"truede racer"
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-03-03 10:18

Hej

Jeg er igang med at skrive en opgave i skolen. I den forbindelse har jeg
brug for at tale med ejere af de racer, der er truet af forbud i lande som
Norge og Tyskland. Det kan f.eks. være amerikansk staffordshire terrier,
spidshunderacer som huskyer og malamutter eller ulvehunde. Meget gerne
mennesker, der bor i nærheden af Århus.

Skal måske lige tilføje, at jeg har tænkt mig at skrive om fordelene ved det
nye danske lovforslag fremfor tendenserne i f.eks. Norge. Artiklen bliver
højst sandsynligt ikke offentliggjort for andre end min klasse på
journalisthøjskolen.

--
-Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-03 11:31

> [...]
>Norge og Tyskland. Det kan f.eks. være amerikansk staffordshire terrier,
>spidshunderacer som huskyer og malamutter eller ulvehunde. Meget gerne

Jeg bor ikke i Århus, men lidt uden for kbh men skriver aligevel til
dig , håber det er ok

Jeg har en af de racer en Staffordshire Bull Terrier, som står for at
blive forbudt i norge nu, de "kloge" hoveder deroppe mener ikke at de
kan se forskel på min race og Amstaffen og Pitbullen. Men der er
kæmpeforskel hvis man gidder at sætte sig lidt ind i racerne. Min race
bliver i England og alle de tidligere Britiske kolonier kaldt for
Nannydog og childrens nurcemaid , og er af den Engelske kennelklub
sammen med Golden retriver som de eneste to racer blevet kåret som
ekstremt gode børnehunde.Jeg havde på et tidspunkt en engelsk veninde
der imens hun planlagde at blive gravid købte en S.B.T. da hun ville
være sikker på at vælge en hund der var god til børn!Men da hun købte
hunden sagde flere af hendes venner i england bare nånå , for derovre
er det lige så normalt som det herhjemme er at købe en labrador
"S.B.T. er i England den 8mest populære hunderace. Men da hun flyttede
herover kiggede folk skræmt og uforstående på hende når de mødte hende
med hunden!? Og hvordan kan det så være kunne man spørge sig selv ? Og
jeg tror at jeg har svaret , det man ikke kender er man bange for , og
E.B. hjælper godt til. Men disse ting er måske mere besværeligere at
sætte sig ind i i forhold til bare at sluge hvad Ekstra bladet skriver
af bloddryppende røverhistorier ! Jeg snakkede iøvrigt med en
journalist fra E.B. for en måneds tid siden hun luftede selv hund, og
hun kiggede på mig som om jeg var fuld af løgn da jeg fortalte hende
at racen blev kaldt Nannydog ,men jeg tror da at hun fik et rimmelig
positivt indtryk af mig og min hund trods hendes åbenlyse fordomme.
Jeg kan fortælle at da jeg planlagde at købe min første S.B.T. og
fortalte det til en familiefest, blev der helt stille da jeg nævnte
racen ! nogle kiggede væk chokeret ! Men da jeg så havde købt ham og
de havde set at han jo var konstant glad og ville have kontakt hele
tiden , var der ingen problemer mere og jeg fik tidt ros for min hund
og de mange børn vi har i familien har tidt leget med ham i haven og
alene i stuen. Og da han døde pga sygdom var alle virkelig kede af
det. Men jeg husker stadig at jeg så E.B-skrækhistorierne i deres øjne
første gang jeg fortalte om racen.

Men så kan du og din klasse jo spørge jer selv om hvad i ville vælge
hvis i stod med valget imellem at trygge 2 forskellige historier om en
Pitbull , hvor den ene historie drejer sig om en der lever trygt i en
familie med børn og der er mange glade oplevelser og alt er godt"ikke
så mange læsere i denne historie" eller en historie om muhamad fra
voldsmosen der har stjålet en Pitbull fra en gård i jylland lukket den
inde i sit kælderrum i op til 23 timer i døgnet , fodret den med
levende kaniner han har stjålet nede fra børnehaven , og resten af
tiden bruger den til at skræmme de folk han ikke kan lide "autentisk
historie"mange læsere" hvad vælger i ?

Pga Avisoverskrifter om dræberhunde der spiser børn osv kæmper jeg
stadig imod fordomme fra fremmede mennesker, men jeg smiler pænt til
folk når de snakker om dræberhunde putbill bullpit og hvad de nu
finder på jeg smiler pænt og forklarer til de ikke gidder høre på
mig mere, og jeg har jo på en måde selv valgt det da jeg nu har købt
nr 2 af denne race, så jeg klager ikke så meget, da glæderne ved min
hund er langt langt større end de små iretationer der er ved folks
fordomme. Men trods alt vil jeg gerne have lov til at forsvare min
race imod alle de fordomme og misforståelser der findes herhjemme,
deraf kommer det navn jeg har valgt at bruge herinde.

jeg kan flere links til sider om, Breed Specific Legislation (BSL).
men her er en af de store hvor du kan læse hvor slemt det står til i
Tyskland. Der er sikkert mange informationer du kan bruge, men hvis
jeg kan være dig til hjælp med noget kan du bare spørge, jeg mener
selv i al beskedenhed at jeg har sat mig grundigt ind i racen/racerne
og deres baggrund osv.

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-03-03 11:50

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> Hej
>
> Jeg bor ikke i Århus, men lidt uden for kbh men skriver aligevel til
> dig , håber det er ok

Det er rigtig dejligt! Jeg kan sagtens bruge noget af det, du skriver, men
kunne godt tænke mig at høre din mening om det nye lovforslag Lene Espersen
er kommet med i Danmark.
Hovedtrækkene kan læses her:
http://www.ft.dk/Samling/20021/lovforslag_oversigtsformat/L164.htm

Grunden til, at jeg gerne ville finde nogen i Århus, er at den del af
opgaven er, at vi skal "ud og observere" Så jeg vil gerne besøge nogen
med en af de nævnte hunderacer - sætter altså frivilligt liv og lemmer på
spil i den gode sags tjeneste
Skal måske lige nævne at vi ude på træningspladsen har både malamutter og
amstaffs uden problemer - mere kærlige hunde skal man lede længe efter. Og
Robin leger også ofte med en staffordshire tæve, som han elsker over alt i
verden - den går i øvrigt altid løs inde i Århus midtby uden at genere
nogen mennesker eller andre hunde! Så jeg er helt på din side i den her sag
og vil netop gerne belyse, at raceforbud ikke er den rette vej at gå.

-Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-03 12:53

> [...]
>opgaven er, at vi skal "ud og observere" Så jeg vil gerne besøge nogen
>med en af de nævnte hunderacer - sætter altså frivilligt liv og lemmer på

,,,,,,,,,,,,,ja pas på du ikke bliver slikket ihjel

> [...]
>Robin leger også ofte med en staffordshire tæve, som han elsker over alt i
>verden - den går i øvrigt altid løs inde i Århus midtby uden at genere

,,,,,,,,,,,,,,ok men ejeren skal stadig være opmærksom på at hunden
,mere eller mindre dybt inde i hovedet har sine kampgener imod andre
hunde, de ligger og hviler derinde, og så er det ligemeget hvor sød
hunden end er så kan den sagtens finde de skjulte gener frem igen. Så
efter min mening burde man ikke gå løs med sådan en race , men hvis
man aligevel gør så skal man være meget opmærksom på den når den møder
andre hunde. Både for de andre hundes skyld og for ikke at give E.B.
nye historier at skrive om , for det er da helt sikkert at det ville
være en lækkerbisken for dem at skrive om hvis den kom op at slås med
en anden hund i gågaden i Århus. Så for racernes dårlige omdømmes
skyld skal man være ekstra opmærksom , men det er de vel forhåbentligt
også.

Så jeg er helt på din side i den her sag
>og vil netop gerne belyse, at raceforbud ikke er den rette vej at gå.
>
>-Trine

,,,,,,,,,,Dog vil jeg umidelbart mene at der er fornuft i at forbyde
hybridulve, da de efter min mening bliver avlet udelukkende for at
lave nye racer der kan blive uovervindelige i ulovlige hundekampe .
Men hvis du finder anden information om disse hybridulve vil jeg da
gerne læse om det.

lovforslaget :

Stk. 2. Besidderen kan forlange, at der foretages en hundesagkyndig
undersøgelse som nævnt i stk. 1, inden politimesteren, i København
politidirektøren, træffer afgørelse efter § 6, stk. 2, nr. 2, om
aflivning af hunden.

,,,,,,,,,,,,,her i vi nok mange der er nervøse for hvem denne
hundesagkyndige er ? for hvis det er Bille Ruwald"politiets
dyrelæge"vist nok kun i jylland" , som iøvrigt ikke er medlem af den
danske dyrelægeforening , og ikke støttes i sine meninger af DKK .
Hvis det er ham så er der mange kamphundeejere der står meget dårligt
, for han har jo offentligt sagt at han ikke brydder sig om disse
hunde , og at de ser farlige ud med deres ører osv , fra 19direkte
Dr1. Så vil der sikkert blive aflivet en masse kamphunde hvis det
bliver ham der skal bestemme

lovforslaget :

Stk. 3. Klage over politiets beslutning om at anbringe hunden i
pension har ikke opsættende virkning.

,,,,,,,,,,,,her er jeg ikke helt klar over hvad der menes ?

lovforslaget :

§ 6 d. Det er forbudt som ejer eller besidder at lade en hund deltage
i hundekampe. Det er endvidere forbudt at afholde hundekampe.«

»Stk. 3. Med bøde eller fængsel i indtil 1 år straffes den, der
overtræder § 6 d.

Stk. 4. Med bøde eller fængsel i indtil 6 måneder straffes den, der
beskæftiger sig personligt med hunde, uanset at vedkommende er
frakendt retten hertil, jf. § 12 a, stk. 1.

Stk. 5. Med bøde eller under skærpende omstændigheder med fængsel i
indtil 4 måneder straffes den, der med kendskab til, at en person er
frakendt retten til at beskæftige sig personligt med hunde efter § 12
a, stk. 1, overlader en hund i den pågældendes varetægt.«

,,,,,,,,,,,dette er på tide at det kom med i loven, det er noget af
det bedste ved lovforslaget.

lovforslaget :

»§ 12 a. Retten til at beskæftige sig personligt med hunde kan ved dom
for et strafbart forhold frakendes for bestandig eller for et nærmere
fastsat tidsrum, hvis den pågældende

1) har anvendt en hund til angreb på eller som trussel mod mennesker
eller dyr,

2) har undladt at holde sin hund tilbage, da vedkommende bemærkede, at
hunden overfaldt mennesker eller dyr,

3) som ejer eller besidder har ladet en hund deltage i en hundekamp,
eller

4) har afholdt hundekampe.

