Modprobe spørgsmål
Fra : mbi

Dato : 13-03-01 12:13

Det er måske lidt dumt, men alligevel:
Jeg kan få min USB scanner til at virke fint når jeg skriver:
modprobe usb-uhci
modprobe scanner
Hvordan får jeg disse linier automatisk ved hver boot?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-03-01 17:33

mbi <sletmig_mbi@dr.dk> writes:

> [...]
> modprobe usb-uhci
> modprobe scanner
> Hvordan får jeg disse linier automatisk ved hver boot?
Du har ikke skrvet hvilken distribution du har, men i Redhat kan du
skrive kommandoerne i filen /etc/rc.d/rc.modules. Den findes sikkert
ikke, så du skal oprette den.

Karsten Jensen

Fra : mbi

Dato : 14-03-01 09:45

> Du har ikke skrvet hvilken distribution du har, men i Redhat kan du
> skrive kommandoerne i filen /etc/rc.d/rc.modules. Den findes sikkert
> ikke, så du skal oprette den.
>
> Karsten Jensen

Det er RH7.0. Hvad skal der så stå i den fil? Bare modprobe usb-uhci?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-03-01 18:28

"mbi" <*NOSPAM*mbi@dr.dk> writes:

> Det er RH7.0. Hvad skal der så stå i den fil? Bare modprobe usb-uhci?
Der skal stå de samme kommandoer, som du skrev på kommandolinien for
at få det til at virke. Min version af Redhat er 6.1, så check lige
efter i /etc/rc.d/rc.sysinit om der findes en linie som denne:

if [ -f /etc/rc.d/rc.modules ]; then
   /etc/rc.d/rc.modules
fi
Hvis der ikke gør, kan du loade modulet sidst i /etc/rc.d/rc.local

Karsten Jensen

Fra : mbi

Dato : 14-03-01 22:47

> [...]
> /etc/rc.d/rc.modules
> fi
> Hvis der ikke gør, kan du loade modulet sidst i /etc/rc.d/rc.local

Takker...