Hvad går der galt ?
Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 17:42

Hej NG´

Hvad går der galt for mig, når jeg kopierer et script og sætter det ind i
FP2000 så er det som om at der kommer nogle eksta tegn mm. med ind ??
og når man nu ikke er en haj til det her kodning kan det godt tage lidt tid
at få det rettet.
Har I nogle kloge ord (det plejer I )

Bent Andersen
www.seritex.dk
www.t-shirtshop.dk

Fra : Per Ahm

Dato : 09-03-03 19:31

"Bent Andersen" <Seritex@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad går der galt for mig, når jeg kopierer et script og sætter det ind i
> FP2000 så er det som om at der kommer nogle eksta tegn mm. med ind ??

kopier kildekoden - og sæt den ind i en teksteditor først - notepad
(notesblok) kan gøre det. Kopier derefter kildekoden fra din teksteditor og
sæt den ind i Frontpage.

Følg ellers debatten om samme emne, af 15.02.2003 - i denne gruppe. Under
navnet Kopiere HTML-kode.

--
Per Ahm - www.perahm.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-03-03 19:56

virker lidt besværligt - benyt html-boksen i Frontpage og sæt ind direkte.
--
ahw

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 20:12

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> virker lidt besværligt - benyt html-boksen i Frontpage og sæt ind
direkte.

Det er netop i htmlboxen at det går galt

Bent

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-03-03 20:17

> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> direkte.
>
> Det er netop i htmlboxen at det går galt

hvad er det for tegn, der går galt? Hvordan ser de ud?

--
ahw

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 20:22

> [...]
>
> "Bent Andersen" <Seritex@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er det for tegn, der går galt? Hvordan ser de ud?

blandt andet tag'gene < og > fremtræder som &lt og &gt; men jeg har lige
læst dine og Per's kommentarer fra 150203, har dog ikke haft tid til at
afprøve det endnu ....

I'll be back

Bent

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-03-03 20:27

jeg har kun Fp2002 - og hvis jeg benytter denne html-boks fremstår de
berørte tags som de skal.
skriver jeg dem ind i html-området, ændres de heller ikke. Kun hvis jeg
kopierer dem, tolker FP dem som om jeg vil skrive < og > i stedet for
tag-tegn. Med andre ord: FP tror øjensynlig at der er tale om matematiske
tegn fremfor tags.
Hvorfor det sker kan Jens Peter Karlsen måske svare på?
--
ahw

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 20:48

Jeg tror der er noget jeg har misforstået ...

> jeg har kun Fp2002 - og hvis jeg benytter denne html-boks fremstår de
> berørte tags som de skal.

Jeg troede at Html-boxen og html-området var det samme.

> [...]
> kopierer dem, tolker FP dem som om jeg vil skrive < og > i stedet for
> tag-tegn. Med andre ord: FP tror øjensynlig at der er tale om matematiske

AHAAA

> Hvorfor det sker kan Jens Peter Karlsen måske svare på?

Venter spændt på et svar ...

Bent

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-03-03 14:46

FP's default er at paste som tekst der skal vises på siden. Derfor
sker konverteringen.
Brug i stedet paste special i normal view og vælg "Treat as HTML".

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-03-03 16:40

Ja, naturligvis er det forklaringen - ærgerligt at jeg ikke selv tænkte på
det.

tak!

--
ahw

Fra : Bent Andersen

Dato : 11-03-03 00:06

> FP's default er at paste som tekst der skal vises på siden. Derfor
> sker konverteringen.
> Brug i stedet paste special i normal view og vælg "Treat as HTML".

Dælme godt gået, Jens Peter! Tak.

mvh
Bent

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 20:26

Fra indlæg af 150203:

> Hej Arne!
>
> Hvor finder du denne defult indstilling!

funktioner -sideindstillinger -html-kilde - prik i: behold eksisterende
html-koder
--
ahw
-----------

Prikken VAR sat i minFP

Bent

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-03-03 20:28

Benytter du dig af FP2000? Ellers jf. mit svar til dig tidligere i dag.
--
ahw

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-03-03 20:43

> Benytter du dig af FP2000? Ellers jf. mit svar til dig tidligere i dag.
> --

Ja, jeg bruger FP 2000