,,,,,,,,,,,,,,,,dette er jeg også fuldt tilfreds med. Jeg syntes
faktisk at det er helt fint at lovforslaget beskytter hundene imod
hundekampe , og på den måde vælger at straffe ejerne af de hunde der
bliver brugt til det , og ikke som de fleste andre lande, og nu snart
Norge også , bare forbydder flere og flere racer, da det jo ikke er
løsningen, dem der vil have en farlig hund skal nok få den ligegyldigt
om den er ulovlig eller ej og hvis de ikke kan få fat i den ulovlige
hunderace så vælger de bare en anden de har jo alle sammen tænder , og
de kan alle sammen lære at bide mennesker, hvis de bliver opdraget til
det.

Fra : René Kofoed

Dato : 11-03-03 13:33

Hej Trine og Punish.
ØHHH, forstår ikke lige helt hvad det betyder??
> [...]
> eller dyr,
>
> 2) har undladt at holde sin hund tilbage, da vedkommende bemærkede, at

Hvad med politiet?? -er de fritaget for dette lovforslag??
Ellers ender det jo med at, de ikke har flere hunde om få år!!
Det eneste problem jeg kan se, er at, hvis hunden er blevet provokeret til
at, bide, mens ejeren ikke har set det!! Hvad så!??
MVH Susanne.

Fra : basse

Dato : 11-03-03 21:45

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Stk. 3. Klage over politiets beslutning om at anbringe hunden i
> pension har ikke opsættende virkning.
>
> ,,,,,,,,,,,,her er jeg ikke helt klar over hvad der menes ?

Det betyder, at hvis politiet har truffet beslutning om at fjerne din hund
og sætte den i pension og du klager over det, så får du ikke din hund
udleveret før klagen er færdigbehandlet. Hunden skal altså blive i
pensionen, mens klagen behandles og kan kun frigives til ejeren, hvis denne
får medhold i sin klage.

Hilsen Rebekka

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 09:04

On Tue, 11 Mar 2003 21:44:53 +0100, "basse" <garp@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>udleveret før klagen er færdigbehandlet. Hunden skal altså blive i
>pensionen, mens klagen behandles og kan kun frigives til ejeren, hvis denne

,,,,,,,,,,,,ok det kunne de jo bare have skrevet Men her syntes
jeg faktisk at det er lidt skræmmende, for så er det jo op til en
enkelt politibetjent om man skal have sin hund buret inde i flere
uger. Ikke fordi jeg nogen sinde ville havne i sådan en situation min
hund er glad for alle mennesker. Men jeg har hørt at de har samme
regler i Tyskland og hvis man rejser igennem uden de nødvendige
tiladelser fra de forskellige delstater osv kan de tage ens hund i
forvaring i en pension i flere uger, til der er en sagkyndig der har
tid til at se om den er farlig eller har en farlig race. Det må være
et mareridt at få taget sin hund, bare fordi en betjent mener at det
er en farlig race. Så hvis man har en bull-race så skal man ikke køre
igennem Tyskland , jeg turde ial fald ikke gøre det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 13:25

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Trine

Når man nu læser dette, som du og Punish gør, så kan man jo kun være enige
med jer, selvfølgelig er et forbud mod en race, bestemt ikke noget
ønskeligt. Jeg syntes det i den forbindelse, bør nævnes igen, jeg har nævnt
det før, men det ser ud til meget hurtigt at blive kvalt i dem som kæmper
for racen. Problemet er bare, at de er for sent ude. Hvis det var hunden,
så hjalp et raceforbud ikke, for hunden kan jo ikke læse. Hunden kan kun
straffes på en måde, den aflives. Det er den skambidte der står tilbage med
problemerne. De folk som nu kæmper for racerne, skulle som sagt have været
meget tidligere ude. De burde have opdaget racens pludselige opblomstring,
dog uden at salget var blevet øget, hos de anerkendte opdrættere. Der var
også en påfaldende lighed mellem de nye ejere af racerne. Racerne
blomstrede kraftigt op, hos folk som ønskede de havde haft sammenvoksede
øjenbryn, og ved et uheld blevet født med skuldre, en meter smallere end dem
de ville have, folk som man kun ser på gaden, med mindst fire strikketrøjer
inde under læderjakken, for de skulle jo nødigt virke spinkle. Når man så
kunne understrege sin styrke, med en hund som hele landet anser for værende
livsfarlig, så føler man sig virkeligt godt tilpas, så har man virkeligt
styr på situationen. Eller hvad ????.... Når i nu gerne vil skrive, så er
det helt OK, men husk at få begge sider med. Besøg de børn, som gennem de
sidste mange år, har måttet igennem adskillige plastiske operationer for at
komme til at se rimelige ud igen, eller kæmper med ødelagte lemmer. Så skal
vi kigge på Racerne Pittbull Terrier, og Stafford. Hvordan ser vi forskel,
hvad skal vi gøre, for at Pittbull ikke, som tilfældet er nu, hedder
Stafford... Er det hundens skyld, nej vel. Det er helt og holdent de
mennesker som holder dem, og indfører dem, men hunden kommer til at tage
skraldet, for at de for en tid kan føle sig enormt bredskuldret. Kan du
forestille dig det, Rockertyper med mindreværdskomplekser, sjov tanke
ikke....????... Så at give hundene skylden, ville være synd, men det er
desværre det eneste sted der kan gribes ind. Da de mennesker som skulle
rammes, så var vakse nok, til at opdage den anden race, så går det også ud
over den. Nogle kennelejere følte nok det var dejligt, med den store
interesse for deres hunde, men mon ikke mange ønsker de havde været lidt
mere kritiske nu. De har set lyset rundt om. Så nu kan folk finde sammen
om at købe huse, som er egnede til rockerborge, for at holde dem ude. Til
nogle af rockernes forsvar skal det dog siges, jeg bor selv lige ved en, men
har dog aldrig haft problemer med dem. Der er en enkelt motorcykel, der
larmer afsindigt, og det får han at vide når jeg møder ham, og så spiller de
højt en gang eller to om året, men det er vist ikke mere end andre mennesker
gør, og nu har de da boet der i flere år, og uden Pittbulls. Men hvis du
vil læse om Pittbulls, så læs om sikkerheds foranstaltningerne omkring "
Det Hvide Hus " og om hvorfor de bruger Pittbull's. Så får du måske en ide
om hvad det er der er tale om, og hvorfor man mener at forbudet er på sin
plads. Men læg lige mærke til, jeg siger ikke at Danske Pittbull's er
sådan, men det er potentialet i den hund, og det var det, visse typer var
godt igang med at udvikle, fortæl mig så bagefter, om du ville møde sådan en
hund. Men det kan ikke siges for ofte, det er ikke hundene der lavede
fejlen, det var deres ejere, men man kan jo ikke kende forskel på folk, men
det kan man til en vis grad på hunde, så man kan jo så sige, fjerne dem,
fjerner problemet. Nogle vil ganske forståeligt med rette føle det
uretfærdigt, men politikere skal beskytte den almindelige befolkning, og
hvis de føler det er nødvendigt at forbyde racerne, for at det kan lade sig
gøre, så bliver det jo nok sådan. Det blev lidt langt, og jeg håber ikke
jeg var uretfærdig over for nogen, og hvis jeg var, så var det på ingen
måder hensigten.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-03 14:41

> [...]
>sidste mange år, har måttet igennem adskillige plastiske operationer for at
>komme til at se rimelige ud igen, eller kæmper med ødelagte lemmer.

,,,,,,,,,,,,,,,Ok skal vi så også besøge de børn som er blevet bidt af
Schæfere / rotweilere / labradors osv.osv ???

Så at give hundene skylden, ville være synd, men det er
>desværre det eneste sted der kan gribes ind.

,,,,,,,,,,,,,,,,Her tager du fejl ! Hvis disse racer bliver forbudt ,
så vil der bare komme nye racer der vil blive anset for farlige pga
deres ejere . De krimminelle forsvinder da ikke fordi at man forbyder
en hunderace, tror du det ? tror du ikke at de bare vælger en ny race
? Det ved jeg at de vil gøre ! Der er beviser på det i USA i visse
stater hvor Bull-racerne er forbudt , dukkede hybridulve pludselig op
! hvorfor tror du at det skete ?? Og tror du ikke at det samme ku ske
her ? De som ønsker en farlig hund de kan skræmme med og bruge som
potensforlænger , vil altid kunne finde en farlig hund, det kan
eventuelle nye forbud ikke lave om på.

Sådan er det også med biler ! men vi har da ikke forbudt opel kadett
bare fordi mange unge kører til skræk og rædsel og fare for alle i
disse biler vel ! for hvis vi forbød kadetten så ville de måske bare
vælge en ford escort istedet for ! håber du forstår mit eksempel.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 16:39

Hej Punish

Jeg undlader at citere noget fra dit brev. Men jeg håber da du ved hvad du
snakker om. Det tror jeg nu næppe du gør. Du skriver du selv har haft en
Staff. Det var en god hund. Jeg har ingen grund til at ikke at tro på dig.
Så derfor tror jeg på, at du ikke har nogen ide om, hvad det er du skriver
om. Du tænker på din egen kærlige hund, og ih, han var så dejlig, så kær,
så børneglad. Jeg er helt sikker på det er rigtigt det du siger. Men jeg
er bange for, at du kender ikke de hunde jeg taler om. Jeg kan roligt love
dig for, at har de noget tilfælles med den hund du kender, så er det farven,
og intet andet. Glem alt om din søde dejlige hund, for den jeg tænker på er
ingen af delene. Den er en dræber, og den bliver aldrig andet.

Ja selvfølgelig, jeg holder ikke hånden over nogen race. Hvis en hund
uprovokeret bider, så er der kun en vej. Det kan være træls, men det skal
være rimeligt sikkert at omgås hunde.

At kravene er blevet så voldsomme på de to racer, så skyldes det de samme
mennesker, som jeg skrev før, og det har ikke ændret sig spor.

