Øjer i hjemmestøbte pirke
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 13-03-01 13:39

Hvad er det nu lige for et alternativ til pianotråd (til øjer) jeg kan bruge
når jeg støber mine egne pirke ??

/Hans-Henrik Andresen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-03-01 15:22

Hans-Henrik Andresen skrev...
> Hvad er det nu lige for et alternativ til pianotråd (til øjer) jeg kan
bruge
> når jeg støber mine egne pirke ??
>
> /Hans-Henrik Andresen

Rustfri pianotråd er langt det mest solide
Nogle bruger fosforbronzetråd, andre nysølvtråd, kraftig kobbertråd eller
messingtråd. De sidstnævnte er ikke særlig slidstærke, men
har den fordel at det ikke frastøder støbematerialet.
Jeg har med held brugt flade, gennemborede messingstrimler
især på woblere.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Rikke Eriksen

Dato : 13-03-01 21:53

hej hc
du kan bruge tagstensbindere(sidefalsbindere)de er lavet af 1,5mm
rustfrifjedrestål.men de kan godt være lidt svære at bukke,de kan købes i et
hvert byggemarked

mvh.th

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 14-03-01 09:58

Tak, heg prøver, men hvor kan man købe pianotråd ??

/HHA

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-03-01 12:58

Hans-Henrik Andresen skrev
> Tak, heg prøver, men hvor kan man købe pianotråd ??
>
> /HHA

Billigst på en fjederfabrik.
Be' om rustfri fjedertråd i de dimensioner du mener er bedst
til dit formål.
Tag en magnet med i lommen så du kan checke at tråden virkelig
er rustfri.
Til almindelige kystblink er 0,5 til 0,7 rigeligt.
Når du skriver pirke mener du tunge sager?
Check evt. din lokale losseplads for gamle cykelhjul med
rustfri eger...
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-03-01 09:58

Du kan også bruge kanttrråden der er i cykeldæk,
der er flere flere forskellige tykkelser på de tråde, alt efter om det er
almindelige dæk,
eller racerdæk. Jeg har brugt det i mange år, lige siden man kunne købe
siliconenen
til formene.
Kurt
kurt.hansen@mail1.stofanet.dk