SP: God støvsuger til hundehår
Fra : Peter Boje

Dato : 02-03-03 11:44

Den gamle støvsuger har opgivet kampen mod hundehår på gulvtæpperne.

Er der nogen der har erfaring med en god støvsuger der kan fjerne hundehår
der sidder rigtig godt fast på tæpperne?

Fra : Ann K.

Dato : 02-03-03 11:58

Hejsa.
Har desværre ingen gode råd ang støvsuger... troede faktisk selv at jeg
for nogle år siden havde købt den helt rigtige - det varede kun indtil
hele Banden besluttede sig for at gå i fæld samtidig! Men Ok - hår fra 4
semilanghårskatte + en shetland sheepdog + et lab-x kan vel tage pippet
fra selv den bedste
Vi har i stedet gjort en dyd af nødvendigheden og hevet tæpperne af
gulvet... og i stedet lagt et pænt parketgulv, som vi så vælger at
overse mærkerne efter hundeklør på
Under sofabordet ligger dog et lille tæppe (korthåret, så det er let at
rense, når kattene kaster op - hvilket _skal_ gøres på tæppet!!!) Og det
er rimeligt nemt at gnubbe det nogenlunde "hårfrit" med en gummibørste

Man kan i handlen købe sådan nogle støvsugermundstykker med "modhager"
(kan ikke forklare det bedre), der skulle kunne passe til alle mærker
(?), og de tager skam en del...bare ikke nok her i huset

Mvh Ann - og hele Banden, som igen er i fæld samtidig... hår i maden
smager skam godt!!!! *GGG*

Fra : x Vuf x

Dato : 02-03-03 13:23

Sun, 2 Mar 2003 11:58:11 +0100, Ann K. wrote:

>Man kan i handlen købe sådan nogle støvsugermundstykker med "modhager"
>(kan ikke forklare det bedre), der skulle kunne passe til alle mærker
>(?), og de tager skam en del...bare ikke nok her i huset

Ja. Jeg har en gammel Nilfisk, og den klarer det fint med
det mundstykke, der ser ud som en moderne klædebørste med
de der røde modhagerstykker på. En Nilfisk klarer alt, bare
den får en rensning og måske nye kul hvert 6. år!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-03 19:05

On Sun, 02 Mar 2003 13:23:01 +0100, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

> [...]
>de der røde modhagerstykker på. En Nilfisk klarer alt, bare
>den får en rensning og måske nye kul hvert 6. år!

,,,,,,,,,,,,jeg må lige fortælle at da jeg skiftede min gamle nilfisk
"den runde model" ud med min king og fik turbohovede"børster der kører
rundt" så var det en hel oplevelse at støvsuge pludselig kunne jeg
høre småsten og skidt fare igennem røret da jeg kørte hen over
gulvtæppet .

Men hvis man skal have det vildeste inden for støvsugere så skal
man købe den dørsælgerne sælger til 15000 kan desværre ikke huske
navnet på den , men mine forældre købte den , og fik den demostreret i
forhold til deres nilfisk king også med turbohovede , og den er det
vildeste jeg nogensinde har set med motor på turbohovedet/børsten
osv , hvis der er interesse for at købe en sådan kan jeg undersøge
hvad den hedder.

Fra : Ken Bordig

Dato : 02-03-03 23:04

Kirby, og den virker rigtig godt.

Hilsen Ken

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 03-03-03 09:07

"Ken Bordig" <Ken@bordig.slet.dk> skrev i en meddelelse

> Kirby, og den virker rigtig godt.

meget enig*SS* men en lidt dyrer sag

Hilsen Sanne

Fra : x Vuf x

Dato : 02-03-03 23:54

Sun, 02 Mar 2003 19:04:30 +0100, Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
>rundt" så var det en hel oplevelse at støvsuge pludselig kunne jeg
>høre småsten og skidt fare igennem røret da jeg kørte hen over

Det har jeg da altid kunnet med den gamle Nilfisk!

> [...]
>vildeste jeg nogensinde har set med motor på turbohovedet/børsten
>osv , hvis der er interesse for at købe en sådan kan jeg undersøge

Den hedder Kirby. Og min Nilfisk klarede det lige så godt som den,
da jeg havde et Kirby-komsammen!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-03 16:46

On Sun, 02 Mar 2003 23:54:22 +0100, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

>Det har jeg da altid kunnet med den gamle Nilfisk!

,,,,,,,,,,,,,,ja men ikke i samme omfang , det kan simpelthen ikke
lade sig gøre, når de nye jo har 3-4 gange så mange watt eller
sugekraft eller hvad det nu hedder.

>Den hedder Kirby. Og min Nilfisk klarede det lige så godt som den,
>da jeg havde et Kirby-komsammen!

,,,,,,,,,,,,,,,,hvis det er den jeg snakker om så tror jeg ikke på dig
fordi jeg har selv set den præsenteret, og da støvsugede mine forældre
gulvtæppet grundigt med nilfisk, og bagefter tog han så den anden og
kørte over, og viste så filtret bagefter der var fyldt med skidt/støv,
den er simpelthen den bedste men også noget nær den dyreste sikkert.

Fra : Mari

Dato : 03-03-03 19:41

>og bagefter tog han så den anden og
> kørte over, og viste så filtret bagefter der var fyldt med skidt/støv,
> den er simpelthen den bedste men også noget nær den dyreste sikkert.

Men, her glemte man at lave den samme test med min egen støvsuger
bagefter - så man kunne se at det samme ville have gentaget sig med den.
Det skete nemlig, da jeg selv lavede testen - og det samme har
forbrugerinformation
konstateret. Prøv at se på http://www.fi.dk om testen stsdig kan findes
på deres sider.
Min støvsuger er en turbo-Miele med allergifilter - Måske findes der en
bedre,
jeg har bare aldrig mødt en sådan ))))

/Mari

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-03 20:13

On Mon, 3 Mar 2003 19:41:27 +0100, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrotd:

> [...]
>på deres sider.
>Min støvsuger er en turbo-Miele med allergifilter - Måske findes der en

,,,,,,,,,,,,,,,nå jeg håber ikke for mine forældre at du har ret vil
slet ikke kigge på siden men jeg tror ikke at der kan blive ved med
at komme støv op, og jeg kan da se at deres turbohovede kører
hurtigere pga motoren så det ville da være underligt hvis det ikke fik
fejet mere op end min hvor børsterne kun kører rundt pga
luftgennemstrømningen hmm nå men jeg har selv en nilfisk king med
TURBO hovede turbohovede må bare være det vildeste

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-03-03 23:59

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på deres sider.
> Min støvsuger er en turbo-Miele med allergifilter - Måske findes der en

Hej Mari

Sjovt nok var Kirby'ens resultater heller ikke bedre end min gamle Panasonic
Dynamite, og den hører da bestemt ikke til de nyere modeller. Ja faktisk
havde den på et ca 12 cm bredt stykke, langt bedre resultat end Kirby'en, og
det skal så siges, var uden at min brugte turbo mundstykke, som jo er
obligatorisk på Kirby'en. Så den er vist ikke så god endda, bare pokkers
dyr.

M.V.H.....Benny..

Fra : bettepigen

Dato : 03-09-03 19:59

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-03 20:36

On Wed, 03 Sep 2003 18:58:34 GMT, "bettepigen"
<bettepigen.news@kandu.dk> wrotd:

>jeg
>4
>pippet
>at
>det

,,Nilfisk med turbohovede astma/alergifilter er god den bruger jegden
får det hele med, og filtrene sørger for at man ikke får
støvpartiklerne i hovedet imens man støvsuger. Hvad der er endnu bedre
er de støvsugerhoveder med turbo der bliver drevet af en elektrisk
motor istedet for af luft som nilfisken gør, men de er meget dyrere.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Doris

Dato : 04-09-03 09:58

Jeg bruger først en gulvskrubber til det værste, bagefter støvsugeren, som
nogle gange ikke er nødvendig. Kan også bruges på glatte flader ;)
Doris

Fra : Stampemus

Dato : 05-09-03 06:27

Hejsa,

Jeg kan anbefale Dyson - det er et forholdsvist dyrt mærke - men det er en
kanongod støvsuger, som fås i en speciel "animal"udgave - med et
specialmundstykke til.....

Det bedste ved denne støvsuger er at den ikke taber sugeevnen overhovedet
når den er fyldt op - der er ingen udgifter til støvsugerposer - da det
bliver samlet op i en beholder.....

prøv at gå ind på www.dyson.dk og evt. ring til en forhandler og få en på
prøve...

mange hilsner
Pia

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 06-09-03 12:08

Stampemus wrote:
> [...]
> overhovedet når den er fyldt op - der er ingen udgifter til
> støvsugerposer - da det bliver samlet op i en beholder.....

Hvad koster sådan en fætter?
Det står der ikke lige noget om-
Hilsen Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Annika Pedersen

Dato : 06-09-03 14:16

> Hvad koster sådan en fætter?
> Det står der ikke lige noget om-
> Hilsen Ulla

I marts ca. 3300kr for en standard.
Har på nettet fundet dem til 2700kr+ alt efter model og sted.

--
Annika P

Fra : mrx

Dato : 02-03-03 12:31

On Sun, 2 Mar 2003 11:43:31 +0100, "Peter Boje" <boje@darum.dk> wrotd:

>Den gamle støvsuger har opgivet kampen mod hundehår på gulvtæpperne.
>
>Er der nogen der har erfaring med en god støvsuger der kan fjerne hundehår
>der sidder rigtig godt fast på tæpperne?

Nilfisk king , med turbohovede . Det er den bedste og du kan få
alergi/astmafiltre i også , den støvsuger som en drøm

Fra : Anja Vadh

Dato : 03-04-03 08:34

"mrx" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> On Sun, 2 Mar 2003 11:43:31 +0100, "Peter Boje" <boje@darum.dk> wrotd:

> Nilfisk king , med turbohovede . Det er den bedste og du kan få
> alergi/astmafiltre i også , den støvsuger som en drøm

Det gør en Kärcher med turbohoved også.

MVH
Anja

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-03-03 18:21

Hejsa.

Min næste støvsuger skal være en af disse nye unden pose i. Har afprøvet den
og den er slet ikke så tosset. Der er lige kommet en ny og stærkere model. I
min lokale EL køb kan jeg presse prisen til 2900kr. Dyrt men de dyre poser
spare jeg. Samme sugeevne, uanset om den er tom for hundehår eller næsten
fuld.

V H Gitte

Fra : Therese

Dato : 02-03-03 18:47

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev
> Min næste støvsuger skal være en af disse nye unden pose i. Har afprøvet
den
> og den er slet ikke så tosset. Der er lige kommet en ny og stærkere model.

Hvordan tømmer man den? Er det bare udenfor og så skovle det i en
affaldspose?

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-03-03 19:05

On Sun, 2 Mar 2003 18:47:03 +0100, "Therese"
<therese@SLETelverdalen.dk> wrotd:

>"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev
>den
>
>Hvordan tømmer man den? Er det bare udenfor og så skovle det i en
>affaldspose?

,,,,,,,,,,,? ja og hvad så hvis man har allergi ? er der allergifiltre
i den ?

Fra : Frederiksen

Dato : 02-03-03 22:18

> ,,,,,,,,,,,? ja og hvad så hvis man har allergi ? er der allergifiltre
> i den ?

Hvis man har allergi, så køber man centralstøvsuger - den skal også kun
tømmes et par gange om året

Mvh Maria

Fra : Smat

Dato : 03-03-03 14:37

Hvis man har allergi, har man så hund?
Hvis man har behov for et allergifilter, bør man så ikke overveje om man
skal beholde hunden???
Derudover er det der med allergifiltre altså noget som der fra de
klogere folk er meget delte meninger om.
Kan lige tilføje at vores støvsuger er en Bosch 1700 w powermix, det
klarer jobbet fint.

Margrethe

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-03 16:46

On Mon, 03 Mar 2003 13:37:28 GMT, "Smat" <Smat.news@kandu.dk> wrotd:

>Hvis man har allergi, har man så hund?

,,,,,,,,,,nogle har ! jeg har da støvallergi

>Hvis man har behov for et allergifilter, bør man så ikke overveje om man
>skal beholde hunden???

,,,,,,,,,,,,,,,,,nej allergi er mange forskellige ting, man kan godt
være alergisk uden at være det overfor hunde ! jeg har en ven der er
alergisk kun overfor katte, allergi kan være meget.

Fra : Smat

Dato : 03-03-03 18:28

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,nej allergi er mange forskellige ting, man kan godt
> være alergisk uden at være det overfor hunde ! jeg har en ven der er
> alergisk kun overfor katte, allergi kan være meget

Ja jeg ved det godt.
Men har man først en allergi er man i større risikogruppe for den
næste...
Men fik jeg selv allergi over for min hund, ja så gav jeg ikke op før en
maske og fulddragt ikke kan klarer mosten mere

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-03-03 21:36

On Mon, 03 Mar 2003 17:27:58 GMT, "Smat" <Smat.news@kandu.dk> wrotd:

> [...]
>Men fik jeg selv allergi over for min hund, ja så gav jeg ikke op før en
>maske og fulddragt ikke kan klarer mosten mere

,,,,,,,,ja sådan tænker jeg også og ja måske er jeg i en større
rissikogrupe , men jeg løber chancen/rissikoen

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-03-03 21:58

Hejsa.

Man tømmer den bare ud i skrældespanden, den hedder Dyson. Jeg mener bestemt
der er noget med filtre. Den er altså sk... smart, når man har hund og
bruger mange af de dyre poser.

V H Gitte

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 03-03-03 10:56

Hej Peter

Støvsug hunden i stedet for!

/Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 03-03-03 14:19

Mon, 03 Mar 2003 10:56:03 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

>Støvsug hunden i stedet for!

Ja det er også en mægtig idé, men så skal hunden
vænnes til det fra lille af.

Fra : Liz B.

Dato : 03-03-03 20:38

"Peter Boje" <boje@darum.dk> skrev i en meddelelse
> Den gamle støvsuger har opgivet kampen mod hundehår på gulvtæpperne.
>
> Er der nogen der har erfaring med en god støvsuger der kan fjerne hundehår
> der sidder rigtig godt fast på tæpperne?

Ja, købe dig en Miele, og husk at får roterende mundstykke med som tilbehør.
Det virker!

Hilsen Liz