Så kommer du med noget meget dumt. Du skriver, at man ikke forbyder Opel
Kadett'er....Tja, hvis man ville køre vildt, så var det nok ikke lige
Kadett'er man valgte. Men det har nu heller ikke noget med sagen at gøre.
En Opel Kadett, gør ikke noget på egen hånd, der sidder en eller anden bag
rattet, som giver den besked på at gøre, hvad den nu måtte gøre. hvis vi
skulle bruge din logik nu, så skulle vi smide alle hunderemme væk, og i
stedet føre mennesker i bånd, for der kommer væsentligt flere fodgængere
tilskade i trafikken, end hunde. Den øgede risiko for hundebid, er ikke en
faktor der gør at vi skulle lade være. Chancen for at blive overfaldet af
andre mennesker, er væsentlig større, end for at blive overfaldet af en
hund. Så igen et godt argument for at slippe alle hundene fri. Så svar mig
lige på en ting, var din hund opdraget som familiehund, eller som kamphund,
eller slet og ret som monster ???.... og hvad er forskellen på de tre ???...

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-03 19:01

Hej Punish
> [...]
>og intet andet. Glem alt om din søde dejlige hund, for den jeg tænker på er
>ingen af delene. Den er en dræber, og den bliver aldrig andet.

,,,,,,,,,,,,,,,Jeg ved skam godt hvad jeg taler om ! Og jeg kan skrive
det i en sætning til dig igen, ALLE hunderacer "jaja med undtagen af
gravhunde papiloner osv" kan blive trænede til at være dræberhunde !
Det er ejeren der danner hunden"sidder bag rattet" længere er den ikke
! Og hvis de forbydder alle Bullracerne så finder de krimminelle bare
en anden race istedet for.

Og jeg gidder ikke en useriøs diskution om monstre og dræberhunde det
er for tydeligt at du bare er ude på at provokere mig .

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-03-03 19:29

> [...]
>
> Og jeg gidder ikke en useriøs diskution om monstre og dræberhunde det
> er for tydeligt at du bare er ude på at provokere mig .

Det lader du så bare være med. Det står dig helt frit.
Men bortset fra det, var jeg ikke klar over at jeg provokerede dig. Men
hvis det er at provokere, så har du nok en del tilgode.

M.V.H....Benny..

Fra : skingur

Dato : 11-03-03 20:10

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 11-03-03 19:01 dette indlæg :

> ,,,,,,,,,,,,,,,Jeg ved skam godt hvad jeg taler om ! Og jeg kan skrive
> det i en sætning til dig igen, ALLE hunderacer "jaja med undtagen af
> gravhunde papiloner osv" kan blive trænede til at være dræberhunde !
-klip-

Hvorfor kan min gravhund ikke blive en dræberhund? Min gamle ruhårede
var noget af en børste, bed sig en gang igennem metaltråden til
hønsegården...Kunne også hoppe ret højt og kunne garanteret godt nå en
strube! (ellers kunne han ihvertfald have lært at bide knæ-sener over og
derefter struber!!) Nu ønsker jeg altså ikke at min nuttede og smukke
gravhund skal være en dræber, jeg synes bare du generaliserede lidt
rigeligt!

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 09:04

On Tue, 11 Mar 2003 19:09:44 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>derefter struber!!) Nu ønsker jeg altså ikke at min nuttede og smukke
>gravhund skal være en dræber, jeg synes bare du generaliserede lidt

,,,,,,,,,,,,,,haha ja undskyld det var ikke for at være
diskriminerende Du kan måske starte sådan et knæbiderhold lige som
schæferne/rotweilerne lærer at bide i arme , så kan i bare have
knæpuder på til træning Og så kan i måske også lave
hønsenetsbidningstræning så kan i også komme i Ekstra Bladet
Knædræberne , Knæhunde, metaltrådsdræberne, kunne det ikke være
sjovt hvis folk var vildt skræmt når de så dig med gravhunden? og
kom over og spurgte "imens de beskyttede deres knæ" : Hey er det ikke
en af de der knædræbere ? er det rigtigt at de låser kæberne når de
ser en metaltråd ? Det kunne da være sjovt og så kunne noget af
opmærksomheden også blive fjernet fra os med bullterrier-racerne

Fra : skingur

Dato : 18-03-03 19:48

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 12-03-03 09:04 dette indlæg :
> [...]
> ser en metaltråd ? Det kunne da være sjovt og så kunne noget af
> opmærksomheden også blive fjernet fra os med bullterrier-racerne

Ha ha, jeg ser for mig folk komme gående med knæbeskyttere og skræmte
udtryk i øjnene, når jeg lufter den lille langhårede!!!!!!!!!!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 11-03-03 22:46

Hej

> Når i nu gerne vil skrive, så er

Jeg kom til at gøre noget virkeligt underligt lige før.... jeg slette Bennys
indlæg fra min computer (troede ikke jeg kunne gøre det...), så derfor
svarer jeg lige sådan her.

For det første tror jeg ikke, du behøver at trække punish gennem støvet
sammen med mig. Det er altså kun mig, der skal skrive - han var bare så sød
at svare mig! Og min opgave er jo bare en lille skoleopgave, der må fylde
max. 5000 tegn (det er ca. en side....), så at vise historien fra alt for
mange sider er umuligt! Udgangspunktet er, at jeg undrer mig over, at den
norske regering vil fortsætte med at lave raceforbud, i stedet for at gøre
som f.eks. DK (forudsat at lovforslaget vedtages). Vil derfor gerne høre
lidt om, hvad forskellige hundeejere synes om det nye lovforslag..... og det
svarede Punish så på.

-Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-03 02:24

> [...]
> som f.eks. DK (forudsat at lovforslaget vedtages). Vil derfor gerne høre
> lidt om, hvad forskellige hundeejere synes om det nye lovforslag..... og

Hej Trine

Det er jeg da ked af at høre. Men det ændrer ikke på fakta. Hvad er det
egentlig du vil skrive, Hvorfor disse hunde har et meget blakket ry, eller
at det er uretfærdigt at de har det..??... Hvad har jeg egentligt skrevet om
dig, så vidt jeg husker, " Ikke et ord " Jeg har på intet tidspunkt beskyldt
Punish for at komme med urigtige oplysninger, så inden du siger noget, så
læs lige indlæggene igen, hvis du stadig har samme holdning bagefter, så
slet alt hvad du har lyst til, og Punish må være lige så fornærmet som han
har lyst til at være.

Hvis du vil lede efter nogle af historierne, så kunne jeg forestille mig, at
du faktisk kunne risikere at gå i skole sammen med et par stykker af dem, de
må være sådan cirka fra 17 - 23 år nu. De kan fortælle dig det, meget bedre
end jeg kan.

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 12-03-03 07:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
eller
> at det er uretfærdigt at de har det..??..
Nej, jeg vil ikke skrive noget som helst om hundene! Det er der mange andre,
der har gjort før mig, så det holder jeg mig fra. Jeg vil bare skrive, at
jeg ikke tror, man kommer nogen vegne med forbud, så derfor hilser jeg det
nye lovforslag meget velkommen.

> [...]
> slet alt hvad du har lyst til, og Punish må være lige så fornærmet som han

Nu var det jo ikke med vilje, at jeg slettede dit indlæg. Jeg ville bare
forsvare Punish lidt, fordi du skrev, at hvis VI gerne ville skrive.....

> [...]
de
> må være sådan cirka fra 17 - 23 år nu. De kan fortælle dig det, meget

Det vil jeg sådan set ikke, men kan da give tippet videre til Ekstra Bladet.
Jeg synes ikke, der kommer noget konstruktivt ud af, at skrive
skandalehistorier. Det vil kun sprede endnu mere frygt blandt folk. I øvrigt
blev jeg selv bidt af en labrador som barn, det skriver jeg heller ikke
om......

Og så lige en sidste lille kommentar. Der er faktisk ikke ret mange på
Danmarks Journalist Højskole, der er under 23.....

-Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-03 13:25

> [...]

> Og så lige en sidste lille kommentar. Der er faktisk ikke ret mange på
> Danmarks Journalist Højskole, der er under 23.....

Hej Trine

Jeg tror vi har fat i den helt forkerte ende af snoren her. Jeg er heller
ikke tilhænger af forbud, og jeg tror heller ikke de løser ret mange
problemer. Der var engang vi morede os over, alt det man ikke måtte i
Sverige, jeg ved ikke om Danmark er bedre nu. Men for Pittbull'ens
vedkommende syntes jeg det er helt OK. Hvis du er født og opvokset i Århus,
og så som du sagde, ikke mange af jer er under 23, så lad os sige, og du
ikke er over ca 30 år gammel, så spørg din mor og far, så er du selv et af
de børn, hvis forældre frygtede at du skulle møde en Pittbull, og de fleste
og mest voldsomme angreb, var hvis jeg ikke husker helt galt, Århus, dernæst
Aalborg. Men tro mig, når vi taler Pittbull, så var der altså ikke tale om
noget så banalt som et hundebid. Dengang ville jeg personligt have skudt
enhver Pittbull, og jeg ville have følt en dyb indre glæde medens jeg gjorde
det. Nu har vi så åbenbart det problem, at en anden race ligner den første,
så meget at ingen kan se forskellen. Se det er et stort problem, specielt
for den som ikke hedder Pittbull. For den vil få brug for at bevise, at den
ikke er det, og ikke har samme syge sind som den. Så derfor vil jeg foreslå,
at der laves nogle meget udførlige stambøger, med fotos fra begge sider,
således der aldrig hersker tvivl om, hvorvidt den hund man står med, er den
hund som papirerne handler om, for det er vel netop et af denne races
problemer, nemlig at den oprindelige hund forsvinder, og en Pittbull træder
ind i stedet, og problemet opstår påny. Skæld ikke samfundet ud, fordi de
vedtog nogle regler engang, for begrundelserne var helt på toppen. reglerne
blev måske vedtaget i en form for afmagt, men de virkede, og det alene
retfærdiggør dem. Som jeg vist har prøvet at fortælle, hvis du havde set
ofrene, så ville du være enig. Alle generelle regler angående hunde, var for
Pittbull's vedkommende, sat ud af spillet, der var ikke noget der hed
overgivelse, den blev ved, til det den havde fat i, lå HELT STILLE, og var
holdt op med at bløde, medmindre der kom en, og var mindst lige så voldelig
overfor den, som den var overfor det den havde fat i. Det betød altså, at
du skulle rive kæben af den, eller brække nakken på den, eller løfte den op
i bagbenene, og smadre den ind i en mur, så var det hvad du skulle gøre, når
du havde fået fjernet det den havde i munden, det være sig hund, eller barn,
eller hvad den nu havde fat i. Det kan måske give dig en ide om, hvorfor
der blev indført noget så kontant, som et forbud mod dem herhjemme. Det var
helt klart, at dømme alle over en kam, og der røg helt sikkert også nogle
hunde, som ikke havde gjort sig fortjent til det, men set i forhold, så var
det en lille pris at betale. Når man så samtidigt tager i betragtning, at
den almindelige Dansker, faktisk intet kendte til racen, før disse
bestialske overfald startede, så var hundens fremtid afgjort, den kom frem,
som trold af en æske, og den forstod virkelig at rydde forsider, så den blev
forbudt. Så har der været stille i mange år, og så kommer denne anden race
pludselig frem, og af en eller anden grund, som jeg ikke kender, kommer i
myndighedernes søgelys, om det kun er fordi den ligner, eller der er andre
grunde, ved jeg ikke, men den lille smule jeg har set om det, et kort klip i
Station 2 tydede på, at hundene var ved samme type mennesker som Pittbull'en
var, og det i sig selv, virker ikke lovende for racen. Som du sikkert selv
ved, så hører vi ikke så meget til de gode hunde. Så her er der virkeligt
et stykke pioner arbejde for dem, som vil have denne hunds rygte op på lige
fod med alle andre hundes.

