Hvordan for jeg 2 linier TStrings via PCha~
Fra : Michael [2800]

Dato : 07-02-03 16:02

Jeg har lidt tekst dvs. 2 linier ( txt[nn] ) af typen TStrings som jeg vil
"sende" via PChar, men de 2 linier bliver til én linie. Hvordan for jeg de
2 linier til at forblive 2 linier a la:

S := txt[0] + #13#10 + txt[1]; //det virker bare ikke med #13#10

var
S: String;
begin
S := txt[0]+txt[1];

ShellExecute(Handle, 'open', PChar('mailto:bla@bla.dk?body=' +S ), nil,
nil, SW_SHOWNORMAL);

/michael

Fra : Claus Christiansen

Dato : 07-02-03 17:18

"Michael [2800]" <DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk> wrote in

> [...]
> Hvordan for jeg de 2 linier til at forblive 2 linier a la:
>
> S := txt[0] + #13#10 + txt[1]; //det virker bare ikke med #13#10

var
sl:TStringlist;
s: String;
begin
sl := TStringList.Create;
try
sl.Add('Hej');
sl.Add('med');
sl.Add('dig');

s := StringReplace(sl.Text, #13#10, '%0D%0A', [rfReplaceAll]);
finally
sl.free;
end;

ShellExecute(self.Handle, 'open', PChar('mailto:bla@bla.dk?body=' +S),
nil, nil, SW_SHOWNORMAL);
end;

Nu har det ikke så meget med PChar at gøre, men problemet er at
postprogrammet ikke oversætter #13#10 til linieskift - men er der tale om
f.eks. outlook kan ovenstående bruges (og sikkert også andre
mailprogrammer), der sikrer at linieskift i teksten bliver urlencoded
(eller hvad det nu hedder :) ) og det kan Outlook forstå.

/Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>