Haltehest.
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-03-03 17:27

      Hej

   Æv æv æv. Nu er "min" lille prusser blevet halt - lige som jeg
ellers ville få rigtigt meget tid til at ride på ham nu jeg er
arbejdsløs. Han vil kun støtte på tåen på højre bagben :( Han skal ha
dyrlæge i morgen og så må jeg jo se hvad han siger til det - desværre
kan jeg bare ikke sige mig fri af en fornemmelse af at han aldrig blir
ordentligt gående igen :((

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-03-03 17:48

On Mon, 03 Mar 2003 17:26:45 +0100, Trine Stubbe Teglbjærg
<snoe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>dyrlæge i morgen og så må jeg jo se hvad han siger til det - desværre
>kan jeg bare ikke sige mig fri af en fornemmelse af at han aldrig blir

   Det viser sig da også at det er lidt et under at han ikke har
lagt sig med alle 4 stænger i vejret med en massiv infektion :(
Et 3 cm langt stykke barkflis havde boret sig op i hoven på ham -
sådan at det stort set ikke var til at se. Og så vidt jeg kan beregne
har det siddet der siden i lørdags! Og han har først fået dyrlæge i
dag :( Lykkeligvis har han hverken fået betændelse i det eller noget -
men det er satme mere held end forstand ....

Fra : Anet

Dato : 04-03-03 18:53

> [...]
> dag :( Lykkeligvis har han hverken fået betændelse i det eller noget -
> men det er satme mere held end forstand ....

Hej Trine

Du har vist været rigtig heldig må jeg sige at du fik opdaget det som forårsagede haltheden inden der gik betændelse i også.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-03-03 20:46

On Tue, 4 Mar 2003 18:53:24 +0100, "Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Du har vist været rigtig heldig må jeg sige at du fik opdaget det som forårsagede haltheden inden der gik betændelse i også.

   Uhm, det plager mig MEGET at han har gået med det siden i
lørdags - han må sgu da ha reageret da han har trådt det op. Det må
nødvendigvis være foregået i ridehuset - hvorfor har rytteren ikke
opdaget noget? For 1½ uge siden kom jeg derud hvor han havde gjordsår
- det blev så kommenteret at jeg red uden sadel da jeg bad
underviseren om hjælp til at komme op....kommentaren til at han havde
gjordsår var: Jamen, vi brugte ham da i morges .... Jeg har meget
meget lidt tillid til pågældende underviser :((
   Men som sagt er det meget meget heldigt at han ikke har fået
en eller anden infektion i det eftersom han har stået med det
træstykke i hoven i 3 dage. Nu skal det bare hele op - og jeg håber
virkelig at han blir klar igen snart :)

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 04-03-03 19:01

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote:

>Et 3 cm langt stykke barkflis havde boret sig op i hoven på ham -

Jeg håber at han snart er "på benene" igen (allesammen).

Jeg vil tillade mig at printe denne historie ud til skræk og advarsel
for alle i stalden. Hvis du ikke har noget imod det.

Jeg kæmper nemlig en evig kamp med "de dovne tøser" der mener at når
hesten kun har rendt rundt inde i ridehuset, så er det ikke nødvendigt
at rense hovene, for så er de så rene. Mange gange har det vist sig at
der sidder st stykke flis fra ridebanen fast. Det sker faktisk HVER
gang for hestene med sko.

Håber prusser kommer sig hurtigt.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-03-03 20:49

On Tue, 04 Mar 2003 19:01:11 +0100, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

>Jeg håber at han snart er "på benene" igen (allesammen).

   Tak, han har nu osse ligget meget ned den stakkel. Det går
allerede langt bedre nu hvor stykket er kommet ud igen.

>Jeg vil tillade mig at printe denne historie ud til skræk og advarsel
>for alle i stalden. Hvis du ikke har noget imod det.

   Værsgo :) Jeg kan osse en glimrende historie til skræk og
advarsel om hvad der sker når man rider for tæt i ridehuset - altså
ikke overholder vigepligter osv ... Hvis du skulle mangle ;)

> [...]
>at rense hovene, for så er de så rene. Mange gange har det vist sig at
>der sidder st stykke flis fra ridebanen fast. Det sker faktisk HVER

   Jeg kan oplyse om at han endda kun går med sko på forbenene -
og at det altså var et bagben det gik galt med. Jeg har i øvrigt
oplevet at han har trådt en kæmpe sten op så den kilede sig fast
mellem armene i skoen .... Han er uheldig med sine fusser den stakkel
:/