Det burde måske også kunne fortælle dig, at når man tager den korte tid i
betragtning, som Pittbull'en var almindeligt kendt i Danmark, at den som den
eneste race har opnået et totalt forbud mod overhovedet at være i landet, så
er denne hund ikke ligefrem kendt for at være en kæledægge, og det har den
formodentligt været, i næsten om ikke hele dit liv. Det må da siges, at
være noget af en præstation. Så jeg skal ærligt indrømme, at på min Top ti,
ligger den som nummer 657.

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 08:43

> [...]
>ikke er over ca 30 år gammel, så spørg din mor og far, så er du selv et af
>de børn, hvis forældre frygtede at du skulle møde en Pittbull,

,,,,,,,,,,,,,,Ja og hvis det skulle være tilfældet så må du jo også
spørge dig selv hvorfor ? måske fordi de er blevet påvirket af
formidagsavisernes skrækhistorier. De forældre der er bange for at
deres børn skal møde en pitbull har jo slugt alt hvad E.B. har skrevet
de dårlige journalister har været med til at skræmme et helt land,
uden grund for alle hunde kan blive farlige hvis ejeren opdrager dem
til det !

> [...]
>enhver Pittbull, og jeg ville have følt en dyb indre glæde medens jeg gjorde

,,,,,,,,,,,,Du er jo helt klart en af E.B. kernelæsere , en af dem der
hellere vil se billeder end at læse tekst. Du er en af dem der tror på
alt hvad du læser, hvis du satte dig ind i hvad racerne er lavet til
o.s.v. så ville du få et helt andet syn på tingene ! Men det vil du
ikke vel ? du vil gerne beholde den holdning du har nu ikke ? du vil
ikke lære noget nyt vel ? du har det fint med at tro det du tror og en
ireterende en som mig skal da ikke komme og sige at du tager fejl vel
?

> [...]
>for den som ikke hedder Pittbull. For den vil få brug for at bevise, at den
>ikke er det, og ikke har samme syge sind som den.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,der er intet sygt sind hos Pitbullen ! Den der har
et sygt sind er den der tror på alt hvad han læser uden at være
kritisk og selv sætte sig ind i tingene .

> [...]
>vedtog nogle regler engang, for begrundelserne var helt på toppen. reglerne
>blev måske vedtaget i en form for afmagt, men de virkede,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,endnu et tegn på at du ikke har sat dig ind i
stoffet ! Efter at forbudet kom er der kommet endnu flere Pitbulls på
gaderne herhjemme ! det der er ulovligt er spændende for nogle . Sæt
dig ind i tingene inden du udtaler dig. Men det har du vel ikke tænkt
dig at gøre vel ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 11:48

> Hvis du er født og opvokset i Århus,

Se nu, hvis du selv er yngre, så er det jo ikke sikkert dine forældre var
helt unge da de fik dig, så spørg dem alligevel. Men du er måske bange for,
at de også er hysteriske...????

> [...]
> de dårlige journalister har været med til at skræmme et helt land,
> uden grund for alle hunde kan blive farlige hvis ejeren opdrager dem

Okay, så må jeg jo spørge dig, hvor meget erfaring har du med Pittbull'en.
Hvad ved du om den....??? og ved du noget om den tid, som jeg ikke ved ???
Hvis og når sådanne sager kommer i avisen, så kan du roligt bide spids på,
at Politiet også er tilstede. Ganske enkelt fordi, det kræver loven. Et
færdselsuheld med personskader, kræver også pr automatik politi, uanset hvor
lidt det er, så bare rolig, dokumentationen fejler ikke noget, og den er
tilgængelig. hvilken avis vil du have det fra, men endnu bedre, undersøg det
selv, for du skal ikke tro på mit ord. Det var heller ikke fordi jeg sagde
det, at der kom forbud mod dem.

> [...]
> ikke lære noget nyt vel ? du har det fint med at tro det du tror og en
> ireterende en som mig skal da ikke komme og sige at du tager fejl vel

Der må jeg skuffe dig. Det er muligt at jeg er godtroende og blåøjet, men
det ændrer altså ikke ret meget på sagen. Det er ikke mig du skal
overbevise, jeg er helt udenforstående i den forbindelse. Men lad mig da
sige det på den måde. De Pittbull'er jeg har set, og mødt, har bestemt ikke
tjent som noget godt eksempel på racen, og du gør det bestemt ikke bedre. Du
har faktisk ikke tilført racen noget positivt. Så jeg håber da, at du
fortæller mig, om en familie, som sagt, mellem Århus og Skagen, jeg vil med
største glæde besøge deres Pittbull, så jeg også kan få et positivt indtryk
af racen....Så kom med familien, i stedet for selv at gøre skaden større.
Jeg er helt åben over for nye indtryk af dem.

> [...]
> et sygt sind er den der tror på alt hvad han læser uden at være
> kritisk og selv sætte sig ind i tingene .

Ja jeg håber virkeligt du ved hvad du snakker om. Men i et andet indlæg,
inviterede jeg dig, og nu skal du få alle fordelene. medbring selv
Pittbull'en, husk, det skal være en som du stoler på 250 %, så skal jeg
demonstrere " SYGT SIND " men sørg for at hunden er din egen, for jeg tror
ikke du vil have den med hjem igen. Faktisk tror jeg, du vil bede mig om at
skyde den inden der er gået 10 minutter. Det var dette, som nogle uheldige
elementer opdagede, og udnyttede.

> [...]
> gaderne herhjemme ! det der er ulovligt er spændende for nogle . Sæt
> dig ind i tingene inden du udtaler dig. Men det har du vel ikke tænkt

Endnu et bevis på du ikke kan læse. var det ikke lige netop det jeg skrev.
Igen tilfører du den race du så tappert forsvarer, ubodelig skade.
Men lad mig da så stille dig et par små spørgsmål.

Hvad gør denne race så interessant, at man vil overtræde loven for at have
den ??

Det smukke ydre ???
Den's lysende intelligens ???
Hvorfor blev hunden forbudt, var det EB's overdrivelser ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 15:11

>Okay, så må jeg jo spørge dig, hvor meget erfaring har du med Pittbull'en.
>Hvad ved du om den....???

,,,,,,,,,,,Jeg har for det første læst en del om den da den er avlet
ud fra min race, så for bedre at forstå min hund har jeg sat mig ind i
racen og derfor også sat mig ind i forskellene på de forskellige
bullterrier-racer. Desuden kender jeg og har kendt et par stykker der
sådan en hund, har mødt mange med dem.

og ved du noget om den tid, som jeg ikke ved ???
>Hvis og når sådanne sager kommer i avisen, så kan du roligt bide spids på,
>at Politiet også er tilstede. Ganske enkelt fordi, det kræver loven.

,,,,,,,,,,,,,,ja det er rigtigt men aviserne fordrejer historierne ,
jeg har flere gange når jeg _desværre_har købt avisen når der var
sådan en historie på forsiden, så har jeg selvfølgelig nærlæst
historien og tjekket racen osv med baggrund osv. Og næsten alle
tilfælde har ejeren pudset hunden på andre, så derfor kan man ikke
bebrejde hunden for hvad den gør ! hvis ejeren lærer den at det er
dygtigt og giver den godbidder når den bidder andre så er det jo ham
der er syg og ikke hunden. Desuden har jeg næsten alle de gange jeg
har læst om en kamphund der havde bidt , lagt mærke til at B.T. brugte
det samme billede af en Pitbull "hvid" bag et trådhegn som den
forsvarer og derfor ser vild ud . Ville en rotweiler ikke se vild ud
hvis du stillede dig for at tage et billede bag dens hegn ?Aviserne
manipulerer med sandheden.

> [...]
>af racen....Så kom med familien, i stedet for selv at gøre skaden større.
>Jeg er helt åben over for nye indtryk af dem.

,,,,,,,,,,,,,,,,jeg er da ked af at du syntes at jeg ikke har gjort
det bedre men jeg lader mig jo også rive med nogle gange ,ligesom dig
selv da du snakkede om dræberhunde og monstre, det kan jo godt virke
provokerende selv på mig

>Hvad gør denne race så interessant, at man vil overtræde loven for at have
>den ??

,,,,,,,,nu har jeg jo ikke selv denne race så jeg er ikke den helt
rigtige at spørge.

>Det smukke ydre ???

,,,,,,,,,,,,,,,jeg syntes da at det er en flot hund dog er min egen
race flottere

>Den's lysende intelligens ???

,,,,,,,,,,,,,,,,,de er utroligt inteligente og vil gøre alt for dig

>Hvorfor blev hunden forbudt, var det EB's overdrivelser ??
>
>M.V.H.....Benny..

,,,,,,,,,,,,,,,det var fordi det var det nemmeste, at gøre på det
tidspunkt, desuden har de anerkendt at det intet hjalp, der kommer
blot nye racer til som man ikke kender baggrunden på og temperment osv
prøv du at møde nogle af hybridulvene som kom da Pitbullen blev
forbudt så vil du se at forbud intet hjælper.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 16:00

> [...]
> racen og derfor også sat mig ind i forskellene på de forskellige
> bullterrier-racer. Desuden kender jeg og har kendt et par stykker der

Det som du så har læst, er det så fordrejet, eller hvad. Du var jo heller
ikke enig med dem der havde skrevet bøgerne, eller hvordan var det nu det
var...???

> [...]
> forsvarer og derfor ser vild ud . Ville en rotweiler ikke se vild ud
> hvis du stillede dig for at tage et billede bag dens hegn ?Aviserne

Ja det er ofte tilfældet, men det betyder ikke at historien er fordrejet.
Det betyder bare at de anvender et arkivfoto, og dem har avisen rigtigt
mange af.
Det kommer vel ikke bag på dig, at der ikke bruges nye billeder hver gang.
TV-A bruger også tit billeder fra Golf-krigen, når de snakker om den
forestående krig mod Irak, så er det endnu større fordrejning, de viser
altså ifølge dig, billeder fra en krig, som ikke er startet endnu.

> [...]
> det bedre men jeg lader mig jo også rive med nogle gange ,ligesom dig
> selv da du snakkede om dræberhunde og monstre, det kan jo godt virke

Jamen bare rolig du, det står jeg helt og holdent ved. Der er ikke forandret
spor, og du har ikke skrevet noget som har fået det til at ændre sig, i
hvert fald ikke i positiv retning. Men jeg er da lidt ked af det. Jeg havde
jo håbet på, at du prompte kom med denne familie, så jeg kunne have fået mit
indtryk revideret. Men det var nok ikke så let endda. Men jeg syntes du
skulle undersøge sagen. I stedet for bare at losse Sorteper over på
aviserne, fordi de bruger arkiv fotos. Så lyver hospitalsjournalerne måske
også. De betjente der behandlede sagen, lyver de også.... Så jo, jeg er
også sikker på, det var helt forkert, at de blev forbudt..... Jeg er nu mere
tilbøjelig til at tro, det var mere forkert, at de nogensinde kom ind.

> ,,,,,,,,nu har jeg jo ikke selv denne race så jeg er ikke den helt
> rigtige at spørge.

> ,,,,,,,,,,,,,,,jeg syntes da at det er en flot hund dog er min egen
> race flottere

Så vidt jeg havde forstået, var de nærmest ikke til at kende forskel på ???

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,de er utroligt inteligente og vil gøre alt for dig

Det er der åbenbart meget delte meninger om, uden det dog kan lægges mig til
last.

> [...]
> prøv du at møde nogle af hybridulvene som kom da Pitbullen blev
> forbudt så vil du se at forbud intet hjælper.

Jamen hovsa, det har jo intet med historien at gøre. Det var den race, der
var forbudt, ikke efterfølgende racer. Hvis du lægger mærke til det, så har
ingen race siden præsteret at gøre sig så bemærket som Pittbull'en gjorde.
Det er faktisk tilladt, at holde Ulv i Danmark, og for at du skal få noget,
som du har mulighed for at checke, ikke fordi jeg tror du gør det, men
alligevel, så har der faktisk været en vaskeægte Ulv som politihund i Århus.
Men det er lige som vi kommer væk fra emnet. Du protesterer bare, om det
bare er for at få lov til at protestere, ved jeg ikke. Men jeg sagde, at
den havde et " SYGT SIND " og det står ved magt, jeg sagde også, at nogle
uheldige elementer havde opdaget dette, og benyttet sig af det, og se nu har
du dit MONSTER, indtil da, kan hunden sikkert være udmærket. Men det
forandrer ikke sagen. Den har et sygt sind, og man kan i løbet af no time,
forvandle den fra at være en hund, til et frådende uhyre. Desværre for
hunden, er der ingen vej tilbage, så en gang MONSTER altid MONSTER. Derfor
blev racen forbudt, ikke for de relativt søde hunde der rendte rundt i folks
huse.... Derfor sagde jeg, Ja alle blev fældet over en kam, og Ja der blev
aflivet hunde, som ikke havde gjort sig fortjent til det, men det var prisen
værd.
Normalt er det sikkert en dejlig hund.

M.V.H.....Benny..

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-03-03 17:10

> Så vidt jeg havde forstået, var de nærmest ikke til at kende forskel på
???

Jeg ved, at jeg sikkert bliver enormt upopulær ved at gå ind og forsvare
Punish her, men lur mig, om jeg ikke er ligeglad.......

Når du nu ved så meget om de her racer, burde du vide, at Punish' hund er
betydeligt mindre end de fleste pitbulls. Det er nok nærmere amerikansk
staffordshire terrier, du taler om her, eller tager jeg helt fejl?

> Det er der åbenbart meget delte meninger om, uden det dog kan lægges mig
til
> last.

Hvor ofte hører man om pitbulls, der har bidt deres ejer? Hvis de virkelig
er så farlige, som du beskriver, hvorfor er der så nogen, der ønsker at eje
dem?

Det her stod vist ikke i Ekstra Bladet, så vidt jeg husker:

Ifølge øjenvidner til drabet på den 6 årige dreng, havde hundenes ejere
kamptrænet hundene umiddelbart før drabet. Kamptræning indebærer blandt
andet, at hundene, som det hedder i kamptræning jagon, bliver "prøvet på
svin". Det vil sige, at hundene bliver pudset på svin og andre dyr. En anden
metode er en "kattemølle", som indeholder en kat, kanin eller et andet lille
dyr, som hunden sættes ind til for at jage og til sidst får lov til at dræbe
som belønning for sit hårde arbejde. Desuden trænes hundene til at angribe
mennesker. Gennem tæsk, tæsk og atter tæsk mister hunden sin frygt og bliver
pint og plaget til at angribe. Efterhånden behøver hunden ikke mere en
kommando for at angribe, og en forkert bevægelse eller lyd fra en eller
anden person uløser et angreb. (sakset fra www.hundeskolentrofast.dk)

I øvrigt kom forbudet mod Pitbull og tosa i DK først i 1991 på baggrund af
nogle episoder i slutningen af 80'erne, så jeg forstår ikke helt din
argumentation.

-Trine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 18:35

Hej Trine

> [...]
> betydeligt mindre end de fleste pitbulls. Det er nok nærmere amerikansk
> staffordshire terrier, du taler om her, eller tager jeg helt fejl?

Uha, som du har bemærket, så har jeg kaldt den Pittbull hele vejen.
Dengang var der kun tale om den samme, så det er ikke umuligt.
Men hvorfor skulle du blive upopulær. Jeg tror kun problemet
ligger i at Punish kender hunden fra en side, og jeg fra en anden.
Men fejlen var ejernes, ikke hundens.

> [...]
> er så farlige, som du beskriver, hvorfor er der så nogen, der ønsker at
Det var faktisk ikke så sjældent det skete, dengang. Men husk igen.
Det er ikke hunden, sådan som folk kender den idag, Håber jeg da ikke.

> [...]
>
> I øvrigt kom forbudet mod Pitbull og tosa i DK først i 1991 på baggrund af
> nogle episoder i slutningen af 80'erne, så jeg forstår ikke helt din

Ja dette var en af de sidste, der var nogle stykker i slutningen af 80'erne,
som førte til det endelige forbud. Men det startede tilbage omkring 1975.
Som du så kan læse, af det du selv har fremskaffet, så er det ikke lige den
hund du selv ønsker at have liggende på gulvtæppet. Du ville nok være
blevet syg allerede under træningen. Dette var den mellemste gruppe. Så var
der monstrene. Dem skød ejerne som regel selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:41

> [...]
>blevet syg allerede under træningen. Dette var den mellemste gruppe. Så var
>der monstrene. Dem skød ejerne som regel selv.

Helt ærligt hvis du har kendt nogen der har haft sindsyge Pitbullhunde
som de har skudt fordi de var for sindsyge i 1975 .Hvad har det så at
gøre med os i dag ?? det er næsten 30år siden . Og jeg kan love dig
for at der er ikke mange der mishandler deres hunde så de bliver
monstre den dag i dag , hvis der overhovedet er nogen herhjemme.

Og jeg har hørt hvordan rigtige kamphunde bliver "lavet" jeg ved at
det er sygt ! og jeg garanterer dig for at der findes ekstremt få af
disse i vores land hvis de overhovedet findes ! og jeg tvivler på at
de overhovedet findes herhjemme! for en rigtig kamphund kan man ikke
gå tur med ! og slet ikke i århus gågade! hvis du har mødt en rigtig
kamphund , vil jeg vove at påstå at du har kommet i nogle meget skumle
kredse , og hvad ville du så være for en ?

rigtige kamphunde møder du ikke , og at forbyde Pitbull terrieren har
skabt flere problemer end det har skabt løsninger. Sådan er det bare
alle hunde kan gøres farlige, og de rigtige kamphunderacer har aldrig
været avlet til menneskelig agresivitet , faktisk blev de aflivet hvis
de viste agresivitet imod mennesker ! At der så findes mennesker der
tæver deres hunde til at blive agresive over for mennesker tjaa er det
ikke dem der skulle straffes ? Du ved med din fornuft at et forbud
ikke hjælper ! og hvis du ikke ved det så ved vores justitsminister
det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-03 08:00

> [...]
> kamphund , vil jeg vove at påstå at du har kommet i nogle meget skumle
> kredse , og hvad ville du så være for en ?

Det burde vel ikke være så svært at gætte. En af dem som var på vejen.
Tror du dine følelser ville have været anderledes, hvis det var dig, som
skulle hente en lille pige ud af gabet på sådan et kræ, der kom farende
ud gennem en hæk.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 09:11

On Fri, 14 Mar 2003 08:00:02 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrotd:

> [...]
>Tror du dine følelser ville have været anderledes, hvis det var dig, som
>skulle hente en lille pige ud af gabet på sådan et kræ, der kom farende

,,,,,,,,,,,,,Måske og måske ikke ! Jeg blev selv bidt af en fremmed
schæfer der løb imod mig da jeg cyklede som 11årig. Jeg kom da på
skadestuen, og i flere år efter var jeg bange for hunde , men den dag
i dag har jeg intet imod schæfere, fordi jeg ved at det var ejerens
skyld og ikke schæferens !

