Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Kan ikke få større skrifttyper på skærmen
Fra : Steffen

Dato : 07-03-03 19:31

I menuen "Vis / Tekststørrelse" i IE6 har jeg valgt "Størst", men
skrifttyperne på de fleste websites har ikke ændret sig af den grund. F.eks.
har jeg på denne side http://tv.tv2.dk/tvuge/ prøvet at sætte tekststørrelse
fra "Mellem" op til "Størst", men det har ikke ændret noget. Det kan måske
ikke lade sig gøre?
Steffen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-03-03 20:22

Steffen wrote:

> I menuen "Vis / Tekststørrelse" i IE6 har jeg valgt "Størst", men
> skrifttyperne på de fleste websites har ikke ændret sig af den
> grund.

Det skyldes at designerne har sat skriftstørrelsen til noget specifikt
i stedet for at justere den relativt. Internet Explorer tillader ikke
skalering af specifikke størrelser vha. Vis-menuen.

Hvis du gerne vil være sikker på at kunne justere skriftstørrelsen, så
den passer til dig, kan du overveje at tage et kig på Opera.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 20:53

Steffen skrev:

> [...]
> at sætte tekststørrelse fra "Mellem" op til "Størst", men det har
> ikke ændret noget. Det kan måske ikke lade sig gøre?

En måde at gøre det på er at gå op i Tools > Internet Options >
Accessibility og placere et flueben i 'Ignore font sizes specified
on Web pages'. Det er ikke lige kønt på alle sider, men det giver
dig mulighed for selv at styre hvor stor teksten skal være.

Madsen.

Fra : Steffen

Dato : 07-03-03 21:40

Det lå i "Funktioner / Internetindstillinger / Generelt / Hjælp til
handicappede". Tak for hjælpen.
Steffen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-03 21:49

Steffen skrev:

> Det lå i "Funktioner / Internetindstillinger / Generelt / Hjælp til
> handicappede".

Det skal nok passe. Jeg kunne ikke lige huske hvad det hedder på
dansk da jeg pt. sidder ved en engelsk IE.

> Tak for hjælpen.

Velbekom.

Madsen.