Visning af siden
Fra : Tommy Hasen

Dato : 10-03-03 14:21

Hej
Jeg et træls probem, min hjemmeside vises ikke som den skal på min computer.
På siden under emblemer - click here, kan i se hvordan jeg ser siden.
Håber noget kan hjælpe mig.

Vh
Tommy
http://medlem.jubii.dk/militarycollector/index.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 14:57

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev :

>Jeg et træls probem, min hjemmeside vises ikke som den skal på min computer.

Hvis det er fordi folk ikke ser siden med den font, du har
angivet, så skyldes det at de ikke har fonten på deres computer.

Og den font du angiver, Luftwaffe, tvivler jeg på at der er
mange der har.

Det kan du ikke gøre noget ved, kun ved at lave teksten som
grafik.

Hvis det er en font, der må distribueres, så kan du da godt lægge
den til download.

Om du så får nogen til at downloade og installere den for at se
siden, som du ønsker det, tvivler jeg på.

Fra : Tommy Hasen

Dato : 10-03-03 15:03

> Hvis det er fordi folk ikke ser siden med den font, du har
> angivet, så skyldes det at de ikke har fonten på deres computer.

Problemet er at teksten står ikke samme sted, hvis du ser billede fra min
computer, står teksten meget rodet. Nogle af siderne ser jeg "rigtigt"

Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 15:24

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev :

>Problemet er at teksten står ikke samme sted, hvis du ser billede fra min
>computer, står teksten meget rodet. Nogle af siderne ser jeg "rigtigt"

Det skyldes din måde at opbygge siderne på.
Når du bruger &nbsp; (mellemrum) til at sætte afstanden på
teksten med, så vil det kun se pænt ud i en størrelse vindue.

Hvis du vil slippe nogenlunde nemt over det, så smid billeder og
tekst ind i en tabel, med billederne i de øverste celler og tekst
i celler nedenunder.

Fra : Tommy Hasen

Dato : 10-03-03 18:48

> Det skyldes din måde at opbygge siderne på.
> Når du bruger &nbsp; (mellemrum) til at sætte afstanden på
> teksten med, så vil det kun se pænt ud i en størrelse vindue.

Jeg har meget sært ved at forstå det skulle være problemet, på en computer
med en skærm magen til min, og med samme skærmopløsning ser det fint ud. Kan
det ikke være i selve Win Xp jeg skal ændre et eller andet ?

> Hvis du vil slippe nogenlunde nemt over det, så smid billeder og
> tekst ind i en tabel, med billederne i de øverste celler og tekst
> i celler nedenunder.

Så er du nød til at fortælle mig hvordan jeg gør dem gennemsigtige, så de
ikke kan ses når siden uploades. Jeg kan ikke finde den funktion.

Tommy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 19:30

> [...]

>med en skærm magen til min, og med samme skærmopløsning ser det fint ud. Kan
>det ikke være i selve Win Xp jeg skal ændre et eller andet ?

Tjah, når jeg siden i i et vindue på 1280*1024, så er teksten
fin, formindsker jeg vinduet, så rykker teksten sig selvfølgelig,
for hver &nbsp; svarer jo til et tegn og browseren kan ikke se
forskel om det er et bogstav eller mellemrum.

Hvorfor der er forskel i samme opløsning kan skyldes at man i
browseren har sat forskellig tekststørrelse i Vis =>
tekststørrelse.

>Så er du nød til at fortælle mig hvordan jeg gør dem gennemsigtige, så de
>ikke kan ses når siden uploades. Jeg kan ikke finde den funktion.

Jeg er ikke med på hvad du mener.
Normalt ville man da ikke kunne se tabellen i browseren,
medmindre man sætter en border på, men for en sikkerheds skyld
kan du da sætte borderen til 0.

Fra : Tommy Hasen

Dato : 10-03-03 19:59

> Hvorfor der er forskel i samme opløsning kan skyldes at man i
> browseren har sat forskellig tekststørrelse i Vis =>
> tekststørrelse.

Størrelsen skulle ændres fra større til mellem. Alt det bøvl, for så lidt

Tak for hjælpen
Tommy