Logon på MySql
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 05-03-03 19:06

Hej

Når jeg opretter en bruger med et password på, kan jeg ikke logge på med
denne bruger !

Er der nogen der har noget info om hvordan, man får oprette en bruger med
password, og hvordan man så logger på med denne bruger ?

Jeg bruger SQLyog som skal på MySql serveren !

--
Hilsen AHJ

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-03-03 09:10

Anders Holm Jensen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har noget info om hvordan, man får oprette en bruger med
> password, og hvordan man så logger på med denne bruger ?

Du skal huske at køre en:

FLUSH PRIVILEGES

efter du har oprettet brugeren

--
Henrik Hansen

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 06-03-03 15:12

"Henrik Hansen" <hhSPAM@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal huske at køre en:
>
> FLUSH PRIVILEGES
>
> efter du har oprettet brugeren

Så tro jeg at det er når jeg opretter brugeren, jeg gør nået forkert, eller
forstår det forkert ! Hvordan opretter man en bruger i en slavisk gennemgang
?
Jeg tro jeg har misforstået det med host ! For det er det den brokker sig
over nu !

Hilsen AHJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-03-03 15:34

On Thu, 06 Mar 2003 15:12:00 +0100, Anders Holm Jensen wrote:

> [...]
> i en slavisk gennemgang ?
> Jeg tro jeg har misforstået det med host ! For det er det den

Prøv at læse her. Det burde sætte dig i stand til at oprette en
database, og få oprettet brugere med adgang:

http://www.datanom.net:8080/web/learndb.html
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.