Caps- og Numlock
Fra : Richard Thordsen

Dato : 28-02-03 00:57

Jeg skal til at lave et lille program i Delphi5 der skal
udføre nogle ting, alt afhængig af om Caps- og Num-
lock er slået til eller fra når programmet starter.

Hvordan læser man "lock"-ernes status og kan de
slås til og fra af programmet selv?

Fra : Harald

Dato : 28-02-03 02:36

"Richard Thordsen" <REMOVETHISrith@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lock er slået til eller fra når programmet starter.
>
> Hvordan læser man "lock"-ernes status og kan de

Jeg fandt denne procedure i Win32 PR, (i C har ændret den til delphi), søg
evt. efter keybd_event. Den virker med Delphi 7 og windowsXP.

procedure SetNumLock(bState : boolean);
var
KeyState : TKeyboardState;
begin
GetKeyboardState(keyState);
if (bState and (keyState[VK_NUMLOCK]=0)) or
(not bState and (keyState[VK_NUMLOCK]=1)) then
begin
// Simulate a key press
keybd_event( VK_NUMLOCK,45,KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or 0,0);
// Simulate a key release
keybd_event( VK_NUMLOCK,45,KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or KEYEVENTF_KEYUP,0);
end
end;

Mvh
HK

Fra : Claus Christiansen

Dato : 28-02-03 07:52

"Richard Thordsen" <REMOVETHISrith@get2net.dk> wrote in

> [...]
> lock er slået til eller fra når programmet starter.
>
> Hvordan læser man "lock"-ernes status og kan de

se www.pythia.dk under tips.

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is