Sparker dynen af!
Fra : Fenger-Olesen

Dato : 13-03-01 14:23

Jeg ville bilve glad for om der er nogen som har et godt tip til, hvordan
jeg får min søn til at beholde dynen på om natten. Han bliver et år i denne
måned, og ulig mange andre børn, er han meget varm når han sover. Han sover
som oftest kun med et tæppe, men det ryger også af. Vores soveværelse har
typisk en temp. på omkring 18 19 grader, og det må ikke blive ret meget mere
varmt, for så går vi til. Selv om han er en varm dreng, kan det ikke undgåes
at hans kropstemp. falder når han sover, og det er ikke noget der hjælper
til at få næsen snot-fri.!!!
Kan man evt, binde dynen fast med bendler? Jeg tør ikke eksperimentere med
noget da han jo kan blive kvalt, hvis man laver noget juks!!!!!

Har nogen et godt råd, skulle det glæde mig at få et.

MVH

Louise Fenger

Fra : slavinde subCULT

Dato : 13-03-01 15:25

Køb eventuelt en børne sovepose til ham og læg ham i denne. Den kan da ikke
sparkes af.

karina

Fra : Louby

Dato : 13-03-01 17:41

Vi havde samme problem med vores søn og han er 5 år nu og gør det stadigvæk.
Han er også en varm dreng som din og vi opgav at afhjælpe det. Vores søn har
også en sovepose, men den kravler han også ud af, men han kan dog godt
kravle ind igen hvis han fryser. Jeg ville evt. prøve at tjekke hans temp.
når han sover både med og uden for at finde ud af om den ændrer sig meget.
Hvis det er han er meget koldere skal du jo selvfølgelig finde en løsning,
men du skal nok indstille dig på at det kan fortsætte i meget lang tid, men
vi har aldrig set det som et problem, da han stort set aldrig har været syg.

Hilsen Louby

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-03-01 20:02

hejsa*S*

jeg har også en af de "varme drenge".... han har ALTID sparket dynen
af... jeg har også prøvet med utallige metoder uden held.... og er
kommet til den konklution at fryser han skal han nok sørge for at få
dynen på igen.... gør han ikke har han det nok ok.....
jeg har prøvet med både tynde dyner... tæpper... kolde rum... udluftning
og andre muligheder... men resultatet er altid det samme..... han
sparker den af når han har det for varmt......
jeg har de sidste år gjort det at jeg lige kigger til ham, når jeg
lægger mig til, og lægger dynen over ham hvis han ligger uden....
hvis jeg vågner om natten tjekker jeg til ham... og ligger han uden frå
han den igen på-.....
man kan jo ikke våge over sine børn som en høgh....
personligt har jeg lidt svært ved at tro at det er et køligt soverum der
er skyld i snottede næser..... mennekser har bedst af at sove i kølige
rum...... mon løsningen skal findes et andetsted??

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : yes

Dato : 13-03-01 22:21

Vores børn er det nøjagtig det samme med, men jeg tror man skal ignorere
det, fordi når mine børn har været syge, har dette ikke været årsagen,men
mere smitte fra andre, for så ville de jo aldrig være raske. Måske er det
ikke meningen vi mennesker overhovedet skal ligge med dyner på, selvom jeg
elsker min dyne

Fra : Helle

Dato : 14-03-01 07:56

Hejsa.

Fenger-Olesen skrev i meddelelsen ...
>Jeg ville bilve glad for om der er nogen som har et godt tip til, hvordan
>jeg får min søn til at beholde dynen på om natten.

Min mindste - næsten 4 år - er først nu ved at blive bedre til at beholde
dynen på ..

Jeg købte en baby-sovepose til ham, som han bestemt ikke kunne lide før jeg
sprættede den op i bunden, så han kunne bevæge sig når han havde den på. Men
så er den altså også bare blevet brugt.

Alternativet er da at give ham en trøje på - eller en vest. Det er iøvrigt
også forholdsvis nemt at give et sovende barn en vest på.

Hilsen Helle

Fra : bo nielsen

Dato : 18-03-01 20:31

Hej, herhjemme har vi løst problemet ved at lægge det nederste og inderste
hjørne af dynen under madrassen, hun sparker den stadig til side, men den
flader ikke på gulvet og hun kravler selv under den når hun fryser. Men da
hun var mindre fik hun bare nattøj og sokker på i seng, så gjorde det jo
ikke noget at hun endte oven på dynen.
Venlig hilsen Nina Hald.