Compiler direktiv - Dato til en label elle~
Fra : Esben Piltoft

Dato : 07-03-03 18:05

Et det muligt i delphi at få datoen + klokken (for compileringen) ind
i en label (eller lignende) ?? Evt. ved hjælp af et compiler direktiv
?

Problemet er at jeg (når jeg henter versions info fra .exe-filen) ikke
kan se hvilken dato programmet er lavet (kunne jo bare selv skrive det
i en konstant hver gang, men det bliver hurtigt irriterende). Og
datoen på .exe-filen kan jo være blevet ændret.

Eller findes der andre løsninger på problemet ?

Links eller anden info modtages gerne :)

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 08-03-03 01:36

"Esben Piltoft" <synonym@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Et det muligt i delphi at få datoen + klokken
> (for compileringen) ind i en label (eller lignende) ??
> Evt. ved hjælp af et compiler direktiv

Kan du ikke bruge Version Info under Project Options?

--
M.v.h.
Olav

Fra : Esben Piltoft

Dato : 08-03-03 11:18

> Kan du ikke bruge Version Info under Project Options?

Det er jo det jeg gør i dag. Men "1.05.0.8" er ikke lige så let at
forstå for en bruger som eks. "23-02-2003 14:53".
Og jeg er af den dovne type, så jeg vil helst undgå at skulle skrive
en dato ind i versions info hver gang jeg laver en ny kompilering.

Stod det til mig var "1.05.0.8" ganske dækkende, men jeg bestemmer
desværre ikke altid ;)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-03-03 14:22

Det kan f.eks. gøres ved at du i forbindelse med start (logon) opretter en
fil med følgende indhold:

const
start = "dato her"

Hvis filen hedder dato.inc, skal du i din kode have følgende linie et sted i
starten:

{$INC 'dato.inc'}

Nu kan du referere til konstanten start i dit program. Du skal selvfølgelig
lige lave et program først, som opretter filen dato.inc, men det skulle være
ret nemt. Ellers prøv at se på GExperts. Måske kan den klare den slags.

Hvis klokkeslettet også er et krav, har jeg ikke lige noget bud på en
løsning.

Fra : Esben Piltoft

Dato : 08-03-03 18:24

> [...]
> ret nemt. Ellers prøv at se på GExperts. Måske kan den klare den slags.

Ideen med dato.inc lyder til at være noget jeg kan bruge. Mange tak!
Og GExperts (http://www.gexperts.org) havde jeg aldrig set før, så tak
for den også :)

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 08-03-03 20:54

jeg fandt lige et komponent som sees som en løsning på problemet her:

http://www.delphispirit.com/getvcl.php?vclid=2098&rd=vcl/vcltools/proj/unite
d32.zip

..."Very useful unit which can also determine application`s EXE version
information that Delphi4 includes to it (i.e. Major, Minor, Release, Build
number)"..

M.V.H
Poul S.

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 08-03-03 20:56

og selvfølgelig med en broken link.. :( ja tak
HVOR ER DET DOG TYPISK. ..
når, undskyld..hier bist linket: