Tørre fingerspidser.
Fra : Zippedyr

Dato : 05-03-03 08:25

Hej.

Mine fingerspidser har hud som borrer, som revner ned til føletrådene hele
tiden.

Jeg beskytter med med bomuldshandsker, når jeg skriver på computer og tynde
gummihandsker, når jeg ordner kartofler o.lign., da hudlægen kalder det
vandeksem.

Jeg har fået noget Cortisonsalve, som jeg skal bruge nogle gange om ugen, og
eller skal jeg bruge fede håndcremer.

Jeg har efterhånden haft problemerne i et par år, og jeg har ikke haft nogen
bedring, - kun i nogle dage, når jeg har været hos hudlægen og fået noget,
han kalder "Boogey".

Hudlægen har ikke flere bud, og da jeg er blind, har jeg meget brug for, at
mine fingre fungerer godt.

Har andre haft lignende erfaringer og fundet de vises sten?

M.v.h. Bente.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 05-03-03 16:16

On Wed, 5 Mar 2003 08:24:51 +0100, "Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk>
wrote:

>Mine fingerspidser har hud som borrer, som revner ned til føletrådene hele
>tiden.

Generelt finder jeg at man skal skifte fugtighedscreme engang
imellem,d a huden vænner sig til det.

Dernæst vil jeg anbefale Epaderm når man direkte har sprækker eller
meget tørrer fingrer. Det er vaseline der er gjort vandopløselig og
noget meget fedtet stads. Men det hjælper når man smører det på 4-6
gange om dagen. Det er i håndkøb og en bøtte koster ca. 80 kr.

Men på mange apoteker skal man insistere på at de har det, og de skal
slå op på skærmen før de finder ud af hvor det står hende

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brian

Dato : 06-03-03 18:23

Hej Bente

Jeg kan måske hjælpe dig med en håndcreme, hvis den ikke hjælper dig så får
du alle pengene tilbage indenfor 90 dage. Men jeg er meget overbevist om at
den kan hjælpe.
Send en mail. Så kontakter jeg dig
mail adresse ronberg@hardworking.dk

mvh
Brian

Fra : Miss T

Dato : 19-04-03 16:30

> [...]
at
> mine fingre fungerer godt.
>
> Har andre haft lignende erfaringer og fundet de vises sten?

Du kan prøve at spørge om du kan få noget der hedder en zip zoc på dine
fingerspidser. Det er en slags bandage med zinksalve i, det der er så godt
ved det er at de får ro samtidig med at de får en god og helende creme. Jeg
har haft rigtig stor succes med det på arme og ben. Du skal have det på i en
uge, tjekkes på hospitalet eller hudlægen og derefter have det på en uge
mere. Jeg håber at det vil hjælpe, og lad mig endelig hører om dit resultat.

/miss T