Den havde nemlig bidt flere børn i kvarteret og de havde bare betalt
sig fra det,de sagde hver gang at det var første gang. Jeg husker
tydeligt at jeg fik 200kr til nye bukser og min far fik en flaske
rødvin, og det var jo i 70erne og dengang så man vist lidt anderledes
på det. Desuden blev min far bidt af en schæfer et par uger efter da
han hjalp mig med at dele aviser ud og det var ude på vejen det skete.
Men den dag i dag bærer jeg da ikke nag til schæferhunde for jeg ved
at det er ejereen der har ansvaret for hunden uanset race.

Fra : Leyna

Dato : 13-03-03 19:54

On Thu, 13 Mar 2003 17:09:35 +0100, "Trine Dyrgaard"
<trine@startnettet.dk> wrote:

> [...]
>pint og plaget til at angribe. Efterhånden behøver hunden ikke mere en
>kommando for at angribe, og en forkert bevægelse eller lyd fra en eller

Helt ærligt... er det ikke næsten lige meget hvilken race man så taler
om, så vil den blive vildt aggressiv af sådan en gang mishandling?
Jeg fatter ikke hvordan nogle mennesker kan gøre deres hundes liv til
et helvede på denne måde...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 20:07

> [...]
>om, så vil den blive vildt aggressiv af sådan en gang mishandling?
>Jeg fatter ikke hvordan nogle mennesker kan gøre deres hundes liv til

,,,,,,,,,,,,,,,Nej det fatter jeg heller ikke ! og hvis jeg hører om
sådan noget en dag så er det da 1000%sikkert at jeg melder det til
politiet !Jeg har læst ting om kaniner der blev hejst op i net for at
gøre hundene agresive. Og hunde der blev bundet til hegn hvor ejerne
satte tennisboldmaskiner til at bombadere dem , for at hærde dem, de
har hængt dem op i hovedet for at hærde deres nakkemuskler osv osv jeg
har læst mange frygtelige ting om hvad _mennesker_ har fundet på. Og
en ting er sikkert det er, at Pitbullen er den hunderace der haft det
hårdest af alle racer! hadet af mennesker frygtet af andre hunde . Og
hvad er det egentlig den har gjort forkert ? INTET den har gjort hvad
den blev bedt om ! den har gjort det den har lært !for at føje dens
ejere, den er blevet den som menneskerne har ønsket den til at blive !
Og trods alt er det stadig en hund som alle andre hunde der har brug
for kærlighed , en bedre familiehund finder man ikke men man må slås
imod fordomme stadig!men det er prisen .

Fra : Leyna

Dato : 14-03-03 00:04

On Thu, 13 Mar 2003 20:07:27 +0100, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>for kærlighed , en bedre familiehund finder man ikke men man må slås
>imod fordomme stadig!men det er prisen .

Man kan vel lave et monster ud af enhver hund. Jeg har kun mødt to
Pitbulls i hele mit liv... og jeg ved godt at der er forskel på dem,
og at de går under specielle racebetegnelser, men dem kender jeg altså
ikke... den ene var en kæmpestor kleppert, som boede hos nogle
bekendte og han var lige så go' som dagen var lang (her skal nok
sammenlignes med en sommerdag! *S*) og den anden var en der stod og
gispede ved en lygtepæl, en varm sommerdag. Da jeg selv havde en hund
der fik vanddrivende medicin havde jeg skål og vand med til ham, og så
ga' jeg da osse den stakkels pittbull en tår. Den kunne jeg iøvrigt
også bare gå lige til og klappe, selvom jeg overhovedet ikke kendte
hunden. Den virkede ikke farlig på mig. Til gengæld har jeg set en del
fuldstændig sindsyge schäfere og rottweilere, så jeg vil vove at påstå
at det er vores behandling af dyrene der gør dem til det de er... Og
det er vist egentlig også det jeg læser ud af dit indlæg... Er det
ikke rart at der også ind imellem er nogen der er enige med dig?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 09:11

On Fri, 14 Mar 2003 00:03:54 +0100, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrotd:

> [...]
>det er vist egentlig også det jeg læser ud af dit indlæg... Er det
>ikke rart at der også ind imellem er nogen der er enige med dig?

,,,,,,,,,,,,Hoho jo det er det faktisk men jeg skal lige vænne mig
til det

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-03 08:05

> [...]
> for kærlighed , en bedre familiehund finder man ikke men man må slås
> imod fordomme stadig!men det er prisen .

Det kan vi ikke være uenige om, men jeg tror ikke de samme kredse har
ændret sig til det bedre i den forløbne tid, så derfor tror jeg ikke lige at
det
er tiden at slække på det.

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 09:11

> [...]
>ændret sig til det bedre i den forløbne tid, så derfor tror jeg ikke lige at

,,,,,,,,,,,,,nej der skal ikke slækkes men strammes, og det er jo også
hvad vores justitsminister vil efter hvad jeg har læst mig til. Nu
bliver det for første gang rigtig strafbart at træne hunde op til
kamphunde , deltage i sådan noget osv. Hundekampe blev forbudt i 1835
i England , så det er vist på tide at vi også gør det rigtig forbudt
herhjemme! Og jeg skal ærligt indrømme at jeg blev lidt nervøs på
dette område da vi fik ny regering , men jeg er positivt overrasket da
jeg mener at justitsministeren gør det rette.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:01

>Det som du så har læst, er det så fordrejet, eller hvad. Du var jo heller
>ikke enig med dem der havde skrevet bøgerne, eller hvordan var det nu det
>var...???

,,,,,,,,,,,,,,,jeg har ikke kun læst en bog ! det mener jeg ikke er
nok til at man kan danne sig en mening om tingene , det ville være det
samme som hvis man kun læste E.B. Og hvad mener du med om det er
fordrejet ?

,,,,,,,,,,,,,,,hvilken tid ???

>Ja det er ofte tilfældet, men det betyder ikke at historien er fordrejet.
>Det betyder bare at de anvender et arkivfoto, og dem har avisen rigtigt
>mange af.

,,,,,,,,,,,,,,,ja men flere gange når det ikke har været pitbulls der
har lavet noget forkert viser de billedet af pitbullen aligevel og
skriver med småt , påsat billede af American Pit Bull Terrier, og så
er det jo klart at folk bliver bange for hundene når de ser det
"farlige billede" hvis de ikke har det rigtige billede burde de ikke
sætte noget i giver du mig ret i det ?

man sætter jo heller ikke billede af en pudel i avisen når det er en
ukendt mastif det drejer sig om vel ! så hvorfor sætter de billedet i
af Pitbullen når det er en mastif der har bidt??? det er da ikke
retfærdigt det må du da give mig ret i ???

> [...]
>jo håbet på, at du prompte kom med denne familie, så jeg kunne have fået mit

,,,,,,,,,,,,,,,,ja men nu bor jeg jo ikke i jylland så er det jo svært
! det må du kunne forstå! Og du kan SLET IKKE tilade dig at brokke dig
over min måde at skrive på når du selv vælger at snakke om monstre og
dræberhunde ! det håber jeg at du kan forstå ? jeg kunne da aldrig
finde på at kalde andres hunde for monstre, det er da dybt
provokerende og det ved du også godt selv !

> [...]
>skulle undersøge sagen. I stedet for bare at losse Sorteper over på
>aviserne, fordi de bruger arkiv fotos. Så lyver hospitalsjournalerne måske

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Hvad kan jeg stille op ?? en der stoler blindt på
formidagsaviserne ? dig kan jeg jo ikke forklare noget som helst vel ,
jeg er jo bare en almindelig borger der udtaler mig , og E.B. er jo en
stooor avis så må de have ret i alt ikke ? Og det er ikke kun pga at
de bruger arkivfotos de fordrejer sagerne som de gør med alle andre
sager , hvor mange 100%sandheder tror du at der står i E.B. ?

De betjente der behandlede sagen, lyver de også....

,,,,,,,,,,,,,,,,nej det gør de ikke , jeg stoler på politiet ! det er
ikke dem der laver skandaleavisoverskrifter.

> [...]
>bare er for at få lov til at protestere, ved jeg ikke. Men jeg sagde, at
>den havde et " SYGT SIND " og det står ved magt,

,,,,,,,,,,,,for det første ved du intet om hybridulve, og det er helt
ok , jeg ved heller ikke så meget om dem men jeg ved at flere af dem
er lavet for at overgå de vildeste kamphunde ! og det er hvad du får
ud af et forbud !så har det jo pludselig noget med sagen at gøre ik ?
Har forbudet så hjulpet hvis der kommer nye og endnu farligere racer
der ingen fortid har og ingen standard ????

,,,,,,,,,,,,,,,,du provokerer da også alt hvad du kan hvad er så
et sygt sind ifølge din tankegang ? er det byttedriften ? gamenes ? er
det lysten til at tilfredsstille din ejer ? eller hvad er det nu du
mener at et sygt sind er her ??

> [...]
>aflivet hunde, som ikke havde gjort sig fortjent til det, men det var prisen

,,,,,,,,,,,,,Du er så uvidende som du kan være på dette område ! Og du
har selv indrømmet det fordi du aldrig har været hjemme hos nogen der
har sådan en hund ! Jeg ved ikke hvordan der er i århus men der må
være mange psykopater der har valgt de hunde siden du har så meget
imod dem . Eller også har du bare noget vrede du har brug for at komme
ud med . For du aner INTET om denne race !!!! du er den mest
fordomsfulde person jeg har set herinde i denne n.g.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 09:04

og Punish må være lige så fornærmet som han
>har lyst til at være.

,,,,,,,jeg er skam ikke fornærmet jeg gidder bare ikke snakke om
monstre og dræberhunde ! det mener jeg ikke at er særlig seriøst, og
jeg tror heller ikke at der ville komme noget seriøst ud af det.

Fra : René Kofoed

Dato : 12-03-03 09:07

Besøg de børn, som gennem de
> sidste mange år, har måttet igennem adskillige plastiske operationer for
at
> komme til at se rimelige ud igen, eller kæmper med ødelagte lemmer.

