Lineskift for meget i TRichEdit
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 08:34

Hej,
Jeg har en TRichEdit(RE'en) som jeg adder stringe til via en funktion, dvs
jeg
tilføjer dem ikke direkte ved at indtaste dem i RE'en.

Mit problem er at der kommer et mellemrum for neden, altså efter den nyeste
tekst.
Da RE'en åbenbart via lines.add laver en "tilføj txt + #13#10", er der
en mulighed for at undgå den ekstra linie, da RE'en er readonly?

Jeg kunne lave en ...

if RE.Text<>'' then txt:=#13#10+txt;
RE.text:=RE.text+txt;

.....meeeen, må siges at være noget tumpet. Og virker endda heller ikke
da diverse settings på hver linie ryger sig en tur som f.eks. color/font .

mvh
Nikolaj Rasmussen

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-03-03 12:28

"Nikolaj Rasmussen" <sjakal(AT)lite.dk> wrote in message
> [...]
>
> ....meeeen, må siges at være noget tumpet. Og virker endda heller ikke
> da diverse settings på hver linie ryger sig en tur som f.eks. color/font .

Kan du bruge RE.Seltext := 'Indsæt denne tekst';

Ulrik

Fra : Toke Herkild

Dato : 24-03-03 00:19

Nikolaj Rasmussen wrote:
> [...]
>
> ....meeeen, må siges at være noget tumpet. Og virker endda heller ikke
> da diverse settings på hver linie ryger sig en tur som f.eks. color/font .

Hej Nikolaj,

Det ser ud til at du vil smide en linie ind i bunden af RE'en hver gang
du redigere. Prøv følgende:

procedure BlaBla;
Var
i : Integer;
Begin
i := Re.Lines.count-1;
If Re.Lines[i] := '' Then
Re.Lines[i] := Text
else
Re.Lines.Add(text);
end;

Det her virker måske ikke lige fra hånden men det sku' være tæt på :)

MVH
Toke Herkild.