tcp/ip med turbo pascla 6.0
Fra : Peter Andersen

Dato : 23-02-03 21:36

Hej allesammen.
Som overskriften nok siger lidt om, så ønsker jeg at sende en streng fra
en pc til en anden via tcp/ip. Det jeg ønsker er at kunne sende en streng
til en ip adresse : port f.eks. 192.168.1.21:2048 På PC'en 192.168.1.21
skal jeg så have noget til at lytte på port 2048.
Er der ikke nogle der har lavet det tidliger, så jeg er fri for at lave
det hele fra bunden.
Hvis der er nogle der har en bedere ide så spyt ud. ALT ER VELKOMMEN

/Peter Andersen
/En der stadigvæk ikke vil slippe sin CalderaDOS :)

Fra : Klaus Petersen

Dato : 26-02-03 08:19

Det bliver en stor udfordring for dig tror jeg.

Det er i forevejen en ret stor og kompliceret opgave i C/C++ men
tør slet ikke at tænke på hvor stor den er i et dos baseret miljø.

Har du nogen units eller eller andet der kan hjælpe dig?

Fra : Peter Andersen

Dato : 26-02-03 21:40

On Wed, 26 Feb 2003 08:18:43 +0100, Klaus Petersen wrote:

> [...]
> slet ikke at tænke på hvor stor den er i et dos baseret miljø.
>
> Har du nogen units eller eller andet der kan hjælpe dig?

Nej desværre ikke noget som helst.
Men jeg søger som gal på nettet. Det skal nok ende med at jeg finder
noget. Om ikke andet så til en anden Pascal dialekt. Free Pascal eller
gnu pascal. Grunden til at det skal kører under dos er for at få
direkteadgang til I/O samt at det helst ska værer så tæt på realtid som
muligt.

/Peter Andersen

Fra : Jesper Dam Jensen

Dato : 26-02-03 22:30

> [...]
> gnu pascal. Grunden til at det skal kører under dos er for at få
> direkteadgang til I/O samt at det helst ska værer så tæt på realtid som

Hvis du opgiver Dos og finder tilbage til Windows, så ta' en kigger på
TVicHW32 http://www.entechtaiwan.com/tools.htm - den tilbyder dig direkte
adgang til hardwaren. Jeg har haft gode erfaringer med TVicHW32 v4.0 både
under NT, 2000 og XP.

Mvh.
/Jesper

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-02-03 21:44

On Wed, 26 Feb 2003 22:29:52 +0100, Jesper Dam Jensen wrote:

> [...]
> TVicHW32 http://www.entechtaiwan.com/tools.htm - den tilbyder dig
> direkte adgang til hardwaren. Jeg har haft gode erfaringer med TVicHW32

Ok men min erfaring med windows er ikke den bedste hvad realtid angår.
Det kan være at der findes nogle (tweak's) eller noget helt andet der kan
få windows til undgå dens sovetid elastik eller hvad man skal kalde
respostiden. Hvis der er en der kende en metode under NT så sig frem.

/Peter Andersen