Mediaplayer, gemme.
Fra : Jam

Dato : 04-03-03 08:08

Hej Gruppe

Jeg har lavet en lille mediaplayer (dtWaveAudio), hvor jeg kan optage fra
line/mike ind. Jeg kan også hente WAV filer ind og afspille dem.:

MediaPlayer1.Filename := OpenDialog1.Filename;
MediaPlayer1.Open;

Det virker fint, men hvordan gemmer jeg noget jeg har optaget:

SaveDialog1.FileName:='*.wav';
if saveDialog1.Execute then
begin
?
end;

mvh
Jan

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 04-03-03 23:40

"Jam" <jam@odont.ku.dk> wrote in message
> [...]
>
> MediaPlayer1.Filename := OpenDialog1.Filename;
> MediaPlayer1.Open;
>
> Det virker fint, men hvordan gemmer jeg noget jeg har optaget:

MediaPlayer1.Save ?

Jeg har aldrig lavet noget lignende, men det ser da ud til at være den du
skal bruge.

Mvh.
Simon

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 05-03-03 16:40

"Simon Hiort-Lorenzen" <none@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jam" <jam@odont.ku.dk> wrote in message

> MediaPlayer1.Save ?
media player har ikke funktioner til redigering af lyd og derfor der er
ingen grund til at lave funionen "save".
Hvis du er ud efter konvertere wav = mp3 så skal du bruge en codec - det kan
være dll fil som har acces funktioner "open file", "fileformat",
"savefileas" ... Som eksempel kan henvises komerciel project Xaudio:
www.xaudio.com som lige nu er ikke tilgængelig p.g.a. rettigheder men hvis
du spørger i forumer eller her i nyhedsgrupper så er der sikkert nogen der
har den.

.... eller freeware:

http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d20free/mp3play.zip MP3 Blade Encoder
Component 1.0

Du kan også kigge på en Delphi komponent

signaldisplay.zip

som indeholer alle grundleggende principper til at arbejde med Audio Stream.
håber der er nok
mvh.
poul s

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 05-03-03 16:43

sorry... linket kom ikke med, prøver igen:

Signal Display:

http://www.com-n-sense.com/FtpRoot/SignalDisplay.zip

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 05-03-03 22:11

"Paul S. Sørensen" <pss@radiohorsens.dk> wrote in message

> media player har ikke funktioner til redigering af lyd og derfor der er
> ingen grund til at lave funionen "save".

Men der er funktion til at optage så vidt jeg har forstået. Så må save da
være yderst nyttig.

> [...]
> du spørger i forumer eller her i nyhedsgrupper så er der sikkert nogen der

Jeg tror ikke man må lave en mp3 encoder uden at betale til dem der har
patent på mp3 metoden. Det er i hvert fald klogt lige at undersøge det inden
man kaster sig ud i en hel masse.

Simon

Fra : Jam

Dato : 06-03-03 13:20

> [...]
>
> Jeg tror ikke man må lave en mp3 encoder uden at betale til dem der har
> patent på mp3 metoden. Det er i hvert fald klogt lige at undersøge det

Hej Begge

Først, det er ikke MP3, men kun wav jer er intereseret i. Men ellers tak for
de kommentarer jeg har fået, samt de links i skrev. Jeg har læst en masse,
og kommet frem til at få det til at virke, ved at læse disse.
Måden det virker på er, at jeg opretter en lille *.wav fil med windows
lydoptager. Så hurtigt jeg kan trykke på record og stop. Så får jeg de
oplysninger i filen, som åbenbart mangler når man selv opretter en fil.
Denne henter jeg så ind og arbejder på med mediaplayer, og gemmer, og den
indeholder så det jeg optager. Lindt kluntet måde, men kan bruges, da det
kun er relativt få indspilninger der skal bruges.
Tak
Mange hilsener
Jan

Fra : Jam

Dato : 05-03-03 11:00

Hej Simon

Tak for dit svar, jeg har selv set den komando, men hvordan skal det
skrives i den linie. (så det virker).

Mediaplayer1.save ????????

mvh
Jan

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 06-03-03 00:14

> Hej Simon
>
> Tak for dit svar, jeg har selv set den komando, men hvordan skal det
> skrives i den linie. (så det virker).
>
> Mediaplayer1.save ????????

Tjah, i hjælpen står det som om man skal sætte filename propertien og så
bare køre save proceduren.

Jeg googlede lidt og fandt den her artikel som jeg lige skimmede. Jeg
forstår det sådan at der faktisk er en fejl i tmediaplayer, der gør at det
ikke kan lade sig gøre. Du kan jo prøve at læse den:
http://www.cpcug.org/user/clemenzi/technical/Languages/MultiMedia.htm

Men som sagt har jeg aldrig rigtig brugt den komponent, så jeg ved ikke
hvordan den virker.

Simon