CE
Fra : vest

Dato : 09-03-03 00:20

Hej NG.

Ved godt at dette ikke er den rigtige gruppe, men ved at i også sidder og
roder med dette.

Jeg skal for aller første gang til at rode med CE mærkning. Er der nogen
der ved noget om det, og som evt. har et eks. på hvordan det skal se ud.

I mit tilfælde er det et transportbånd det drejer sig om.

Mvh. Søren

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 09-03-03 01:09

Hej

Kontakt Jysk Teknologisk i Århus eller tilsvarende.
JT er utroligt informative og venlige mennesker, har rigtig gode erfaringer
med dem, kontakt dem.
Og selve CE-mærket har en helt fast grafisk definition, men det er altså
ikke "bare lige" at sætte et klistermærke på transportbåndet. Det er under
ansvar ( bl.a. maskindirektivet ! ) , så hav dokumentationen i orden inden
du/i gør det.

Mvh
Lars Nielsen

PS:
I dk.binaer har jeg lagt en zip-fil "ce.zip" og samme header med en DWG og
en DXF af et CE-mærke i korrekt format. Men der er altså regler for
størrelsen af det, så gør lige som jeg skrev ovenover.

Fra : jesper m

Dato : 09-03-03 14:43

Hej.

Her er lige en god side som du kan bruge mens du arbejder med ce.
http://www.maskinsikkerhed.dk/old/

Jeg har selv brugt den en del under ce-mærkning efter maskindirektivet mens
jeg ikke havde kendskab til det.

Hvis du kører helt i stå kan du maile til mig privat og jeg kan evt. hjælpe
dig videre ellers kender jeg en som underviser i ce og som gerne vil svare
på lidt spørgsmål ind imellem.

Men husk at "mappen på kontoret" skal sikre dig den da du sidder i retten,
så sørg for at få det udarbejdet rigtigt.

Jesper.