hjæææælpppp
Fra : sarac

Dato : 09-03-03 03:34

hejsa,......

er det muligt at 3 personer på samme tid har adgang til en fil i f.eks.
acces og også har skrive/rette/ændre rettigheder således at det en laver kan
ses på den anden brugers maskine? I givet fald, hvilket program skal så
bruges?
Det jeg ønsker er at 3 forskllige personer får adgang til samme database
således at de kan se hvad den anden har lavet/ændret i databasen for at
slippe for at de laver samme arbejde 3 gange.
nogen ideer?

derudover så har jeg følgende problem: Vi henter post fra tdc's server på 3
forsklelige maskiner, det vi ønsker er at når en mail er læst på en maskine,
så skal den også markere det som læst på de 2 andre. Dette skal forgå
simultant. ER der noget software der kan det? har hørt om novells
mailprogram kan det gøre dette?

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-03-03 16:15

"sarac" <sarac@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> så skal den også markere det som læst på de 2 andre. Dette skal forgå
> simultant. ER der noget software der kan det? har hørt om novells

Hvis du benytter en server der understytter IMAP protokollen
kan dette godt lade sig gøre.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider