fokus på inputfelt
Fra : Leonard

Dato : 10-03-03 16:15

Hvad skal der til i denne kode for at der er fokus på det første felt
i formen, altså "bruger":
<form action="validate_login.phtml" method="post" name="login">
</form>
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-03-03 16:28

Leonard <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> writes:

> Hvad skal der til i denne kode for at der er fokus på det første felt
> i formen, altså "bruger":
> <form action="validate_login.phtml" method="post" name="login">
> </form>

Tilføj noget javascript, f.eks. i body.onload:

/L

Fra : Leonard

Dato : 10-03-03 18:18

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote:

Og det virker fint, men kan det placeres andre steder end i <body>?

Jeg har nogle sider, der includes serverside, og i dem er <body> det
samme på alle sider, og form, felt osv. kan jo hedde noget andet.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-03-03 20:58

Leonard <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> writes:

> Og det virker fint, men kan det placeres andre steder end i <body>?

Sagtens. Jeg foretrækker selv onload-handleren, fordi når den bliver
kørt, så er jeg sikker på at hele siden er loadet. Man kunne sikkert
også blot tilføje et
<script type="text/javascript">
document.forms['login'].elements['bruger'].focus()
</script>
et andet sted på siden, bare det er efter login-formen.

/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-03-03 20:45

> [...]

document.forms['login'].elements['bruger'].focus()
</script>
et andet sted på siden, bare det er efter login-formen.

POST