Ændre en tabel til dansk tegnsæt ?
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 11-03-03 23:12

Hej

Hvordan ændre jeg en tabel, så den tager æøå med fra den danske tegntabel ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-03-03 23:39

Anders Holm Jensen skrev:

> Hvordan ændre jeg en tabel, så den tager æøå med fra den
> danske tegntabel ?

Det kommer an på hvilken database du benytter. Hvis det er Access,
så spørg i <news:dk.edb.database.ms-access> - ellers kan du bare
skrive producent og version her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 12-03-03 10:09

Ja, ups. Det er en MySql database !

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-03-03 12:53

Anders Holm Jensen skrev:

> Ja, ups. Det er en MySql database !

I så fald kan jeg desværre ikke hjælpe (det er der sikkert andre
der kan).

NB: Når du svarer på indlæg så skriv venligst din tekst nedenunder
det du citerer - og citer kun den tekst du kommenterer direkte. Se
evt. vejledningen på siden her:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)