Sammentælling og fjern dubletter...
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 07-03-03 10:32

I en tabel/fsp har jeg et antal adresser med tilhørende postnumre.

Jeg vil gerne have en liste der viser, hvilke postnumre der er i tabellen
uden dubletter.
Og en sammentælling af, hvor mange gange et postnummer fremgår i tabellen.

Altså en rapport i retning af:

Total 14
---------------------

Er det muligt, evt. med et krydstab-fsp?

--

Mvh.

Steffen

Fra : Morten Guldager

Dato : 07-03-03 12:53

Fri, 07 Mar 2003 at 09:32 GMT Steffen Fog Sørensen wrote
> [...]
>
> Total 14
>
> Er det muligt, evt. med et krydstab-fsp?

Hvad med:

select postnummer,count(*) as antal
from adresser
group by postnummer;

Totalen tror jeg så så må lave som endnu en SQL, eller selv sumere
i dit program.

/Morten