil.

Musik hører jeg på en anlæg beregnet hertil.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Peter T. (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 16-02-03 10:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg er altså ikke ene om at synes at PC-højttalere er en latterlig
> investering til en fuldblods-PC...?!

Bestemt ikke.

At jeg så bruger DFX modulet til winamp, for at give musikken mere farve er
en helt anden sag. :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the morning"

Søren Steinmetz (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Steinmetz


Dato : 15-02-03 23:31

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e4e7668$0$236$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> skrev i en meddelelse
> news:b2lom4$13to$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Har set der er flere og flere mærker af pc højtalere, som har en
spdif
> > indgang, derved bliver lyden først lavet til analog
> > i højtaleren, og dermed væk fra evt. interferens inde i maskinen.
> >
>
> Sikkert, men konverteringen sker også med en dårligere D/A converter.
Lyden
> skulle ikke være speciel fremragende i de højttalere der lige nu er
ude på
> markedet..

Kommer jo an på hvilken kvalitet du køber,
har hørt på et par pc højtalere til 2695,- med spdif indgang
det lød noget bedre når du benyttede den, end når du brugte
analogindgangen
og dermed den indbyggede D/A konverter på lydkortet.
(Et Isis ministudie kort)

Hygge
Søren



Jesper G. Poulsen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-02-03 10:55

In dk.edb.hardware, Søren Steinmetz <steine@reopos.dk> says...
> har hørt på et par pc højtalere til 2695,- med spdif indgang

PC-højttalere til 2700,- ???

PC-højttalere er en latterlig investering uanset at de koster 50,- eller
2700,-


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Søren Steinmetz (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Steinmetz


Dato : 16-02-03 12:37

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18b97e79805c1b6c989bad@news.tele.dk...
> In dk.edb.hardware, Søren Steinmetz <steine@reopos.dk> says...
> > har hørt på et par pc højtalere til 2695,- med spdif indgang
>
> PC-højttalere til 2700,- ???
>
> PC-højttalere er en latterlig investering uanset at de koster 50,-
eller
> 2700,-

De er beregnet til at være monitors i et mini/hjemme studie.

Hygge
Søren



Jesper G. Poulsen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-02-03 16:54

In dk.edb.hardware, Søren Steinmetz <steine@reopos.dk> says...
> De er beregnet til at være monitors i et mini/hjemme studie.

Det bliver de efter min mening ikke mere seriøse af. Jeg har set meget
udstyr til "hjemmestudier", tsk-tsk...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Unen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Unen


Dato : 15-02-03 23:27

OK, tak for svarene :0)

"Unen" <**REMOVE**duper@post.tele.dk> wrote in message
news:3e4e629a$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg har købt et nyt bundkort og i æsken ligger der en SPDIF port. Der har
> vist noget med lydkortet at gøre, men hvad bruges sådanne en port til?
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste