fortolkning af paragraf
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-03-03 10:45

Vi har et hold tvillinger (en dreng og en pige) på 6 år hvoraf den ene
(drengen) har en diagnose som atypisk autist. Dette giver mulighed for
tilskud til daginstitution efter servicelovens paragraf 15 stk.4 (iflg
komunens sagsbehandler) (hvorfor kan paragraf 28 ikke anvendes??)

Det skal siges at moderen arbejder i fast aftenvagt, hvorfor vi mener at vi
kan argumentere at hans plads er pædagogisk betinget, og ikke betinget af et
"pasningsbehov" men komunen siger at der skal søges efter paragraf 15 i
serviceloven.

I sit svar skriver kommunen:

citat:

Da XX pholder sig i et dagpasningstilbud af behandlingsmæssige årsager
nedsættes forældrebetalingen til halvdelen af betalingen, jvfr §5 i
bekendtgørlse om forældrebetaling for ophold i dagtilbud til børn; nr 1166
af 29 dec.1999.

Ud fra de indsendte oplysninger vurderes det at i selv er i stand til at
afholde udgiften der er forbundet med børnepasning, hvorfor der meddeles
afslag på socialpædagogisk friplads i henhold til servicelovens § 15 stk. 4

det kan oplyses at jeres egenbetaling efter fratrækkelse af søskende
rabatten og den halve friplads til XX er beregnet til at udgøre Kr. 1975 pr
måned.

Citat slut

Ud over at jeg er uening i afgørelsen (af ovennævnte grunde) så er jeg
heller ikke enig i beregningen. jeg skal her redegøre hvorfor og håber en
eller anden kan hjælpe med fortolkningen af paragrafferne (eller saglig
forklare mig at jeg tager fejl og bør holde mund)

Pris for instutitionsplads for pigen Kr. 1580 (får pt søskenderabat på pigen
så betaling er 790
Pris for instutitionsplads for drengen Kr. 1580 (får pt ingen nedslag)

Samlet pris nu: Kr. 2295

Kommunens tal på 1995 fremkommer ved at de flytter søskende rabatten over på
drengen så det kun er halvdelen af de 790 vi får i tilskud, og som de kalder
½ friplads.

Som jeg tolker §15 i bekendtgørelse nr. 1166 (se nedenfor) så skal den
fremtidig egenbetaling for begge børn være 790 x 2 = 1580.

Citat:
§ 10. Der ydes søskenderabat til familier med mere end et barn i dagtilbud e
fter lov om social service og skolefritidsordninger, jf. lov om folkeskolen,
excl. børn og unge optaget i klubtilbud m.v. efter lov om social service §
19. Der betales fuld pris for den dyreste plads, og søskenderabatten udgør
50 pct. af betalingen for øvrige pladser. Kommunen kan beslutte, at
søskenderabatten skal være større end 50 pct.

Citat slut

har jeg ret?

hvis ja - hvorfor?

hvis nej - hvorfor?

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Leonard

Dato : 11-03-03 20:35

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> wrote:

>Der betales fuld pris for den dyreste plads, og søskenderabatten udgør
>50 pct. af betalingen for øvrige pladser.

Tjah, fuld pris for dyreste plads:
1580 kr.
Den næste plads er en halv friplads der gives en rabat på 50%:
1580 / 2 = 790 * 50% = 395

1580 + 395 = 1975

Det er hvad jeg ville få ud af den tekst.
Resten skal jeg ikke gøre mig klog på, for det aner jeg ikke en dyt
om.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-03-03 09:01

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> wrote in message

> [...]
> 1580 / 2 = 790 * 50% = 395
>
> 1580 + 395 = 1975
>
> Det er hvad jeg ville få ud af den tekst.

Jo men før vi fik bevilget den halve friplads, fik vi søskenderabatten på
det "raske" barn??

nu flytter man søskende rabatten fra et barn over til et andet barn??

Peter

Fra : Leonard

Dato : 12-03-03 12:57

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

>Jo men før vi fik bevilget den halve friplads, fik vi søskenderabatten på
>det "raske" barn??

Det tror jeg er en tilfældighed.
Før var begge børn jo til samme pris, så hvem der var dyrest og skulle
betale fuld pris var jo ligemeget.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : P.C.

Dato : 15-03-03 20:11

Hi

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> Jo men før vi fik bevilget den halve friplads, fik vi søskenderabatten på
> det "raske" barn??
>
> nu flytter man søskende rabatten fra et barn over til et andet barn??
>
> Peter

Eh , -------- hvor stor er forskellen mellem en situation hvor barnet _ikke_ har
et handicap. Du siger vel ikke, at vi her har et økonomisk eksempel der siger
at du slipper 300 kr. dyrere , så kan du nøjes med denne betaling med et
handicappet barn.
Noget jeg ser alt for ofte er pt. forældre der står i håbløse situationer og du
er så heldig, at du ikke gennem 14 år , for en førtids, har måttet stå temmeligt
meget uden hjælp bortset fra hvad jeg skulle leve af selv.
Jeg ved godt det er billigt, men derfor er det vel mit valg, ikke at prale når
ens modstandere kan profitere ; mine modstandere er såmænd kun dem der går ind i
handicap området, som en buisness option ikke løjerlige Amtspolitikere eller
skøre borgmestre der holder ting i luften blot på cores alles forventninger.
Heldigvis har mit barn så en far der kan overkomme andet end sine egne projekter
så jeg har stort set brugt mine evner på at overleve, fordi jeg ved hvad der er
ondt og hvad der er godt og at man ikke kan sige det på den måde.
For mig er Visioner om mulighederne i nye byggemetoder og avanceret brug af
Digital byggeteknik kun et løfte om mulighederne , men så har jeg også sagt at
jeg kun ser de positive muligheder i at støtte op om nogle af de, der pga.
fordomme og snævertsyn er blevet behandlet rimeligt ukolegialt ,når alt kommer
til alt ; så tro ikke at det sociale aspekt, af forvaltningernes kæmpewægst er
andet end viljen til at gøre noget godt.
Godt ; hvor er det da ?

Og _så_ viser jeg hvad jeg _vil_ vise.
P.C.
Nice Talking to you.
Dinosaurs are alive but slow, made out of steel and get rusty.

Fra : P.C.

Dato : 12-03-03 11:55

Hi

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilskud til daginstitution efter servicelovens paragraf 15 stk.4 (iflg
> komunens sagsbehandler) (hvorfor kan paragraf 28 ikke anvendes??)

Snip

Undskyld det korte svar, men jeg synes du bør huske at extra udgifter eller
udgifter der er dokumenteret i barnets handicap ikke skal drøvtykkes af en en
forvaltning.
------- Der er en tendens indenfor forvaltningerne, til at forsøge at gøre livet
til et helvede idet mange af de folk der tager stilling, er kontorfolk uden
relation til handicapområdet og mange har været ansat i forvaltninger, hvor det
det handler om, er at vende og dreje enhver henvendelse eller ansøgning så
resultatet bliver totalt ubrugeligt, men kan sættes på skinner indenfor
byrokratiet.
Her i handicap året bliver handicap området mekaniseret på trods af årtiers
oplysning og lovkrav om at tage udgangspunkt i den enkelte handicappede og den
enkelte familie, og de handicappede bliver sagsbehandlet af mange af de samme
flk, der har ageret social bødler på førtidspensions og bistandsområdet ; folk
der hellere tækkes den lokale kontorchef og vores kære socialchef forening som
mildelst talt ikke taler hverken de handicappede eller familiernes sag, men
alene de kommuner hvori de fleste kommer fra's sag.
Du bør genemgå jeres ønsker i forhold til omhvorvidt der er tale om extra
udgifter og så anke ; --------- der er masser af anker pt.
P.C.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-03-03 12:29

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message

> [...]
> alene de kommuner hvori de fleste kommer fra's sag.
> Du bør genemgå jeres ønsker i forhold til omhvorvidt der er tale om extra

Kære P.C Jeg er naturligvis glad for at du overhovedet gider at svare, men
jeg synes ikke dit svar kan bruges til ret meget, da det stort set blot
består i at rakke ned på det offentlige og deres ansatte.

Jeg bad om nogle konkrete svar på nogle konkrete spørgsmål, og ikke om at få
at vide hvor dumme de allesammen er.

Mit udgangspunkt er at jeg vil have det jeg er berettiget til - hverken mere
eller mindre - og derfor ville jeg gerne have haft nogle konkrete svar,
eller evt. en henvisning til hvor man kan få vejledning i hvad man har ret
til at få

Med venlig hilsen

Peter

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 10:25

Hi

> [...]
> eller evt. en henvisning til hvor man kan få vejledning i hvad man har ret

Og det fik du , ---- du kan også vælge at sige at hvis du skal have den lille
magisterprøve i forvaltningsret , så kan det være ligemeget med de 500 kr. som
de sætter et helt teammøde til at pinde ud i afslag medens de bruger 10000 på at
"spare" 500 kr.. Du kan spørge om hvorfor du ikke kan få dækket dokumenterede
extra udgifter når det jo står i loven at det har du ret til, ---------- men du
kan også kort forklare at det ikke er din skyld at du har et handicappet barn,
fordi du når alligevel hurtigt eller langsomt dertil, at kontorfolk ikke egner
sig til andet end at gøre livet til et helvede for folk der skal skrive en
længere fristil og bruge halve år inden de så må anke ,blot fordi de er så
uheldige at kommunerne vil ansåtte flere til at give afslag ; det er de nemlig
dygtige til.
Ank og bliv ved med at anke men pas på at forvaltningerne nu også forhaler
sagerne så ankefristerne bliver overskredet. ------- det er det sidste nye
tiltag.

P.C.

Fra : P.C.

Dato : 12-03-03 12:37

Hi
Hvis du nu overholder anke perioden, kan du jo simpelthen anke ved at skrive, at
du ikke mener at i skal undgælde for barnets handicap og at kommunen har
sammenblandet handicap lovgivningen med deres daglige sagsbehandling .
Hvis du tager udgangspunkt i dette vil din forvaltning blive belært om
forvaltnings opgave og du behøver ikke være bange for at anke idet din
forvaltning bør have en realistisk opfattelse af hvad deres beslutninger
medfører , ----- måske er din forvaltning ovenikøbet på mineret område hvor de
intet har at gøre, den chance kunne du jo løbe an på, ved f.eks. at beskrive
hvor besværligt forvaltningerne gør det for familier.
Altså havde drengen ikke haft diagnosen så ville der vel ikke være nogle
problemer ; hvorfor så denne studehandel.
P.C.

Fra : Onix

Dato : 12-03-03 17:43

[...]

***********************''

Kommentar: Hvor ved du alt det fra ? Jeg synes dit indlæg er usagligt og
meget generaliserende, og har en "dem og os" holdning. Jeg tror ikke på at
mennesker søger ind til det offentlige for at forhøje sig med at jokke på
folk, men har på fornemmelsen at jeg bliver bombarderet for at "turde" sige
noget andet. Hvis du møder mennesker sådan fx i din kommunale forvaltning,
kan det da virke strækt provokerende og medføre at medarbejderen
selvfølgelig vil behandle din sag, men måske få svært ved at brænde for dig,
hvis det er med den attitude du møder. I nogle af de offentlige ansatte
uddannelse har de lært om at møde borgeren der hvor de er, empati,
kommunikationsredskaber, og redskaber til at bevare den professionelle
rolle, når de står overfor mennesker, som kan virke provokerende og
ubehøvlede, så forhåbent får du en saglig behandling, men forvent ikke en
medarbejder der vil yde ekstraordinær indsats eller brænde for din sag og
tage et sværdslag med sine nærmeste overordnede for at hjælpe netop dig,
hvorfor skulle han/hun dog det hvis man mødes med den holding og fordom.
Omvendt siger jeg ikke borgeren skal være underlødig og komme krybende langs
panelerne, NEJ, det handler om gensidig respekt, forståelse og saglighed.

DU nævner burokratiet, ja, det kan ikke undgås og kan ikke undgås i nogen
som helt stor organisation, burokrati er nødvendigt for at få organisationer
til at køre, ordet er ofte misforstået som noget negativt. Men
organisationsforskere priser burokratiet for at få organisationer til at
fungere.

Nå, det var bare nogle tanker........hej hej
Onix

Fra : P.C.

Dato : 12-03-03 22:08

Hi

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommunikationsredskaber, og redskaber til at bevare den professionelle
> rolle, når de står overfor mennesker, som kan virke provokerende og

Jamen det ved jeg da udmærket som forælder til et handicappet barn, vi har
ovenikøbet fået medhold i vores anke og har ikke set en enste af de ydelser ;
kursus, aflastning, hjælp til ferier , eller endsige forståelse for hvordan det
er at stå med en teenager indenfor det autistiske spekter. Og selvom de
kommunalt ansatte som det første ved alle konferencerne har fået advide, at det
ikke er forældrenes skyld, efterlader forvaltninger altså "karen i kæret" i form
af forældre der er blevet skamridt af godgørende forvaltninger der hellere vil
give en kasse vin end den grønne sodavand forælderen beder om.
Hvormange eksempler vil du have, på idiotisk forvaltnings tænkning, eller måske
skulle jeg spørge dig om hvad din tilknytning til handicap området egentligt er
; har jeg ikke mødt dig før her på listen, hvor du blev sur over at jeg mente at
det var synd at alle pengene til "de svageste" tilsidst blewv brugt til at
ansætte en konsulent, for de sidste kroner .
Altså en der kunne bruge de sidste tusinder ud af de 80 millioner på at finde
frivillige til det grove ?

Jeg er forælder til et handicappet barn og bruger bla. denne liste, men jeg har
da via min tilknytning til området, en del kendskab til hvem der er hvad og
hvorfor der er så meget bras. På autisme området som er et lille handicap område
er de unge da ikke specielt godt hjulpet mht. bolig og job tilbud og alene skole
området har været ved at sprænge budgetterne i mange kommuner så derfor
efterlader man blot de unge i et socialt tomrum medens budgettet bliver brugt i
administrationen.
Tror du ikke at vi som forældre til et autistisk barn, har prøvet al positiv
samarbejdsvilie, eller tror du virkelig du har samme opfattelse næste gang du
oplever et selvmord ?
Er denne liste en stor bastion for offentligt ansatte, der bliver urimeligt
fornærmet, hvis en styg forælder dukker op på sit web, og spørger hvad du vil.
Desuden ; hvad har _du_ at harcelere over, jeg står og har stået tilrådighed i
24 timer i døgnet for 89 tusinde om året og jeg har sparet en plads til mindst
650 tusinde om året og har idag et barn der ikke er på en institusion men som
kommer ud af en special skole med en 10 klasses, hvilket det sidste år har været
under handicapcentret.
Ingen kurser, ingen aflastning medmindre denne aflastning ville gå for 50 kr.
evt. sort i timen. --------- det mener du man ikke skal anke ?
Det gjorde vi og fik medhold, men i det sidste halve år har vi haft 5
sagsbehandlere og de holder desværre en masse ferier indenfor københavns
kommune, så vi har ikke set de 4 som meldte afbud til handleplanmøder og skole
forældre hjem samarbejde og iøvrigt satte lønforhandlinger bag ryggen af
forældre og taktisk anketids strategi højere end hensynet til familien der
"bare" var så krævende ; hvorfor de altså ikke får det de ansøger om og er
berettiged til iflg. den lovgivning du kender forvaltningen af, så godt.
Du skriver på webbet at du ikke kan "forstå" folk der ikke som dig er totalt
glade når de suser ud af bondelandet i en solid bil og hvorfor _alle_ ikke er
lige så glade som dig.
----------- Men sådan er det desværre ikke, og om du angriber mig for det du
angriber mig for, betyder jo ikke så meget , i forhold til det du ikke brokker
dig over at jeg skriver.
Du er måske direkte fjentlig overfor folk med handicappede børn, der kender
masser af _andre_ forældre med handicappede børn som har samme problemer med
ondskabsfulde kommunalfolk der ikke fatter at de laver deres eget missarable liv
,med de resultater vi ser på de lister hvor du næppe har noget at gøre ; men
ville du have etik nok, til at holde dig væk ?
Handicap politik er ikke fortolkning af en paragraf og at få 12 til at gøre det,
medens Maren står tilbage med det næste syge barn i kæret. Og man har forgyldt
plejefamilien tilstrækkeligt. Handicap politik er at støtte op om Maren i kæret,
så næste barn der er får en trug og god opvækst ; er det det du beskylder mig
for ?
Skæld du bare ud på mig, som du så nu ved er forælder til et handicappet barn
der "lige" gør opmærksom på et par sandheder du åbentbart ikke vil høre , ------
det forstår jeg ikke ; jeg lever med det hver dag og må stå model til optrin der
ville vælte stolen under dig uden du opdagede det ; du skal nemlig ikke tro at
en teenager Asperger er en nem kampvogn at holde , --------- du ved måske ikke
engang, at handicapområdet frembringer Supermennesker, ihvertilfælde bliver
forældrene ofte sat i situasioner som men kun kan gennemleve med super gener.
Iøvrigt fatter jeg ikke at du bliver så sur over det forkerte, du er ligeglad
med hvad denne slendrian betyder af nedsat service og du blæser på hvad meget
kloge socialdemokrater sagde om dumhed ved århundrede skiftet, måske tror du
ikke engang på, at hvis man bruger beskidte våben har man selv en beskidt
tankegang , men hvad ved jeg også om dig ?
Måske er du en flink mand der bare lige går ind på en handicap liste, medens
DUKH opstår som et feber famlende svar på kravet om rådgivning, efter kommunerne
opsiger samarbejdet med videncentrene , men det synes du vel er ok for så kan en
"socialrådgiver" rådgive en familie med et selvmordstruet barn, om hvilke tilbud
der vil være relevante om tre år.
Som du ved mener jeg det er totalt malplaceret men det mener du ikke ; så
hellere noget mere nød og elendighed.
Prøv selv at stå til rådighed i 24 timer i døgnet før du begynder at forsvare de
kommunalt ansatte ; du var lige ved at ville sende mig i koncentrationslejr
fordi jeg kæmper for mit barns rettigheder ,alene fordi jeg har konkrete
erfaringer og du har mere travlt med at angribe mig, end den der burde svare ;
hvor kommer din ildhu fra af godhed eller ondskab ?
Nice talking to you.
P.C.

Fra : Onix

Dato : 12-03-03 22:25

Meget unuanceret og mærkværdigt svar, fuldstændig sammenblandning af mange
tinge og samme bane mht. splitting, enten i godt og ondt osv osv. og
pludselig selvmord med i billedet ? hmmm....min mor begik selvmord for 6 år
siden hvis du vil vide det, så det kender jeg alt for godt. But never mind,
nu skal jeg jo heller ikke ryge ud af den forkerte tangent...sorry.

Du blander tingene sammen i en pærevelling, så det gør det umuligt for mig
at kommentere. Jeg er normalt med på en god skarp diskussion, men ønsker
ikke det med dig og jeg forventer jo at du skyder mig i skoene at det er
fordi du har ret, det kan jeg sagtens leve med.

Onix

Ps.: Er der andre der synes som mig at det besværlig gøre en diskussion ?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-03-03 23:15

Onix skrev:

>Ps.: Er der andre der synes som mig at det besværlig gøre en diskussion ?

Med Per Corell?
Det opgav jeg for flere år siden.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 10:01

Hi

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Med Per Corell?
> Det opgav jeg for flere år siden.

Hvad med at gøre dig nogle tanker om tilbuddene til unge handicappede.
Men det er måske ikke så spændende som dansk usnent snak om ingenting.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 09:43

Hi

> [...]
>
> Onix
>
> Ps.: Er der andre der synes som mig at det besværlig gøre en diskussion ?

Jeg kan vel næppe gøre for at du ikke kan tåle og er så selvglad at du absolut
skal blande dig i en handicapgruppe.
Hvad får du ud af det, --------- tror du skorer noget hos din chef ved at pukke
på aktive forældre eller forsvare dovne kommunalfolk der er ved at gøre
handicapområdet til en fed buisness medens de handicappede efterlades med social
bødler som skal vende hver paragraf , så der kan ansættes endnu en i den
kommunale forvaltning eller pengene kan gives til DUKH ?
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 10:00

Hi

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> skrev i en meddelelse

Hvem er du --------- en selvgod kommunalt ansat der lige skal bruge en
handicapgruppe til at forsvare kommunal kassetænkning på bekostning af de
handicappede ?

P.C.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-03-03 11:22

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> wrote in message

> Ps.: Er der andre der synes som mig at det besværlig gøre en diskussion ?

Jeg må indrømme at jeg er hold helt op med at læse hans indlæg - så
konklusionen må være ikke er besværligt men umuligt at debatere konstruktivt
med ham.

Det ser for mig ud som om hans mission er at sværte alt hvad der har med det
offentlige at gøre - og deres ansatte.

Desværre løb mit oprindelige spørgsmål ud i en ligegyldig diskussion om det
offentlige system og hans aversioner mod samme.

Ærgeligt . det er 2. gang det er sket

Med venlig hilsen

Peter

Fra : P.C.

Dato : 15-03-03 17:53

Hi

Øh , ------- prøv lige at læs det du selv skriver.

> [...]
>
> Desværre løb mit oprindelige spørgsmål ud i en ligegyldig diskussion om det
> offentlige system og hans aversioner mod samme.

Og hvor mange familier tror du så der er blevet ødelagt frem for at blive
hjulpet ?
Nu læser du altså ikke det jeg skriver og alligevel har du en mening ; det
forstår jeg ikke, undersøger du heller ikke mine argumenter ?
Eller handler det om at når nogle er kritiske og har konkrete eksempler, så
istedet for at diskutere emnet altså kommunernes forvaltning af handicap
området, så er det nemmere sjovere eller mere i "usenets oprindelige ånd" at gå
efter manden istedet efter emnet ?
Det lader det nemlig til, fordi du vil ikke læse det jeg skriver men vil gerne
lege Jante.
---------- Jeg er såmænd blot en forælder som _kan_ udtale mig om disse ting,
fordi jeg har kontakt med mange andre forældre i samme situation og så kan du jo
spørge dig selv _hvem_ du støtter ; de forældre og børn der står med dette
mastodont uvæsen af grådige kommunal politikere ( jovist existerer de ), eller
de familier der står midt i kampen mod grådighed og en Dumhed vi ellers troede
hørte forrige århundrede til.

P.C.
Nice talking to you

Fra : Onix

Dato : 12-03-03 22:30

Kære PC

Lige en enkelt bemærkning mere, jeg har ikke på noget tidspunkt skældt dig
ud !

Venligst
Onix

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 09:50

Hi

> Kære PC
>
> Lige en enkelt bemærkning mere, jeg har ikke på noget tidspunkt skældt dig
> [...]

Næ men du har blandet dig i noget du intet aner om, og det er mærkeligt at du
går ind og blander dig i handicapdebatten , man skulle tro du har noget i klemme
siden du så energisk forsvarer uduelige selvfede og arogante embedsfolk .
Jantelov ligger heller ikke fjernt for dig og _du_ bibringer med _intet_.
Men hvor ligger din erfaring egentligt eller er du bare en af dem der synes at
alle der er utilfredse med noget _du_ ikke kender til kan man gå ind i en gruppe
og samle janteslæng imod.
Under besættelsen var det samme indstilling der gjorde at selvgode folk angav
deres naboer. -------- folk der "forsvarede" noget de ikke kendte.
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 09:56

> [...]
>
> Kære PC
>
> Lige en enkelt bemærkning mere, jeg har ikke på noget tidspunkt skældt dig

Goddag;

Du stopper din intrigante indblanding og du holder dig væk fra at mistænkeligøre
mig og mine erfaringer med de mennesker indenfor handicapområdet jeg har
hjulpet.

Du stopper din selvgode kampange mod oplysning om hvad der _virkeligt_ sker.

Per Corell

Fra : P.C.

Dato : 13-03-03 10:17

Hi

"Onix" <3kantsomr@fjernofir.dk> kan man jo ikke sende til idet det er en
addresse der ikke existerer, -------- det er der åbentbart en grund til så jeg
vil bede denne troll om at svare på følgende ( jo man er Troll når man skjuler
sin addresse ) ;
Hvad er det der driver dig til at gå ind på usenet og blande dig med
mistænkeligørelse og utidig indblanding.
Har du noget imod at jeg dagligt står med resultatet af kommunal kassetænkning i
form af ødelagte mennesker og handicappede børn der ikke tilbydes relevante
tilbud fordi fede socialchefer lige skal knibe en bid mere ned.
Hvilke erfaringer har du egentligt, der gør at du kan tillade dig at være så
selvgod at du mener du skal sætte jante kampanger igang mod engagerede folk på
handicapområdet, ------- hvilke interesser har du i elendighed og nød.
Men derudover, hvad er årsagen til at du ikke vil stå ved din addresse ?
P.C.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-03-03 11:25

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message

Kære PC,

Gider du ikke godt stoppe dine angreb på alt og alle der ikke lige mener det
samme som dig. Jeg synes faktisk at du med dine indlæg ødelægger den ellers
(for usenet) unikke gode tone i denne gruppe

Med venlig hilsen

Peter

Fra : P.C.

Dato : 15-03-03 17:57

Hi

> [...]
> samme som dig. Jeg synes faktisk at du med dine indlæg ødelægger den ellers
> (for usenet) unikke gode tone i denne gruppe

Der er ikke tale om at "mene" men at forsvare sig mod kommunernes tankegang og
snævertsynethed ; ------- mine "meninger" kommer af daglig kontakt med den del
af systemet som de velnærede socialchefer nægter at se.

P.C.
Nice talking to you.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-03-03 09:21

> [...]
del
> af systemet som de velnærede socialchefer nægter at se.

Jeg er ked af det, men du insiterer åbentbart på at holde dit lave niveau,
og der for må jeg meddele dig at jeg fremover ikke *kan* læse dine indlæg,
da du vil sidde i mit killfilter.

Du har ikke i et eneste indlæg bidraget med noget somhelst konstruktivt, men
bare svinet andre mennesker til, og det gider jeg ikke spilde båndbredde på.

Med venlig hilsen og plonk

Peter

Fra : P.C.

Dato : 17-03-03 10:52

Hi

> Du har ikke i et eneste indlæg bidraget med noget somhelst konstruktivt, men
> bare svinet andre mennesker til, og det gider jeg ikke spilde båndbredde på.

Du har helt ret ; handicap politik skal ikke handle om at tage fra de svageste
( rådgivning, konferencer, støttetimer, kurser ), for at disse beløb skal bruges
til lønninger indenfor en kommunal forvaltning med vokseværk på bekostning af de
svageste. ------------ Men sådan er det jo tingene er blevet _planlagt_ af
disse kommunalfolk som givet hellere bliver mere fornærmet når man påpeger en
kollegas uduelighed og dobbeltmoral, end når man med konkrete eksempler peger
på, hvad denne dobbeltmoral og selvtilstrækkelighed medfører og har medført.
Du bliver ikke forarget når jeg peger på konkrete eksempler hvor familier med
handicappede børn tvinges efter kommunefolk med moralske skyklapper, til at være
undskyldning for det næste frokostbord ved næste kursus, medens klienterne får
advide at hele personalet er på ferie og deres aftale nok derfor er en "fejl" og
at deres sagsbehandler lige skal på 3 ugers ferie , hvorefter pågældende er
"syg" når de kommer fra ferie eller "er til møde" ------------ hvilket så kan
medføre 5 måneders ventetid på en aftaletid for en familie hos handicapcentret ;
jovist de har "travlt" , men det de har travlt med, er at lægge beslag på det
dit barn har krav på.

Naturligvis er du ikke forarget over forholdene og over de ting jeg ser ; du ser
dem nok ikke og derudover lukker du dine øjne. ---- hvorfor ; er det værre at
gøre nar af en tyk socialchef, end at familier lever i afsagn fordi socialchefen
liige skal have den _sidste_ bid ?

P.C.
Nice talking to you.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-03-03 11:53

> [...]
> niveau, og der for må jeg meddele dig at jeg fremover ikke *kan* læse
> dine indlæg, da du vil sidde i mit killfilter.

Som en fodnote vil jeg da også lige indskyde, at jeg et stykke tid nu
har haft "PC" i mit filter - og det har faktisk gjort gruppen og trådene
lettere at overskue

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : P.C.

Dato : 17-03-03 12:31

Hi

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Som en fodnote vil jeg da også lige indskyde, at jeg et stykke tid nu
> har haft "PC" i mit filter - og det har faktisk gjort gruppen og trådene
> lettere at overskue

Jamen måske er din mening vedr. familier til handicappede børns forhold også
temmelig ligegyldig, ----------- men er du ikke lidt off-topic.

Ingen af jer to har læst hvad jeg har skrevet , ------- det skriver i jo selv ;
er i så ikke en lille smule latterlige med jeres Jante mentalitet overfor
forældre der kæmper for deres børns rettigheder ?
P.C.

Fra : Robert Pedersen

Dato : 17-03-03 16:45

> [...]
> er i så ikke en lille smule latterlige med jeres Jante mentalitet overfor
> forældre der kæmper for deres børns rettigheder ?

P.C.
Er Du i familie med Viborgs kvindehåndboldholdstræner?
Når jeg læser dine indlæg, ser jeg for mig på min indre 'skærm' en Ulrik
Wilbæk type, vildt gestikulerende, rød i hovedet og et vildt udtryk i
ansigtet, farende op og ned ad sidelinien og ind i mellem inde på banen -
skældende dommerne ud, for noget han mener er blevet dømt/ikke dømt.
En sådan person vil jeg helst undgå at komme for tæt på.
Så, selom vi lever i et frit land (eller måske netop derfor) vil jeg (også)
forvise dig til kilfilteret.
Hav det.
Robert Pedersen.
-----------------
Man kan sagtens have ret i sine synspunkter - men måden at fremføre dem på,
kan svække argumenterne så voldsomt, at man lukker af (også for det
fornuftige).

---

Fra : P.C.

Dato : 18-03-03 14:45

Hi

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Snip.

Viborgs kvindehåndboldholdstræner

Du har helt ret, --- en vinder type der ikke bukkede under for Jante.
------- Og resultatet har da været rimeligt godt med den gruppe kvinder der også
har noget at kæmpe for ; selvom der er nok en smule _mere_ at kæmpe for, når
det handler om børns og forældres rettigheder end mht. håndbold.
Iøvrigt talte nogle af de _første socialdemokrater om massivt fede embedsfolk
,men du tror måske tingene har ændret sig mht. selvretfærdigheden indenfor
kommunerne og du tror måske at handicappede børn får bedre muligheder fordi du
angriber mig for at samle et par eksempler ; --------- så vent til der for alvor
bliver sat ansigt på historierne og sted for hændelserne.
Iøvrigt hvis Sadam var kvinde ville han hedde Madam, men hvadenten han hedder
det ene eller andet, så skal man bare tale pænt til ham ? -------- og det vil
man få noget ud af ??

> Så, selom vi lever i et frit land (eller måske netop derfor) vil jeg (også)
> forvise dig til kilfilteret.

(jamen _det_ er du da i din fulde ret til)

> Man kan sagtens have ret i sine synspunkter - men måden at fremføre dem på,
> kan svække argumenterne så voldsomt, at man lukker af (også for det
> fornuftige).

Hvorfor er det jeg ikke _helt tror dig , ------- måske fordi mange års erfaring
på usenet har fortalt mig, at ingen kan undsige sig fra "lige" at se svaret ;))

P.C.
Nice talking to you.
http://www.designcommunity.com/scrapbook/2439.html

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-03-03 19:06

"Peter K. Nielsen" <peter-nspamnejtak@post4.tele.dk> wrote in message

Blot til orientering. Inden jeg nåede at anke har kommunen sendt et brev
hvor i de har lavet en ny opgørelse over prisen på pasning, og nu er prisen
den jeg mente var rigtig.

Så nu er det kun de øvrige spørgsmål det kunne være interessant at få et
svar på.

OG så viser det jo også at kommuner også godt af sig selv kan finde og rette
deres egne fejl. De er ikke ALTID så slemme som nogen vil gøre dem til

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-03-03 19:33

Peter K. Nielsen skrev:

>OG så viser det jo også at kommuner også godt af sig selv kan finde og rette

Eller de læser med her?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-03-03 20:06

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Eller de læser med her?

lol ja det KUNNE jo tænkes

Peter

Fra : P.C.

Dato : 15-03-03 18:01

Hi

> "Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> rette

> lol ja det KUNNE jo tænkes
>
> Peter

Personligt tror jeg ikke at de "læser med" her, men måske "skriver de" med her
; de har _hele_ dagen og til forskel fra så mange andre er der jo fuld web
adgang.

P.C.
Nice talking to you

Fra : P.C.

Dato : 16-03-03 10:01

Hi

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

>fuld web adgang.

Jeg skal så måske tilføje, at kommunerne jo taler _meget_ om mulighederne på
webbet , hvorimod handicap området som bekendt tiltrods for mange diskutioner
om computere som hjælpemidler , nok nu igen kommer tilsidst i forhold til
kommunerne ; os der så _ikke_ har web adgang fra kontorets computer system, har
så weekenden i fred -------- øh i weekenden er de færreste jo på deres pind og
kan derfor ikke så godt skrive på usenet fra pinden.
P.C.
Nice talking to you.