Redigere tekst på en side - det er loadet ~
Fra : :o\)

Dato : 03-03-03 20:07

Hej NG

Hvordan kan man få et javascript til at tilføje/fjerne/ændre tekst på en
html-side, der allerede er loadet ind i browseren?

Det skal (helst) virke i flere browsere end IE!
Alle eksempler jeg kan finde på nettet kan virker kun med IE.

/ Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-03 22:17

skrev:

> Hvordan kan man få et javascript til at tilføje/fjerne/ændre
> tekst på en html-side, der allerede er loadet ind i browseren?

Prøv at kigge på siden her: <http://www.xs4all.nl/~ppk/js/>
(specielt til dit formål skal du nok kigge under
<http://www.xs4all.nl/~ppk/js/layerwrite.html>, men der er mange
gode scripts på siden - og det er beskrevet hvilke browsere der
understøtter hver enkelt script.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : :o\)

Dato : 04-03-03 23:37

> til dit formål skal du nok kigge under
> <http://www.xs4all.nl/~ppk/js/layerwrite.html>, men der er mange
> gode scripts på siden - og det er beskrevet hvilke browsere der
> understøtter hver enkelt script.

Så vidt jeg kan se, at kræver det, at jeg indfører nogle layers på siden.
Det er vist ik så praktisk i mit tilfælde.
Men jeg tror jeg kan løse situationen ved at indsætte nogle skjulte
tekstbokse. (Give dem samme baggrundsfarve som siden, og ingen ramme) Så kan
jeg let skifte teksten ud løbende via javascript.

/ Ole

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-03 23:54

skrev:

> Så vidt jeg kan se, at kræver det, at jeg indfører nogle
> layers på siden

Nej, layers er kun nødvendigt hvis du vil understøtte NS4.
--
Jens Gyldenkærne Clausen