Hej Benny.
Skal vi så også spørge dem om, om det var deres egen skyld at, de blev
bidt?????????????
Skal vi ikke også spørge ejeren hvis skyld det er at hunden bider?????
Hvor mange børn har ikke trukket hunden i halen, prikket den i øjnene og
revet den i ørene. Skal hunden bare finde sig i den slags?? Forældrene
skælder hunden ud når den advarer ved at knurre, og det ender med at den
bare bider uden vidre.
En anden side af sagen : Ejeren har selv gjort nogle ting ved hunden som har
været ubehagelige, og "lille Lise" ville bare nusse den(hun har lært omgang
med dyr hjemmefra), og hunden tror at alle er slemme ved den.

Det er frygteligt når en hund er syg, og skambidder et barn uden grund.
Men problemet er større og bunder dybere, og der er mange aspekter der
spiller ind.
Hvorfor har avleren valgt at sælge til hvem som helst??
Hvorfor vælger man at avle en race, som måske ikke bryder sig om børn, eller
andre ??
Hvorfor sælger han en hund, som han se udvikler sig i en forkert retning,
psykisk ??
Hvorfor sætter den nye ejer sig ikke ind i racen kendetegn ?? (børnevenlig
eller ej ??)
Hvorfor er der nogle "typer" som vælger den slags hunde frem for en anden
race ??
Hvorfor lader ejeren hunden få muligheden for, at bide ??
Hvorfor opsøger man ikke hjælp hvis hunden har en aggressiv adfærd ??
Hvorfor træner man ikke med "børnepåvirkning" ??
Hvorfor udvikler hunden sig til en "børnehader" ??
Hvorfor, hvorfor, hvorfor ??
Jeg kunne blive ved. Jeg er udemærket klar over at der findes mange
hundevenlige børn, og mange børnevenlige hunde, men hvordan kan det
overhovedet ske at et barn bliver skambidt ??
Hvem har svigtet mest : opdrætteren af racen, ejeren, træneren eller
forældrene??

Jeg har 2 hunde, den ene godheden selv (lab.blanding tæve), som bare ikke
bryder sig om børn, hun går sin vej. Den anden, (schæferhvalp 7½ mdr, meget
stor hund allerede nu), han elsker alt og alle, men mange er lidt utrygge
ved den, fordi det er en schæfer. Jeg har "lånt" schæfervante børn, så han
ikke tror at alle børn er bange for ham (måske er barnet præget med en
holdning til forskellige racer hjemmefra ), og han kan få et godt forhold
til børn.
Han ville elske at ligge på gulvet, og der ville komme et barn, eller voksen
og nusse ham, og klø' ham i ørene, røre ved hans poter, trække ham lidt i
halen, men pga schæferens til tider lidt for sure/bidske ry og rygte, må han
gå glip af disse ting. Skulle vi være så heldige at det sker, ja så er jeg
der SELVFØLGELIG og ser hvad sker sker.
Det er mit ANSVAR at alle får en positiv oplevelse.

Til Trine.
Jeg synes det er en god ide at lave denne rapport, men lad det ikke blive
"endnu" en statistik??
Vi kan alle have en holdning til hunde, børn osv, men så længe vi ikke selv
har set hvad der er sket, kan man jo kun tilkendegive sin mening om de få
facts der er oplistet.
Desuden afhænger historien jo meget af, hvem der fortæller den !!
Fortsat god dag.
MVH Susanne.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 09:46

Du har helt ret i at det kan være kompliseret at finde grunden til at
en hund bidder, der kan være mange ting der spiller ind !Og dem som
ikke gidder at tænke sig en lille smule om, som du tydeligvis har
gjort, de har det meget nemmere ved at sige at det er hunden/racen der
bare skal forbydes, det er jo også nemt at sige og så behøver man ikke
tænke sig om og sætte sig ind i "dybe" ting . Hvis alle tænkte
fornuftigt som du gør så ville ingen hunderacer være forbudte.

> [...]
>facts der er oplistet.
>Desuden afhænger historien jo meget af, hvem der fortæller den !!

,,,,,,,,,,,jeg tror nu ikke at det bare bliver endnu en statistik da
hun jo vil ud og besøge nogle med disse hunderacer, og det syntes jeg
at er fornuftigt, det burde journalisterne på E.B. også have gjort før
de skrev bloddryppende historier om schæfere/rotweilere/dobbermænd i
70-80erne , og de burde gøre det den dag i dag før de skriver
dræberhudehistorier om Pitbulls. Hvis de da overhovedet er interserede
i at vide noget om hundene , måske vil de bare lave historier der
giver læsere , det kunne man godt mistænke dem for mange gange ! Men
måske Trine bliver en bedre journalist end dem en dag ? En af dem
der skildrer virkligheden og ikke kun tænker på læsere, man kan jo kun
håbe på at de stadig findes.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-03 13:56

Hej Susanne

Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige dette, for det ser ikke ud til at der er
nogen som får den rigtige forståelse ud af det. Men så lad mig udtrykke mig
på en anden måde.

Er i omkring 30 år gamle

Spørg jeres forældre, om i selv fik lov til at komme en Pittbull nærmere end
300 Kilometer, hvis jeres forældre kunne gøre noget for at forhindre det.

Find de gamle aviser frem. Det er altså dem der, hvor årstallet starter med
197x. Når i har læst om Pittbull, kom så tilbage, og fortæl mig, at det er
helt grundløst, at den som eneste race i Danmark er forbudt.

Selvfølgelig var forbuddet vedtaget i en eller anden form for afmagt. jo
alle hunde blev fældet over en kam, og der røg helt sikkert hunde, som ikke
havde gjort sig fortjent til det, men det var i mine øjne, en lav pris at
betale.

Men se aviserne, og spørg jeres forældre, og først og fremmest, spørg jer
selv, er det noget i har lyst til at opleve. Jeg tror selv på, i vil svare
nej, i har ikke lyst.
Hvor meget Staff'en adskiller sig fra Pittbull ved jeg ikke, men jeg ved, at
dem som vil have det dårlige rygte den uvægerligt vil få, på grund af dens
lighed med den anden, gjort bedre, kommer på et stykke pioner arbejde.

Uha det er svært at skrive om, det er så de små hår i nakken står ret, og
man kan stikke sig på dem. Sådan er mine følelser for Pittbull, så mange år
efter, så ved jeg ikke om i kan forstå, at den har virkeligt gjort indtryk.
Jeg ville have skrevet noget mere her, men det er strøget af cencuren.

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 08:43

On Wed, 12 Mar 2003 13:56:16 +0100, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrotd:

> [...]
>Jeg ville have skrevet noget mere her, men det er strøget af cencuren.

,,,,,,,,,,,,,,,og hvorfor rejser hårene i nakken sig så ? er det ikke
pga de gamle avisoverskrifter ? eller havde du en nabo med en pitbull
der spiste børn ? dem der sluger alt fra aviserne , kan jo lade sig
skræmme af alt ! så er du også hysterisk over for salmonella og
krs.jacobssyge stråforkortere osv osv , man må da sætte sig lidt ind i
tingene inden man sluger det råt ! eller troede du også på alt hvad
der stod i anders andbladene ? det var sådan set sådan en som dig
der skulle indviteres hjem til en Pitbullfamilie og drikke kaffe og så
ville du sikkert få et helt andet syn på det hele .

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 11:06

> [...]
> der skulle indviteres hjem til en Pitbullfamilie og drikke kaffe og så
> ville du sikkert få et helt andet syn på det hele .

Jeg svarer på det sidste først. Det ville jeg gerne, så jeg siger tak den
som byder. Du finder bare familien, et eller andet sted mellem Århus og
Skagen, så skal jeg gerne komme og drikke kaffe, og hilse på deres Pittbull.

De andre, tja jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til det.
Nu syntes jeg du begynder at lyde desperat. Faktisk kan jeg da se, at du
kun har læst en meget lille del af hvad jeg har skrevet. Men hvad der er
endnu værre, du har ikke forstået et ord af hvad der er blevet skrevet.

Faktisk syntes jeg, at jeg har været fair over for hunden hele vejen.

Så det med at være hysterisk, hvis du vil vide hvem det er, så kig på den
gnavpot der er flyttet ind i dit badeværelsesspejl.

M.V.H....Benny..

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 13-03-03 12:25

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en >
> Så det med at være hysterisk, hvis du vil vide hvem det er, så kig på den
> gnavpot der er flyttet ind i dit badeværelsesspejl.
>
> M.V.H....Benny..

Elsker din humor Benny

Hilsen Sanne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 13:07

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en >

> Elsker din humor Benny
>
> Hilsen Sanne

Hej Sanne

Pokkers, jeg troede lige det var mig , Snydt igen
Nu kunne vi ellers have gjort både Jesper og Ulla Jealoux

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 15:11

> [...]
>Skagen, så skal jeg gerne komme og drikke kaffe, og hilse på deres Pittbull.

,,,,,,,,,,,,nu er jeg fra Sjælland så kender desværre ikke lige nogen
derovre, men jeg er da sikker på at du kan maile til Amstaff-klubben
og tage ud og møde nogle hunde der . Du må også forstå at jeg ikke
snakker sukkersødt hele vejen igennem når du snakker om monstre og
dræberhunde men det er måske bare vores forskellige måder at snakke på
og så misforstår vi måske også hinanden.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 18:20

> [...]
> dræberhunde men det er måske bare vores forskellige måder at snakke på
> og så misforstår vi måske også hinanden.

Jeg tror ikke vi misforstår hinanden. Det som er humlen, er at du ikke
fatter, hvad nogle mennesker gjorde ved deres hunde. Som sagt, nogle blev
trænet op som kamphunde, og jeg tror ikke engang du ville udsætte din
støvsuger for den behandling. Masser af mennesker er blevet dømt for
dyremishandling, og frataget retten til at have med dyr at gøre, for langt
mindre. Der var så lige den sidste gruppe, men lad os endelig slå fast,
Kamphundene, var mere end slemme nok. Den sidste gruppe, altså monstrene,
var komplet umulige. Kamphunden var dødsensfarlig, og det skal tages
bogstaveligt, monstret ønsker ingen at møde. Der er slet ikke tale om
hunden, sådan som du kender den. Du har åbenbart bare troet, at fordi det
stod i avisen, så var det løgn. Det begyndte, hvis jeg ikke husker helt
galt, omkring 1975, sådan relativt kort tid efter jeg forlod militæret, og
sluttede omkring 1990, jeg tror det endelige forbud kom i starten af
90'erne, ret kort efter en var død af et overfald, en af kamphunde typen.
Der var nogle slemme overfald lige i slutningen af 80'erne, som førte til
det endelige forbud, men det havde været længe undervejs. Men lad mig nok
engang slå fast, det er på ingen måder hunden, sådan som du kender den,
håber jeg da i hvert fald ikke. kamphunden er slem, men monstret meget
værre. Jeg er helt sikker på, hvis du holder af hunden, så vil du blive
helt syg, af bare at høre hvordan de blev trænet til kamphund. Der tror jeg
vi går fejl af hinanden. Det er samme hundenavn, men alle lighedspunkter
stopper der. Jeg vil da gerne indrømme, at det er svært at forestille sig,
både at mennesker kan være sådan over for en hund, eller for den sags skyld,
noget dyr overhovedet. At man overhovedet skulle have lyst til at eje sådan
et dyr, er jo i sig selv ubegribeligt.

M.V,H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:41

> [...]
>fatter, hvad nogle mennesker gjorde ved deres hunde. Som sagt, nogle blev
>trænet op som kamphunde, og jeg tror ikke engang du ville udsætte din

,,,,,,,,,,,nej selvfølgelig ville jeg ikke det ! men er det hundens
skyld at nogen giver den den behandling???

Der var så lige den sidste gruppe, men lad os endelig slå fast,
>Kamphundene, var mere end slemme nok. Den sidste gruppe, altså monstrene,
>var komplet umulige.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,hvad mener du ?

Kamphunden var dødsensfarlig, og det skal tages
>bogstaveligt, monstret ønsker ingen at møde.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,hvad fanden er det for et monster du snakker om ?
har du mødt det monster eller er det måske noget du har læst om ?
hvis du siger at du har mødt rigtige kamphunde i Danmark vil jeg mene
at du kommer i de forkerte kredse !? ok så du har ikke mødt dem vel !
og monstrene ??? hvad faen snakker du om nu ? har du mødt en
monsterpitbull ?? hvis du har det så har du også kommet i de forkerte
kredse ! og så ville du ikke have evnen til at have en computer og
kunne skrive bare en lille smule sammenfattende ! så vi slår fast at
du har læst om monstrene og de rigtige kamphunde og dræberhunde ik
!Hvordan kan du så egentlig få dig selv til at udtale dig ???du har jo
aldrig mødt dem !!ikke en gang en i en familie ! din viden består af
forsider fra ekstrabladet, hvordan kan du så udtale dig ???

kamphunden er slem, men monstret meget
>værre. Jeg er helt sikker på, hvis du holder af hunden, så vil du blive
>helt syg, af bare at høre hvordan de blev trænet til kamphund.

,,,,,,,,jeg har læst om det og ja det er frygteligt ! men det kan folk
jo gøre ved alle hunde ! det er ikke hunden der gør noget forkert ,
men den psykopat der har købt den.

> [...]
>noget dyr overhovedet. At man overhovedet skulle have lyst til at eje sådan

,,,,,,,,,,,,,,,,,det var vist den første gang at vi er enige. Så burde
vi også kunne blive enige om at det er ejeren af hunden der har
ansvaret for hvordan den bliver ???

Fra : JN

Dato : 11-03-03 11:46

> [...]

> Nannydog og childrens nurcemaid , og er af den Engelske kennelklub
> sammen med Golden retriver som de eneste to racer blevet kåret som

Hej Punish

Min søster har også racen Bull Terrier. Jeg kan ligesågodt være ærlig: den
er i mine øjne både grim og mindre intelligent end andre hunde; men har
aldrig været aggressiv og er meget kærlig.

Derfor undrede det mig da jeg læste i bogen "Hunde - trofaste følgesvende"
hvordan racen bliver beskrevet. Forfatteren påstod at en Bullterrier aldrig
kan blive et kæledyr og man skulle være "yderst påpasselig" i omgang med
børn og andre hunde.

Gør jeres avlsforbund noget for at fjerne disse misforståelser?

Lisbeth

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 11-03-03 12:53

> [...]
>er i mine øjne både grim og mindre intelligent end andre hunde; men har
>aldrig været aggressiv og er meget kærlig.

,,,,,,,,,,,,,,,haha ja mange siger at de er grimme , Nu er den også
meget special at se på , men jeg er sikker på at hvis man ejer sådan
en så syntes man at den er smuk ligesom forældre der har
mongolbørn også syntes at de er smukke man skal jo heller ikke
vælge hund efter udseendet efter min mening.Dog ligner min race ikke
Bullterrieren med det lange hovede han er langt flottere syntes jeg
selv men sådan er det jo alle syntes at lige præcis deres race er
verdens flotteste Jeg har mødt mange der har købt nogle flotte
slædehunderacer, som virkelig er flotte, Men de er åbenbart ikke
særligt nemme at opdrage så de løber sjældent løs, og hvor smart er
det så at have en flot hund ?

> [...]
>børn og andre hunde.
>Gør jeres avlsforbund noget for at fjerne disse misforståelser?

,,,,,,,,,,,,Det er et tydeligt tegn på at forfatteren ikke har sat sig
grundigt ind i racerne !Jeg kan give ham ret i at man skal være
påpasselig overfor andre hunde"især" af samme køn, når den er voksen.
Men det er utroligt gode familiehunde , mange gange er de bedre
børnehunde end mange andre racer da de ikke angstbidder hvis de bliver
slået med et stykke legetøj eller ligende, da de har en utrolig stor
smertetærskel , og de knytter sig meget til mennesker dels pga deres
tidligere avl som kamphunde . Men det er som at løbe hovedet imod en
mur at prøve at fjerne alle disse misforståelser , når man er oppe i
mod formidagsaviserne og resten af skandalepressen

Fra : skingur

Dato : 11-03-03 20:13

"JN" skrev d. 11-03-03 11:46 dette indlæg :
-klip-
> [...]
har
> aldrig været aggressiv og er meget kærlig.

-klip-

mener du alvorligt at den ikke er særlig intelligent? jeg kunne godt
tænke mig sådan en...det er muligt, jeg har enormt dårlig smag, men jeg
synes de er helt vildt nuttede!!! Og jeg kender dem kun som kærlige
hunde.
Kh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Lotte

Dato : 12-03-03 07:54

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:<3e6e358d$0$126$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> tænke mig sådan en...det er muligt, jeg har enormt dårlig smag, men jeg
> synes de er helt vildt nuttede!!! Og jeg kender dem kun som kærlige

Hej
Jeg kan love dig for at de er intiligente! Jeg har haft Bull terrier
siden 1988 og de er bestemt ikke dumme, blot meget stædige, men det
synes jeg jo er en charme. Jeg har sjældent mødt en hund med mere
personlighed. Og så elsker den børn! Og du har ikke dårlig smag, de er
nuttede!
KH
Lotte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 09:03

On Tue, 11 Mar 2003 19:12:40 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>tænke mig sådan en...det er muligt, jeg har enormt dårlig smag, men jeg
>synes de er helt vildt nuttede!!! Og jeg kender dem kun som kærlige

,,,,,,,,,,,,,,,jeg tror også at det er en smagssag hvornår en hund er
intelligent. Nogle hunde er gode til noget og andre til noget andet.
Jeg ved at Bullterrieren har mange af de samme egenskaber som Staffen
da de jo kommer fra samme avl"Bull and Terrier"Jeg ved at de er
utroligt gode til børn og mennesker gennerelt, og det er der mange der
sætter pris på! og jeg syntes da at det er intelligent at en hund
forstår at omgås børn og mennesker på den måde som de gør, og som man
kun kan sætte sig ind i hvis man har haft en boende. Og ja jeg syntes
også at de er søde selvom de har et specielt udseende, jeg har flere
gange tænkt på at købe en Bull terrier-tæve til min Staff, tæverne
eller ial fald alle dem jeg har mødt har kunne lege med alle hunde
også andre tæver, og det har jeg været ret imponeret over ,og ville
også være en betingelse for mig hvis jeg skulle have en til hund, da
jeg mener at det vil blive for kedeligt hvis jeg skulle have 2 hunde
der ikke kunne med eget køn , for så kunne jeg jo aldrig slippe dem
hvis man var ude med dem på samme tid, så ville det blive for
kompliceret men det er en hel anden historie men ingen tvivl om at
de er en overglad hund. Og om folk syntes de er grimme ville jeg være
fuldstændig ligeglad med, jeg har intet at skulle bevise med en flot
hund , alle kan da gå ud og købe en flot hvid "slædehund" eller hvad
man nu syntes at er flot. Hvis man har det godt med sig selv vil man
da være ligeglad om andre syntes at ens hund er grim, det nemmeste i
verden er jo at kritisere andres udseende ! Og man kan nok hurtigt
finde skønhedsfejl på dem der kunne finde på at kritisere ens hunds
udseende. Jeg har kun en gang været ude for at en af mine venners mor
sagde at min hund var grim, så sagde jeg bare "med et smil på læben",
han ville nok sige det samme om dig hvis han kunne tale
klappede hun i

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 12-03-03 10:54

> [...]
> nye danske lovforslag fremfor tendenserne i f.eks. Norge. Artiklen bliver
> højst sandsynligt ikke offentliggjort for andre end min klasse på

Hejsa Trine

jeg fandt dette link på en adfærdsside om de hunde der giver problemer eller
som der står de ejer der er skyld i problemerne, måske kan du burge det
http://www.hundeskolentrofast.dk/hundefakta/adfaerd/kamphunde.htm
MVH Sanne

Fra : skingur

Dato : 18-03-03 19:52

Hej...så fik jeg da overbevist mig selv HELT om at bullterrieren er både
smuk og klog. Så skal jeg bare have overbevist gemalen, der synes det er
verdens grimmeste hund!!!!!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 18-03-03 23:01

"skingur" skrev d. 18-03-03 19:52 dette indlæg :
> [...]
både
> smuk og klog. Så skal jeg bare have overbevist gemalen, der synes det

og jeg understreger... bullterrier, ikke pitbull !!!!!!!!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-03-03 11:23

Det er måske en mandeting - jeg er i hvert fald enig?!?

/Kim

Fra : Therese

Dato : 19-03-03 20:59

"Kim Vestergaard Hornbech" skrev
>Det er måske en mandeting - jeg er i hvert fald enig?!?

Det tror jeg ikke, for jeg synes også den er forfærdentlig grim
--
Mange hilsner
Therese