Healing af heste
Fra : Berit Nielsen

Dato : 03-03-03 12:00

Jeg har lige bestilt healer til Wendy til i næste uge.
Jeg vil altså lige prøve, som det sidste der skal koste penge *S*
Jeg ved ikke hvad jeg håber at der sker,
men bare jeg ved at den bahandling hun har fået, / får er den rette.
Og at der ikke er noget andet jeg kan gøre istedet.
Så har jeg nok ro i sjælen, og kan se helt frem til at ifole hende i år.
Men jeg skal altså lige prøve...

Er der nogen der har erfaringer med healing af heste ?
Så vil jeg gerne høre dem.

Fra : Tine Gade

Dato : 03-03-03 13:04

Fra : Berit Nielsen

Dato : 03-03-03 14:45

> Hvad er der galt med Wendy? -undskyld hvis det bare er mig der ikke har
> fulgt med i gruppen!
> Tine

Hej tine.
Det er en meget lang forklaring.
Men kort fortalt så fejlskar smeden hende på 3 ud af 4 hove.
Desværre går hun så 1 uge med skoene fejlsat på, da jeg var syg.
Og min passer observerede at hun haltede, og da jeg kom i stalden fandt vi
med det samme fejlen.
Fik skoene omlagt næste morgen, af en anden smed.
Og så har hun faktisk været i behandling siden,
og desværre har det ikke hjulpet.
Efter dyrlæge skift, har hun nu fået konstateret at ledvæsken i v. knæ & i
begge forkoder er væk.
Hun har så fået sprøjtet kunstig ledvæske ind og får nu noget der skulle
være ledfremkaldende.
I håb om at hun selv begynder at producere noget igen.
Samt er hun efter dyrlægens anvisninger blevet 4 punktsbeskåret.
Men der er næsten gået 1½ år, og rigtigt mange mange penge.
Derfor har min dyrlæge nu rådet mig til ikke at ofre mere.

Skal lige tilføje at min forsikring intet har dækket da smedeskader skal
dækkes af smeden.

Hilsen Berit N

Fra : Musen

Dato : 03-03-03 16:44

> [...]
> Derfor har min dyrlæge nu rådet mig til ikke at ofre mere.
>
> Skal lige tilføje at min forsikring intet har dækket da smedeskader skal

Jamen hvad så med smeden, har han ikke betalt noget af behandlingen? Har du
det på skrift fra dyrlægen, at det er smedens fejl, for så må man da kunne
gå i retten med den slags??

Venlig hilsen Musen

Fra : Berit Nielsen

Dato : 03-03-03 17:15

> [...]
du
> det på skrift fra dyrlægen, at det er smedens fejl, for så må man da kunne

Ja jeg har det på skrift, at hesten er skadet som følge af fejlbeskæring.
Nej smeden har intet betalt,
han har tvært imod fortalt gud og hvermand at jeg er fyldt med løgn, og
diverse andre ting.
Man kan også gå i rettet, og anligge et civilt søgsmål,
men det kræver forberedelse, masser af penge og andre lign. sager om samme
smed.
Det tager tid at indhente oplysninger, og dermed bliver det en dyr & lang
process.
Har en kammerat der er advokat, der kigger på sagen og har arbejdet med den
i ca. 1 år.

Hilsen Berit N

Fra : Tine Gade

Dato : 05-03-03 09:07

Fra : Zirfelt

Dato : 03-03-03 15:38

Jeg har flere gange brugt healing til mine heste. Hvis det er småting gør
jeg det selv, men ellers kender jeg en knald god en. Jeg sender dig hendes
tlf. nr.

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : JBH

Dato : 03-03-03 21:02

Hvordan søren foregår healing af heste???

Laila

Zirfelt <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e6368b9$0$174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : taina

Dato : 03-03-03 23:16

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Er der nogen der har erfaringer med healing af heste ?
> Så vil jeg gerne høre dem.

klip

Jeg har prøvet lidt - men ved ikke om det virkede.
Min hyp havde muk og knopper over det hele, benene hævede, hendes vorte
begyndte at vokse uhæmmet og hun fik et spark der helede indad.

Til sidst fik jeg en dyrekineseolog ud. Han lavede en hel masse sjove ting,
og sagde at hun manglede alt muligt og at hun ikke kunne lide stalden hun
stod i.
Desuden viste han mig, hvordan jeg selv kunne heale den dumme bule.

Bulen forsvandt - om det skyldes det binyrebarkhormon, som dyrlægen
sprøjtede i hende eller healingen ved jeg ikke.

Jeg flyttede hesten til et andet sted og proppede efter hans anbefaling
alskens homøopatisk medicin i hende og vupti! forsvandt alle knopperne - vel
at mærke selv om jeg stoppede med at behandle med vask, muksalve osv. Pelsen
blev pludselig blank, og vægten som jeg havde kæmpet en hård kamp (som jeg
var ved at tabe) for at holde oppe kom pludselig op igen.

Så alternativ behandling anbefales varmt herfra - vel at mærke hvis man
liiige husker at sørge for at få anbefalinger og tage en grundig snak med
behandleren inden. Jeg tror, at man selv kan mærke, om det de laver er godt
for hesten - både på hesten, som man jo selv kender bedst og på sig selv
(sådan en "det her virker rigtigt og dejligt"- fornemmelse i maven)

Held og lykke med det - tina