Hvilken printer?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 13-03-01 14:24

Jeg har behov for en printer til primært at udskrive tekst, derfor går
jeg primært efter en laserprinter.

Det primære krav er at den fungerer under win2k og Linux.

Jeg har kigget på en HP Laserjet 1100, der umiddelbart godt kunne se
ud som et godt valg.

Inden jeg styrtede ud og investerede i den, vil jeg dog lige forhøre
mig om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med ovenstående
printer samt evt. forslag på andre printere der kan være interessante?

/Jørgen Ramskov

Fra : JK

Dato : 13-03-01 15:18

"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det primære krav er at den fungerer under win2k og Linux.
> Jeg har kigget på en HP Laserjet 1100, der umiddelbart godt kunne se

Godt valg, jeg kan varmt anbefale en HP 1100 ! - husk at få
scanner/kopi-modulet med (koster vist-nok kun 1000,- ekstra)

/JK

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 14-03-01 08:41

On Tue, 13 Mar 2001 15:18:22 +0100, "JK" <dempsey@email.dk> wrote:

>Godt valg, jeg kan varmt anbefale en HP 1100 ! - husk at få
>scanner/kopi-modulet med (koster vist-nok kun 1000,- ekstra)

Hvorfor? Hvis jeg ikke har behovet, så ser jeg da ikke umiddelbart
nogen grund til at købe det?

/Jørgen

Fra : JK

Dato : 14-03-01 09:16

> Hvorfor? Hvis jeg ikke har behovet, så ser jeg da ikke umiddelbart
> nogen grund til at købe det?

Hvis behovet ikke er der - så vil det naturligvis være dumt. Du skal så bare
være opmærksom på, at opstår behovet, og du beslutter at købe modulet - så
koster det omkring 1600,- ! - du ville derfor have sparet penge da du købte
printeren + modulet samtidig.

/JK

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-03-01 16:09

> [...]
> mig om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med ovenstående
> printer samt evt. forslag på andre printere der kan være interessante?

Hvis det var mig ville jeg købe en Brother HL-1240 eller HL-1250

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 13-03-01 17:23

On Tue, 13 Mar 2001 15:08:49 GMT, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer.as> wrote:

>"Joergen Ramskov" <t74fdbg001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
>
>Hvis det var mig ville jeg købe en Brother HL-1240 eller HL-1250

Hvorfor?

/Jørgen Ramskov

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-03-01 17:49

> Hvorfor?

Ift. HP LaserJet 1100 skriver de hurtigere, er biligere i indkøb, billigere
i toner, papirbakke dobbelt så stor, og skriver for 1250'erens vedkommende i
højere opløsning.
Mht. tromle, så skriver Brother 1240 og 1250 cirka 20.000 sider pr. tromle,
og det er rigeligt til alm. dødelige, idet de formentlig har købt en ny
printer længe iden tromlen er "død".

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 14-03-01 08:43

On Tue, 13 Mar 2001 16:49:22 GMT, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer.as> wrote:

> [...]
>og det er rigeligt til alm. dødelige, idet de formentlig har købt en ny

Hvad med drivere? Er der win2k understøttelse? Hvad med Linux?

/Jørgen Ramskov