LU?
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-03-03 22:22

      Halløj :)

   En veninde og jeg sad og kiggede hestenettet.dk igennem her
den anden dag da hun skal af med nogle af sine heste - både salg og
udlån og faldt der over en "LU-hest" - hvilket avlsforbund er det lige
LU er? :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : MAIKEN.N

Dato : 08-03-03 23:30

Hej Trine.

En LU hest kan være meget forskelligt bl.a.
1 hest uden papir med med konkurrencepas.
1 hoppe som ikke har papirer, som er ifolet ved en kåret hingst.
1 hest hvor mor og far ikke er kåret i samme avlsforbund.
1 hest hvor far er kåret men mor ikke er det.

Hilsen Maiken.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 09-03-03 07:29

On Sat, 8 Mar 2003 23:30:25 +0100, "MAIKEN.N"
<maiken@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

      Hej Maiken :)

> [...]
>1 hest hvor mor og far ikke er kåret i samme avlsforbund.
>1 hest hvor far er kåret men mor ikke er det.

   Det vil altså sige at man er nødt til at tage ud for at se
dyret for at vide hvad der gemmer sig bag betegnelsen? Tak for svaret
=)

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 09-03-03 08:55

"MAIKEN.N" <maiken@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>1 hoppe som ikke har papirer, som er ifolet ved en kåret hingst.

Hm..! Hvad så med afkommet?

Jeg ku godt li at vide hvordan føllet får papirer!
Den aktuelle situation er en fuldblod hoppe uden papirer med en
paint-hingst. Måske en mærkelig blanding, men alligevel!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-03-03 16:16

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Hm..! Hvad så med afkommet?

Det samme spørgsmål slog mig

> Jeg ku godt li at vide hvordan føllet får papirer!
> Den aktuelle situation er en fuldblod hoppe uden papirer med en
> paint-hingst. Måske en mærkelig blanding, men alligevel!

Det er skam ingen mærkelig blanding, dem er der en del af.
Føllet kan nemlig registreres som paint hvis moderen er paint (selvfølgelig)
samt quarter eller fuldblod, og i øvrigt er broget.
Synd du ikke har papirer på din fuldblod.

Venlig hilsen
Søren Nielsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 11-03-03 20:04

"Søren Nielsen" <notsweetline@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>samt quarter eller fuldblod, og i øvrigt er broget.
>Synd du ikke har papirer på din fuldblod.

Damn...! Men er der ikke noget om at såremt føllet se sådan og sådan
ud, så kan det "kåres" til at være paint? Hvis ja, hvordan foregår
sådan noget?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-03-03 16:06

> Damn...! Men er der ikke noget om at såremt føllet se sådan og sådan
> ud, så kan det "kåres" til at være paint? Hvis ja, hvordan foregår
> sådan noget?

Ikke paint men måske pinto, det har jeg ikke så meget forstand på, men det
er der andre der har :

http://81.19.231.226/forum/13/6669/6639/

Venlig hilsen
Søren Nielsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-03-03 08:53

"Søren Nielsen" <notsweetline@post.tele.dk> wrote:

>Ikke paint men måske pinto, det har jeg ikke så meget forstand på, men det
>er der andre der har :
>
>http://81.19.231.226/forum/13/6669/6639/

Tak for linket. Det var vel nok en smøre som dem der har tålmodighed
kan blive kloge af. Jeg er blot endnu mere forvirret. Jeg tror at jeg
i stedet holder Emma langt væk fra brogede hingste og træner hende her
i foråret til at blive "bulderbasse" ligesom Ramses. Hun har nemlig
dejligt "løse" ben. )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : skingur

Dato : 08-03-03 23:38

"Trine Stubbe Teglbjærg" skrev d. 08-03-03 22:22 dette indlæg :
> [...]
> den anden dag da hun skal af med nogle af sine heste - både salg og
> udlån og faldt der over en "LU-hest" - hvilket avlsforbund er det lige

lallede vallakker?

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-03-03 10:55

skingur wrote:

> lallede vallakker?

Et avlsforbund baseret på vallakker? Det er der da vist ikke rigtigt
fremtid i. :)

-dennis

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-03-03 11:10

In article <3e6c6113$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Dennis Thrysøe wrote:

[klip]

> Et avlsforbund baseret på vallakker? Det er der da vist ikke rigtigt
> fremtid i. :)

cloning ?

JonB

Fra : skingur

Dato : 10-03-03 11:38

Thrysøe wrote:

> [klip]

> cloning ?
>

> JonB

Ja, og så slipper vi for inseminering m.m.

http://www.kandu.dk/