flickering i en grafisk komponent?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 04-02-03 18:09

Hej

Jeg har bygget en grafisk komponent som brugeren kan ændre på med musen, men
jeg har lidt problemer med at det "flimre"..

jeg har haft lidt kik på doublebuffer, jvf. tidligere diskutioner i denne
nyhedsgruppe, men jeg kan ikke rigtig finde en løsning der passer til mit
problem(hvor jeg skal fjerne de flickering i min komponent)...

Jeg har forsøgt at sætte ejeren af min komponent til doublebuffer:=false;
men det hjælper ikke rigtigt...

Nogen ideer?

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 04-02-03 19:17

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> Jeg har forsøgt at sætte ejeren af min komponent til doublebuffer:=false;
> men det hjælper ikke rigtigt...

Jeg mente selvfølgelig doublebuffer:=true;

MVH
Thomas

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 05-02-03 16:16

"Thomas Eg J rgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message news:<b1ovvo$5v9$1@sunsite.dk>...
> "Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
>
> Jeg mente selvfølgelig doublebuffer:=true;
>

> MVH
> Thomas

Overskriv WM_ERASEBKGND, så er du sikker på at din komponent ikke
flicker.

Eks:

private
procedure WMEraseBkgnd(var AMessage : TWmEraseBkgnd); message
WM_ERASEBKGND;
procedure TMyControl.WMEraseBkgnd(var AMessage : TWmEraseBkgnd);
begin
// Slet ikke baggrunden.
end;

Ulempen ved ovenstående er at din Paint skal tegne over det hele
(incl. alle flader), ellers bliver der vist noget mærkeligt på
skærmen.

Men jeg forstår ikke hvorfor DoubleBuffered ikke fjerner flickeriet,
hvilken klasse nedarver din komponent fra?

/Casper

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-03 16:37

"Casper A. Hansen" <cah@skygate.dk> wrote in message
> Overskriv WM_ERASEBKGND, så er du sikker på at din komponent ikke
> flicker.
> Men jeg forstår ikke hvorfor DoubleBuffered ikke fjerner flickeriet,
> hvilken klasse nedarver din komponent fra?

Den nedarver fra TGraphiccontrol...Jeg så det samme som du foreslog i et
tidligere indlæg, men så skal TWinControl jo ind i hirakiet og det kniber
lidt her...

Jeg har forsøgt at tegne grafikken på en usynlig TBitmap og så bruger jeg
copyrect til at kopiere billedet ind efter endt opdatering. Det virker
umidlbart med den smule som indtil vidre er på komponenten....

MVH
Thomas