Nyre donation, er der nogen der kan bruge ~
Fra : Brian Josefsen

Dato : 05-03-03 19:58

Jeg må desværre konstatere efter den store presse omtale der har været
i de seneste dage omkring nyre patienter der tager til udlandet og giver
op til en million kroner for en ny nyre, donereret fra folk der mangler
penge, at der ikke er nok nyre donorer i landet.

Så tænkte jeg, at hvis en person kan modtage en nyre fra en ægtefælle
(nyreforeningen.dk) så er der vel også nogen der kan bruge min ekstra
nyre. Hvor henvender jeg mig henne for at bortgive en nyre kvit og frit ?
Jeg er 22 år har aldrig fejlet noget udover dårlig ryg og ryger, men
villig til at lægge det på hylden hvis man til gengæld kan skænke liv til nogen.

Med venlig hilsen
Brian Josefsen
2200 København N.

Fra : lisbeth

Dato : 05-03-03 20:16

"Brian Josefsen" wrote>
> Så tænkte jeg, at hvis en person kan modtage en nyre fra en ægtefælle
> (nyreforeningen.dk) så er der vel også nogen der kan bruge min ekstra
> nyre. Hvor henvender jeg mig henne for at bortgive en nyre kvit og frit ?

Spørg din læge eller på hospitalet.

VH L

Fra : vibeke

Dato : 06-03-03 07:39

Hej

Det er en meget smuk tanke. Det kan du kun gøre, hvis et familiemedlem
mangler en nyre. Og såfremt I har samme vævstype, + du er sund og rask. Du
kan ikke donere til Palle på ventelisten desværre.

Meld dig så organdonor, på den måde, hvis uheldet er ude, kan du hjælpe.
Jeg er familie nyre transplanteret for 1 år siden, og det går super godt.
Det er mange år siden jeg har haft det så godt, det samme for min far.
vib

Fra : 9els

Dato : 07-03-03 15:02

Ih... Hvor er det dejligt med sådan en solstrålehistorie!!
Go´ da´,Vib
Bib.