underlig vane
Fra : Musen

Dato : 03-03-03 00:08

Hej
Jeg har lagt mærke til noget lidt pussigt ved Nilco. Når jeg kommer for at
fodre, så har hun et helt specielt ritual hun skal igennem; Først så
strækker hun sig som en anden hund, helt ned så halsen faktisk rører jorden,
mens hun siger en veltilpas strækkelyd. Så skal hun tisse, og det sker
omtrent lige der hvor hun står. Normalt er hun (som beskrevet tidligere)
meget renlig, og har et hjørne på 1x1 meter som er hendes toilet, men når
det er fodertid, så er det åbenbart ligegyldigt. Det er ikke sådan at hun
tisser som om hun har holdt på det, det er nærmest sådan som om at det skal
hun bare, så der kommer somregel det samme som når hun er hingstegal (Dvs.
næsten ingenting) Efter det skal hun så lige have strukket forbenene den
anden vej, så dem bøjer hun helt ind under maven, og SÅ er hun klar til at
hoppe rundt for at få noget mad
Er der nogen af jer andre der har oplevet det med jeres heste? Især det med
at tisse undrer mig altså lidt, for hvad skal det til for at tisse midt i
sin "seng" bare fordi man skal spise???

Venlig hilsen Musen

Fra : Liva

Dato : 03-03-03 21:05

Hej Musen
Pudsigt, troede kun det var mine heste der gjorde det. Det er helt sikkert
om morgenen, "morgengymnastik"
og så toiletbesøg alle tre på samme tid.. Som regel ligger min unghest ned
og hun rejser dig ikke før hun er
blevet kløet på maven, nogle gange løfter hun bagbenet så jeg kan klø
ordentligt!! nu har jeg haft hest i
over 30 år og har aldrig set lignende, har I????
Hilsen
Liva

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 03-03-03 23:26

Jeg har også en gammel vallak der har nogle underlige vaner når der er
mad... først skal han lige se om jeg nu er på vej med maden, så vender han
rumpen til boks-døren og pisser (også midt i sin seng, selv om han normalt
er meget renlig!!!) Hvilket i øvrigt tager enormt lang tid efter hvor lidt
han skal af med *GG*
Herefter er drejer han ikke bare en halv omgang hen til krybben, men 1 ½
omgang ? ! ? ! ? gamle fjols...

Vi har også en nordbakker i stalden, som hver gang der er mad står og
stejler, men det er vel ikke så usædvanligt???

Lise Lund Brodersen

Lædergrime, westernsadler, seletøj mm. Speciel syes
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-03-03 09:54

> [...]
med
> at tisse undrer mig altså lidt, for hvad skal det til for at tisse midt i

Min vallak står sammen med to andre valakker, og de skal allesammen tisse
når de bliver lukket ind i deres bokse, og så er det at man tænker "hvorfor
kunne i ikke have gjort det _inden_ i blev lukket ind?!" -det skal lige
siges at de har det sådan at de kan gå ud og ind af stalden som det passer
dem, men det er altså først når boksdøren bliver lukket for hver enkelt af
dem at der skal nilres

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 06-03-03 12:28

> [...]
> dem, men det er altså først når boksdøren bliver lukket for hver enkelt af

(klip)

Vores to har også den vane at skulle tisse lige så snart de kommer ind fra folden af. ØØØVvv, så er der mere at muge. De står
udenfor og er helt gule i øjnene fordi de skal tisse men de er dygtige til at krydse benene til de når ind i halmen.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : john lundsgaard

Dato : 06-03-03 16:01

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e6730a2$0$42595

> [...]
> udenfor og er helt gule i øjnene fordi de skal tisse men de er dygtige til
at krydse benene til de når ind i halmen.

Jeg kender tendensen

Altså ikke fra mig selv *GGGG*

Men de to voksne krikker vi har i stalden -altså krydsede ben og gule øjne
indtil de står i al den friske halm og så AHHH.

Følle basse har ikke fundet ud af systemet endnu, men det kommer vel i
forbindelse med puberteten.*SS*

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at understrege at alle tre er HOPPER.

Nej det er der bestemt ingen sexchikane i *GGG*

John

Fra : Zirfelt

Dato : 06-03-03 18:33

Jeg havde engang en vallak, der ikke kunne fordrage at tisse hvis der kun
var jord eller kort græs. Om sommeren når han sov ude, måtte jeg lufte ham
som en anden hund. Han blev helt god til lige at få kastet et reb om halsen,
og så ellers i fuld spurt ud i grøften, hvor græsset var så langt at han
ikke fik strint på bagbenene.

--
Fortsat god og positiv dag

ZIRAX