Mouse capture
Fra : Harald

Dato : 11-02-03 15:43

Hej

På en form har jeg 2 TLabel, når jeg klikker med musen på Label1 således at
OnMouseDown kaldes så skal Label2 overtage musen så efterfølgende MOUSEMOVE
og MOUSEUP sendes til Label2, hvordan gør man det?

Jeg har rodet lidt med SetCapture og det virker også fint, problemet er så
bare at så skal Label2 være en TStaticText i stedet for en TLabel da TLabel
ikke har en window handle. Men jeg kan ikke bruge TStaticText da jeg har
bruge for at sætte Transparent=true og det virker ikke på en TStaticText.

Delphi 7 og WinXP

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 12-02-03 03:05

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge for at sætte Transparent=true og det virker ikke på en TStaticText.

Jeg har fundet en anden løsning så problemet er løst :)

/HK