Kompileren i Delphi
Fra : Rune Simonsen

Dato : 05-03-03 18:49

Hej.

Er der nogen der ved noget om kompileren i Delphi eller kompilere
generelt?

Jeg vil gerne vide hvad kompileren gør hvis man har en masse
funktioner i sin kode, men kun kalder nogle af dem dvs. der er en
masse kode "til overs" som helt sikkert aldrig bliver kaldt.

Bliver den kode der er "til overs" kompileret og skrevet i exe-filen
eller er kompileren så smart, så den checker hvad der bliver kaldt og
så sørger for at det ikke havner i den endelige exe-fil?

På forhånd tak.

--

Rune Simonsen

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 05-03-03 19:05

hej der.......

Der bliver ikke genereret kode, som ikke bliver kaldt. Hvis du er
opmærksom, naar du compilere,vil du se at det kommer 'warnings' - det er
compileren der fortæller dig, at du har defineret en function ( eller
variabel) , som ikke bliver kaldet...(det kunne jo være en fejl).

Det er iøvrigt linkeren der generere koden, men det er en detalie....

/Finn

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 08-03-03 17:56

"Finn Bindeballe" <FinnB@Post6.Tele.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> compileren der fortæller dig, at du har defineret en function ( eller
> variabel) , som ikke bliver kaldet...(det kunne jo være en fejl).

hej Finn,
må jeg spørge, hvis det er rigtig det du siger at compileren smider
unødvendig code ud, hvorfor falder programmets størrelse hvis man fjerner
nogle (eller alle) moduler i uses. Som jeg har har fået forklaring på det,
når man inkluderer et modul, vil alle procedurer og variabler blive koblet
til project (og i exe),
?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-03-03 12:08

"Paul S. Sørensen" <pss@radiohorsens.dk> wrote in message
> [...]
det,
> når man inkluderer et modul, vil alle procedurer og variabler blive

Hvis de unødvendige units har en "initialization" sektion, så vil den
kode altid blive inkluderet (og kaldt) uanset om du anvender nogle
funktioner fra det unit. Derfor kan du også se, at programmets størrelse
falder hvis du fjerner et unit.