Out of memory
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 10-02-03 10:16

Hej

Jeg hr en lille appl. som tilslutter sig en Firebird database.
I denne appl har jeg lavet en rutine, som henter (i dette tilfælde) 228.000
poster.
Den gennemlæber disse poster og for hve enkelt post laver den en updater
eller insert via en Stored Procedure.

I mit specifikke tilfælde får jeg en Out Of Memory fejl, når den er nået til
ca. 190.000 poster.

I Turbo Pascal 7 kunne man sætte et comiler directiv, som allokerede mere
memory til et program.
Kan man gøre noget tilsvarende i D5 ?

Jeg tror nemlig, at det er fordi min appl. selv løber tør for hukommelse
(selvom jeg egentlig troede at Windows og appl. selv styrede dette).

Jeg har endda prøvet at kører min appl. alene på maskinen (dvs. uden nogle
andre programmer kørende).
Det giver samme fejl.

Dette på trods af, at jeg har 512 Mb fysisk ram i maskinen.

Jeg har prøvet at se min task manager, og på det tidspunkt den får fejlen,
har jeg stadigvæk 98 Mb fysisk RAM fri, og 400 - 500 Mb fri i swapfilen.

Michael