Korsbåndsskade
Fra : Karin

Dato : 09-03-03 01:33

Hej!

Min hund blev i september opereret for en korsbåndsskade i det ene
bagben. Hvis nogen her på listen har erfaringer med korsbåndsskader vil
jeg blive meget glad hvis I vil fortælle om dem (f.eks. hvor lang tid
gik der før hunden var helt ok igen, har I gjort noget særligt for at
genoptræne hunden o.s.v)

Venlig hilsen
Karin

Fra : vikingbanden@tdcadsl~

Dato : 10-03-03 07:28

Karin <diversepost@get2net.dk> skrev:
>Hej!

> [...]

Hej Karin!!!!

Det gør mig ondt at høre at din hund er blevet korsbåndsopereret,
men der sker jo nogen skader en gang imellem.

Den hund jeg har haft der også blev opereret, var en Newfoundland,
en stor tung hund, hun var i bur de første 8 uger efter
operationen,og var kun ude af buret når hun skulle bæres ud og
gøre sig ren, det skulle gøres så hurtigt som muligt og så tilbage
i buret, efter total burro kommer en langsom genoptræning, med
korte ture i snor, og ud af buret og spise og drikke, men ellers
sover og hviler man i buret, efter yderlige 4-6 uger må man meget
gerne gå til svømning med hunden, der kan man ikke overbelaste
knæet, men det hjælper også på konditionen som naturligvis er helt
i bund efter 12-14 uger i næsten helt ro, der går nemt 10-12 uger
med at komme tilbage i kondition og få muskler igen, man kan gøre
det når man går tur med dem at man går i 8 taller det styrker
benmusklerne meget.
Jeg håber du kan bruge dette til noget.

Marianne