Q: Soltex SL-75KAV - kan ikke boote
Fra : Robert B Andersen

Dato : 15-02-03 04:28

Jeg får en mærkelig fejl, der går strøm til bundkortet, men CPU-Cooler
slukker kort efter (under et sekund)

Jeg har endda købt et nyt bundkort + ny cpu + ny cooler + jeg har A/B
tjekket med en anden ATX power supply

Det er langt ude, jeg får samme fejl på begge bundkort,

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Venlig hilsen
Robert

Fra : Morten L.

Dato : 14-02-03 19:47

"Robert B Andersen" <rban99@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjekket med en anden ATX power supply
>
> Det er langt ude, jeg får samme fejl på begge bundkort,
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Er du sikker på, at din strømforsyning er kraftig nok?
Du kunne lyde som om, den lige når at starte op, for så at lukke ned igen.
/Morten

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-02-03 20:24

Morten L. 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
>>

> Er du sikker på, at din strømforsyning er kraftig nok?
> Du kunne lyde som om, den lige når at starte op, for så at lukke ned

Det kunne også være at hans bios er indstillet til at slukke hvis enten cpu
bliver for varm, eller blæseren kører under et bestemt antal omdrejninger.
Manualen til KAV foreskiver at den slet ikke kan boote hvis det er slået til
og blæseren ikke kører hurtigt nok bruger passiv køling eller har monteret
blæser ledningerne forkert.. Prøv at resette bios (via jumper) og se om det
ændrer noget, det er slået fra pr default.Ellers pil alt ud af spanden,
diske,drev, pci kort mm. Så skal psu'en være meget lille eller defekt for
ikke at kunne boote. Der er selvfølgelig også den klassiske med forkert
bios/bundkort version. Q11 er nyeste og du skal have < F1 bundkort for at
kunne bruge nyere cpu's.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Per N

Dato : 14-02-03 20:27

On Fri, 14 Feb 2003 19:46:54 +0100, "Morten L."
<morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote:

>Er du sikker på, at din strømforsyning er kraftig nok?
>Du kunne lyde som om, den lige når at starte op, for så at lukke ned igen.

Eller også er det CPU køleren

Hvis mobo'et ikke registrerer at den kører, så vil
den lukke maskinen for at beskytte CPU'en

Har du en anden køler du kan prøve med, bare lige
for at se om det er det ?
I så fald kan du komme ind i BIOS og slå den funktion
fra og så kan du montere den nye køler.

mvh Per

Fra : SonofonoS

Dato : 14-02-03 20:40

Jeg har vidst hørt et sted at pc'er ikke kan fungere under
tidsforskydninger...

SonofonoS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-03 23:55

In dk.edb.hardware, Robert B Andersen <rban99@hum.auc.dk> says...

Ret lige dit ur.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 15-02-03 10:53

Robert B Andersen wrote:
> [...]
> tjekket med en anden ATX power supply
>
> Det er langt ude, jeg får samme fejl på begge bundkort,
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Kender en der havde samme problem, da viste det sig, at han ikke havde været
omhyggelig nok da han samlede PCen. En af skruerne lagde bundkortet til
stel. Prøv at samle din PC løst på bordet (uden kabinet, og se om den så
kører. Det gjorde den ved ham.

--
Automatik Mekaniker
Calle