Vi skal se på hundehvalp
Fra : Louise Viborg

Dato : 07-03-03 10:20

Hej
Vi skal ud og se på hundehvalpe, og så ville jjeg gerne høre om der er
nogen der har nogle forslag til spørgsmål der er gode at stille.
Vi har katte.

Venlig hilsen,
Louise & Jakob

Fra : Ann K.

Dato : 07-03-03 10:31

Hej Louise.
Øhhhh - hvilken race er der tale om???
Mange af jeres spm afhænger nemlig af dette... fx vil det være komplet
tosset at spørge mht pelspleje, hvis der er tale om korthårede hunde
*sss* og du finder sjældent en papillon, hvor opdrætteren vægter at
forældredyrene har klaret sig godt på markprøver....
Så fortæl lidt mere om, hvad I skal se på... så er det lettere at hjælpe

De fleste hunderacer (og blandinger) kan for øvrigt godt lære at leve
sammen med katte... især når der er tale om en lille, venligtindstillet
hvalp

Mvh Ann

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 07-03-03 11:02

Hej Louise

Vi har jo selv fået Max som er en bla. af Lbrador/golden og han trives fint
med kattene, langt de fleste lære det hurtigt, hvis man får dem som hvalp.

Du kan se ham her http://www.sacala.dk/Maxforside.htm
Det er lidt svært at vide hvad der skal spørges om da det afhænger af
racen/bl. ville høre lidt mere om hvad hvalpen var vant til, om den er
vokset op inde, om der er nogen ting de har opserveret som den ikek bryder
sig om, om den har fået orme/loppekur og i så fald hvornår, noget om
forældrene, ja, jeg kan blive ved

MVH
Gitte
http://www.sacala.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-03-03 14:08

Det er et kuld blandinger af Rottweiler og shæfer/labrador. Men vi går
og snakker om måske at få en ung eller voksen Golden Retriver. Sådan
en har jeg haft før, og jeg eeelsker bare den race. Man gør sig jo så
mange tanker og vi vil gerne være sikre på at det er den HELT RIGTIGE
hund vi vælger, både af hensyn til den, os og vores katte.
Det skal også være en god vagthund, da vi bor ude på landet, og jeg
bryder mig ikke rigtig om at være alene om aftenen, så vil det være
rart at have en hund hos sig

Venlig hilsen, Louise

Ps. Hvor ser Max dejlig ud, Gitte

Fra : Ann K.

Dato : 07-03-03 16:03

Hej Louise.
Hvis I evt kunne tænke jer en voksen hund, så prøv at gå lidt tilbage
her i gruppen... Indlægget "Vi skal af med vores hund :(((((" fra
d.4/3 - 03 indsendt af Bro...
Her søger man et godt nyt hjem til en han-labradorblanding (labrador /
engelsk setter) på 4 år, Højde omkring 66 cm og vægt ca 38 kg... Et
eller andet sted har Helle (= Bro) også lagt billeder, men jeg kan ikke
huske hvor...
Umiddelbart lyder det som en god hund... og hvis den har bare lidt af
vores Sif's temeperament (Sif er ½ labrador ½ collie / irsk setter), så
er det nok også alle tiders Onkel for kattene, voksne såvel som evt
killinger
Hunden befinder sig pt i Aalborg...

Bare lige noget at tænke over

Mvh Ann - der ellers intet kender til hverken hunden eller Bro!

Fra : Pwh

Dato : 07-03-03 19:49

Min egen Lab/schæfer blanding kommer fint
ud af det med min kat. Jeg tror at det er nemmest
hvis man har katten først og så får en hvalp bagefter.
Så skal katten nok sætte grænsen for hvad den
finder sig i.

Mvh Jens

Fra : Therese

Dato : 08-03-03 14:56

Hej Louise

Held og lykke med jeres valg. Jeg har skrevet lidt om vores overvejelser, da
vi kiggede på hund på min hjemmeside under Bernhard. Du kan gå ind og kigge,
hvis du har lyst.

--
Mange hilsner
Therese